سپنتا: آلمان حامیان طالبان را اخراج کند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۷    ۱۴۰۳/۳/۱۶ کد خبر: 175498 منبع: پرینت

داکتر رنگین دادفر سپنتا در واکنش به حمله یک مهاجم افغان در مانهایم، خواهان اخراج همفکران طالبان از آلمان شد.
وزیر خارجه سابق افغانستان از حکومت این کشور خواست تا حامیان «افکار طالبان» و «آپارتاید جنسیتی را فورا به افغانستان بازگرداند.»

حمله مرگبار مهاجم افغان در شهر مانهایم بحث‌های مربوط به پناهجویان را در آلمان داغ کرده است. در حالیکه احزاب راستگرا با استفاده از این فرصت خواهان جلوگیری از پذیرش مهاجران شده‌اند، وزیر داخله آلمان گفته‌است که راه‌های اخراج پناهجویان افغان مجرم و بالقوه خطرناک برای امنیت آلمان به افغانستان را بررسی می‌کند.

وزیر خارجه سابق افغانستان روز سه شنبه در شبکه اکس نوشت که اقلیتی در آلمان زندگی می‌کنند که با ایدیولوژی طالبان موافق هستند.
او نوشت: «یک اقلیت بسیار کوچکی وجود دارد که باید آنها را شناخت. این افراد با ایدیولوژی طالبان موافق اند، از تبعیض جنسیتی حمایت و بر اساس آن عمل می‌کنند. این افراد باید فوراً به افغانستان اخراج شوند.»

به نظر می‌رسد که آقای سپنتا نگران پیامدهای منفی بحث‌های ضدمهاجران در آلمان و سخت شدن شرایط برای پناهجویان است. او خواهان حفاظت از پناهجویانی شد که از دست طالبان فرار کرده‌اند. او گفت که پناهجویان مخالف طالبان به ویژه زنان، شایسته حفاظت و امنیت هستند.

برخی از احزاب آلمانی خواهان اخراج پناهجویان مجرم به افغانستان شده‌اند. در حال حاضر، آلمان پناهجویان افغان و سوری را به دلیل وضعیت سیاسی و امنیتی کشورهای شان اخراج نمی‌کند.
به گزارش انترنشنال، سلیمان عطایی، اهل هرات افغانستان، روز جمعه در شهر مانهایم با چاقو به تجمع منتقدان اسلام حمله کرد و شش نفر به شمول یک پولیس را زخمی کرد. افسر پولیس بعداً در شفاخانه جان باخت.

آقای سپنتا با اشاره به اظهارات سیاست‌مداران آلمانی درباره اخراج پناهجویان افغان گفت که در خصوص برگرداندن پناهجویان مجرم به افغانستان باید براساس «قانون» و «کرامت انسانی» تصمیم گرفته شود.
این حمله در آستانه انتخابات پارلمانی اروپا صورت گرفته است. احزاب راست افراطی سعی دارند از رویداد پیش آمده بیشترین بهره سیاسی را ببرند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سپنتا
آلمان
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی اینقدر عاشق اسلام است همانجا با طالبچه ها میبود یا که پشت یورو و دالر کلیسا ها آمده بود؟
آتش خاوری

>>>   اینکه کسی درمقابل گروهی ازاسلام ستیزان واکنش لسانی یافیزیکی انجام دهد چرابایدبرچسب طالبان رابهش بزنیم واصلن منطقی نیس وخیلی هاهستن ازاعتقاداتشون دفاع می کنند اماموافق باگروهای سلفی وطالبان نیستن واین یک اتهامه ازجانب کسانیکه عقلانیت ندارن
دولت فاشیست المان اگرمهاجرین را پذیرفته بایدفکرتبعات منفی اش رادرنظرمی گرفت که این امری اجتناب ناپذیرومهاجرت یک مسئله انتخابی نیس
هرکس خربزه میخوره بایدپای لرزش بشینه وادم باید واقع بین باشه ودرمثل مناقشه نیست

>>>   ⚽️ چطور که وزیر زیرک و هوشیار فارسیزبان زنده و بیدار گشت و بیم وهم اشرا دور کرد. این صدا دلاوری و شجاعت مردانگی را از کدام شهر پیدا و خرید کرده است که من هم بخود پیدا و خرید کنم !؟

