سراج‌الدین حقانی، رییس دولت امارات دیدار و گفتگو کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۵    ۱۴۰۳/۳/۱۶ کد خبر: 175500 منبع: پرینت

سراج‌الدین حقانی، وزیر امور داخله طالبان در سفر به ابوظبی با شیخ محمد بن زاید آل‌نهیان، رییس دولت امارات متحده عربی دیدار و گفتگو کرده است.
خبرگزاری دولتی امارات متحده عربی روز سه‌شنبه، ۱۵ جوزا، با نشر گزارشی نوشته است که در این دیدار دو طرف در مورد تقویت پیوندهای همکاری میان دو کشور و راه‌های تقویت روابط در جهت تأمین منافع متقابل و کمک به ثبات منطقه گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری «وام» امارات متحده عربی گزارش داده است که این دیدار در قصر «الشاطی» ابوظبی انجام شده است.
این خبرگزاری افزوده است که در این دیدار در مورد تقویت روابط دو کشور و راه‌های توسعه‌ی آن، به‌گونه‌ای که منافع مشترک دو کشور را تأمین و به ثبات منطقه کمک کند، گفت‌وگو‌ شده است.
بر اساس گزارش این رسانه، در این دیدار به‌ویژه در مورد زمینه‌های اقتصادی و انکشافی و حمایت از بازسازی و توسعه در افغانستان، گفتگو شده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان می‌گوید که سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله و عبدالحق وثیق، رییس عمومی استخبارات این گروه در سفر به امارات متحده عربی، با‌ شیخ محمد بن زاید بن سلطان آل‌ نهیان، رییس دولت آن کشور دیدار کرده‌اند.
آقای مجاهد با نشر اعلامیه‌‌ای در ایکس گفته است که این دیدار عصر روز (دوشنبه، ۱۴ جوزا) انجام شده است.
در عکس‌هایی که سخنگوی طالبان منتشر کرده، انس حقانی، برادر سراج‌الدین حقانی و از اعضای ارشد طالبان نیز دیده می‌شود.

از زمان تسلط دوباره‌ی طالبان بر افغانستان، این اولین‌بار است که طالبان از سفر سراج‌الدین حقانی به خارج کشور خبر می‌دهند.
سراج‌الدین حقانی که اکنون وزیر داخله‌ی طالبان است، در فهرست افراد تحت تعقیب اف‌بی‌آی امریکا قرار دارد و نام او هنوز از این فهرست حذف نشده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سراج‌الدین حقانی
رییس امارات
نظرات بینندگان:

>>>   به احتمال زیاد صدور انتحاری های حقانی به امارات هم مورد بحث قرار گرفته باشد.

>>>   اشخاص نظامی به مسایل اقتصادی وسیاسی چی ارتباط دارند کاسه زیر نیم کاسه هست کدام گپ گد ودی است خداوند بخیر تیر کند این گذر را زلزله سیاسی شاید باشد خداوند به نفع مردم بسازد نتیجه اش را انشالله بخیر.
آریا از جرمنی

>>>   عجب'صدفیصد کاسه زیرنیم کاسه است. عجب'به نظر خودم که عقل دنیاستم اشخاص نظامی با سیاست واقتصاد چکاراست؟ خودم در همین کشور خرمنی درکتاب العلم والمندیل والبیسواد الجاهل نوشته عبدالعزیز غندل خواندم که نفرات نظامی را چی گپ به سیاست؟ انشاالله در آینده وقتی مدرک دوکترای خودم را در رشته همه چی دان گرفتم بخیر اعلام خواهم کرد. در حال حاضر که برای بردن پیتزا به در خانه های مردم آلمان وقت برای نوشتن ندارم. بعد از بردن این پیتزاها هم باید بروم برای سگشویی
باریا از ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است