تاجیکستان: مدارس طالبان، مراکز آموزش انتحاری ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۲    ۱۴۰۳/۳/۱۵ کد خبر: 175487 منبع: پرینت

همزمان با اقدام قزاقستان برای خارج کردن طالبان از فهرست گروه‌های تروریستی، رستم امامعلی، رییس پارلمان تاجیکستان گفت که سرایت افراط‌گرایی مذهبی از افغانستان، تهدیدی برای اعضای سازمان پیمان امنیت‌ جمعی است.
او گفت مدارس مذهبی در افغانستان «جهادگران انتحاری را پرورش می‌دهند.»

به نقل از خبرگزاری تاس، فرزند رییس‌جمهور تاجیکستان تاکید کرد که «بیش از یک هزار مدرسه مذهبی در افغانستان ایجاد شده است که بیشتر آنها در ولایات مرزی افغانستان قرار دارند.»
رییس پارلمان تاجیکستان روز دوشنبه در نشست روسای پارلمان‌های کشورهای سازمان امنیت جمعی در آلماتی در قزاقستان گفت که خطر نفوذ افراط‌گرایی از خاک افغانستان به کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی، بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است.
او گفت که تداوم وضعیت جاری در افغانستان، در درازمدت پیامدهای بسیار مخربی برای کشورهای آسیای میانه خواهد داشت.

فرزند رییس‌جمهور تاجیکستان گفت: «وضعیت در افغانستان همچنان پیچیده است و هیچ پیشرفت واقعی در آنجا مشاهده نمی‌شود.»
او تاکید کرد: «افغانستان دوباره به مرکز تروریسم تبدیل شده است. ده‌ها گروه افراطی و تروریستی در خاک افغانستان موقعیت خود را تقویت کرده‌اند. حجم کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان رو به افزایش است.»
رستم امامعلی گفت که ما نمی‌توانیم تهدیدات بالقوه در مرزهای جنوبی سازمان پیمان امنیت جمعی از ناحیه افغانستان را نادیده بگیریم.
او تصویب طرح سازمان پیمان امنیت جمعی برای تقویت مرز تاجیکستان و افغانستان را که در حال حاضر در مرحله امضا قرار دارد، مهم خواند.

این اظهارات درحالی صورت می‌گیرد که قزاقستان در همسایگی تاجیکستان، طالبان را از فهرست گروه‌های تروریستی خود بیرون کرده است.
رییس‌جمهور قزاقستان روز دوشنبه گفت که بیرون‌شدن طالبان از فهرست‌ گروه‌های تروریستی در زمینه گسترش روابط تجاری- اقتصادی با این گروه مهم است.
به گزارش انترنشنال، طالبان گفته است که به هیچ گروهی اجازه حمله از خاک افغانستان را نمی دهد. اما کشورهای همسایه افغانستان، از جمله پاکستان، متحد این گروه با این اظهارات طالبان با تردید برخورده کرده‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مدارس طالبان
مراکز انتحاری
نظرات بینندگان:

>>>   تاجیکان از همین حالا باید تله هایی موش گیری را در سرحدات بشانند ورنه روز شان از روز ما بدتر خواهد شد. به آنها گوش زد شود که تاریخ سال ۵۷ را دقیق بخوانند
آتش خاوری

>>>   در تاجکستان هیچ آدم فهمیده پیدا نمیشد که که پدر رئیس جمهور ابدی و پسر رئیس پارلمان ، آیا سخنان مافیای خانوادگی قابل اعتبار است ؟؟

>>>   🕳 در مدارس نادینی افغانپشتونطالبان پرورشگاهی چندمنظوره که از کودکی (در تروریستی قومیتی، کشتارگرلیی، انتحارگرایی، همجنسگرایی، تعصبگرایی، همجنسبازیپشتونی، تحجر گرایی، منافقتگرایی، جهلگرایی، مفسدگرایی، پشتونسازیت، مفتخورگرایی، وحشتگرایی، تخریبگرایی، شیطانپرستی، گناهکاری و صدها فسق و فسادسازیت نهادینه شدن جریان دارد و بس

>>>   هر کشور برای خود یک مقررات دارد اگر طالب مدرسه ایجاد می‌کند همان قدر مردم در دین اسلام فهم و دانش حاصل می‌کند
ولی امامعلی به هزار ها فاحشه خانه در تاجیکستان ایجاد کرده مردم را از دین دور ساخته و به هزاران مرض نا علاج مبتلامیکند ولی افغانستان کدام نظر در این عمل ناهنجار تاجیکستان ندارد به همین قسم تاجیکستان نیز حق ندارد در امور داخلی کشور دیگر اظهار نظر نماید

>>>   مقامهای تاجکستانی از ریس جمهورش بگیر تا رحمان کله کدو تازیر دستان اینها فاسدترین مردم در مسلمانان استن مگر مردم تاجکستان که زیر دست شوری بودن اسلام ایمان ش قوی تر ازحال اینهابود بیل خوصوص که این رحمان کله کدو به قدرت رسیده است مردم مسلمانان تاجکستان را هم ایمان ش هم مسلمانی ش ازش کرفتن بعد از این مثایل که بگذریم سران تاجکستان وحشت دارد از این که درافغانستان یک حکومت اسلامی امده که نکونه ملت تاجکستان مسلمان است که در مقابل دولت رحمان کله کدو به فا خیزد همه ای همسایه های افغانستان دست دوستی دراز کرده تاجکستان از ترس ملت مسلمانا خود دست به تخریب وفساد میزنه ولی هیچ کاری پیش نمیبره به جز تحقیر وشرمندگی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است