>>>   اگر هر فرد فارسیزبان مانند سپنتا بخاطر امنیت و زندگی شان در هرکجا صدا و نظر بلند کنند این تروریستان پشتونی اشغالگر بزدل پژمرده و بی جرئت میگردند و میفرارند

>>>   صد آفرین به جناب سپنتا.
آغای سپنتا را تشویق و تقدیر کنید تا دیگران هم جرئت جان بگیرند و انتقاد اعتراض مبارزه و صدایش را بلند کنند

>>>   ⛳ شاباش به جناب سپنتا.
به آدرس اسپنتا هشتک انسانیت مثبت بفرستید.
همه حامیان پشتونطالبانی که در هرکجا و در هر کشور باشد و است، فورا هر فرد اسلامپشتونی و همه تروریستان پشتونی را با اداره امنیت و به پولیس ضد تروریزم کشور ها خبر و اطلاع رسانی کنید تا اینکه شما فارسیزبانان در امن شوید و در محرومیت و آسیب سر نخورید

>>>   ....این طالبان پرست بشرماند من دریکی از کشور های همسایه هستم آنقدر وضعیت خرابه یک اعلان میشود یک افغان کشت دزدی کرد خلاف کرد واقعا بعد ازکنترول افغانستان توسط طالبان خیلی شرایط خراب اصلا قابل باور نبود

>>>   ترسیده که خودشه اخراج نکنن

>>>   وای بحال کشورافغانستان که اینها بر چوکی قدرت تو نشسته بودن یکش حامین داکتر رنگین دادفر سپنتا این کار خود المان بوده تا یک دسیسه درست کند که از شر شما مفتخورا خود را خلاص کند از افغانستان اینها از دست شما فرار کردن که هرچی بودجه نظامی برای افغانستان مگذشتن شما باهربانه از شان دوزدی میکردین انها فکر کردن غیر از فرار هیچ راه نداریم که اینها نقشه فرار ریختن که شبانه فرار کند نصف تان درخاب گذشتن یک تعداد کمی باخود بوردن تا اخرین سرباز خارجی ازافغانستان خارج میشد به وطن خود رسید دید از همکارای ما که درافغانستان بودن بیست برابر بیشتر یا سی فیصد بیشتر شان قبل از اینها رسیدن اینها حال حیران ماندن که چکار کند سپنتا جان از اونها با اواز بلند میگه هم فکرای طالبان را اخراج کنید ما که از دوستان وجره خور شما بودم واستم مارا کار نداسته باشی او .....ر ۰۰۰۰۰ شما نمی بینید که انکلیس به رواندا میفرسته یا در کشتی یا در پادکان های نظامی اینها را جای میته شاید به دیماغ تان بد بخوره که برن کشورخود این کارا میکند اینها هم امثال سپنتا را کامل نه شناختن اگر برابش بکوید از سر فردا اولادای تان به افریقا میفرستیم شما را به شما را این جا نگهداری میکنیم جواب اینها چی استن اینها فوری قبول میکنه

>>>   فراری ها را نیز اجراج کند. خودت یک وزیر فراری هستی باید اخراج شوی. جنرال های ویشکی نیز اخراج شوند

>>>   نظر دهنده دوم
می گفتید که اسلام واقعي را در کشورهای کفری مثل آلمان دیدید
اصلا از همین کامنت مشخصه افغانی جماعت چه شخصیتی داره
اینجا میگن تو اروپا و آلمان تمام حقوق شهروندی را می دهند و در آنجا آزادی بیان هست و هرکس راجب هر چیز بخواهد حرف می زند
حالا تو ....بجای اینکه هموطنت رو سرزنش کنی که آدم کشته میگی هرکس خربزه می خوره پای لرزش هم بشینه؟
اگه مثل ایران بهشان حقوق شهروندي ندهند یه جور حرف می زنند
اگه مثل آلمان بهشان حقوق شهروندي بدهند میگن پای لرزش بشینند
اگه خواسته از اعتقادات دفاع کنه چرا به کشورهای کفری رفته؟
طرف آدم کشته از کارش داری حمایت میکنی؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است