جنگ جهانی سوم؛ پایان تاریخ هستی و تمدن بشر
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۶    ۱۴۰۳/۳/۱۴ کد خبر: 175480 منبع: پرینت

امریکا و اروپا ازسال 2014 گام به گام در اوکراین مواضع خودرا تحکیم کرد و روسیه را هم از سوی اوکراین و هم از سوی پولند در محاصره قرار میداد. برای پیاده کردن اهداف استراتژیک خود، زلینسکی این دلقک سیاسی را برگزید. او در ازای نابودی کشور زیبایش، با تمام قد در خدمت غرب قرار گرفت. روسیه دیرتر از خواب بیدار شد، وقتی برخاست دید که از چندین طرف محاصره شده است. جنگ را آغاز کرد. در جنگ هم با همان تاکتیک های کهنه وارد عمل شد. تلفات پرشماری داد و از فتح سریع خبری نبود. دوبار پوتین را بنام صلح با اوکراین فریب دادند و به این طریق فرصت تنفس را برای ارتش اوکراین مساعد کردند. خطای دیگر روس ها این بود که در همان آغاز از سرازیر شدن سلاح مدرن غرب جلوگیری نکردند و یا نتوانستند، ماشین جنگی غرب فعال گردید. روسها با بازسازی تکنالوژی نظامی دست به پیشروی در خاک اوکراین زدند. این برای غرب قابل تحمل نبود.

باجنگ خاور میانه؛ فکر میشد که جنگ اوکراین به نفع روسها در حال اتمام است. اما قضیه برعکس شد. غرب استراتژی اصلی اش را بیرون داد. فیصله 61 میلیارد دالر کمک نظامی به اوکراین را از کنگره امریکا گرفت، به موازات آن مکرون رییس جمهور فرانسه در چندین نوبت روسیه را به مداخله نظامی نیروهای نظامی اش تهدید کرد. بازهم روسها فکر کردند که مکرون شوخی میکند. اما فرانسه همین دو روز پیش نیروهای نظامی خود را بطور علنی به اوکراین فرستاد. از آنسو رییس ناتو، آلمان، پولند، استونی، فرانسه، انگلیس اعلان کردند که اوکراین از استفاده ای سلاح دوربرد به خاک روسیه هیچگونه محدودیتی ندارد. تا سرانجام امریکا رسما محددیت استعمال راکت های دوربرد از اوکراین به خاک روسیه را برداشت. بازرس عمومی ارتش آلمان به نیروهای نظامی آلمان رسمآ اعلان کرد که: «برای جنگ با روسیه آماده باشید.» ویکتور بوربان صد اعظم مجارستان به صراحت گفت که: اروپا در حال لغزیدن بطرف یک جنگ تمام عبار با روسیه است. او این مرحله را مرحله ای آمادگی جنگی نامید و هم گفت که این جنگ؛ جنگ نابودی بشریت است.

تمام این زمینه ها نشان میدهدکه ما اینبار بسوی جنگ جهانی سوم نزدیک میشویم. این جنگ، جنگ ویرانگر اتمی خواهد بود، چنانچه روسها بارها از چنین جنگی هشدار داده اند. اما ناتو برای این جنگ تباه کننده آماده میشود، چون آنها بارها گفته اند که پیروزی پوتین و روسیه را تحمل کرده نمیتوانیم. این خودش به معنای جنگ مستقیم است. چون اوکراین توان مقابله را از دست داده است، بخاطر اینکه روسها پیروز نشوند، ناتو حاضر به جنگ مستقیم است، ولو اینکه خانه های شیشه ای اروپا فرو بپاشند. قطعآ که روسها برا ی دفاع خود دست به هرکاری میزند. تاریخ بما نشان میدهد که دوجنگ جهانی از همین اروپا برخاسته است. اما این جنگ برای هیچکسی مجال تنفس نخواهد داد، بدین ترتیب بشر با این دیوانگی خود، تمدن و تاریخ خود را بدستان خود نابود میکند. خدا کندکه این احتمال قریب به یقین من درست از آب در نیاید. اما با گذشت هر روز جنگ جهانی سوم اجتناب ناپذیر شده می رود. به گفته دوستی که ما همین اکنون در متن جنگ جهانی قرار داریم، منتها بدون رادیو اکتیف و خاکستر اتومی...

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ جهانی
روسیه غرب
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است