طالبان: آلمان مهاجران افغان را اخراج نکند
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۴۹    ۱۴۰۳/۳/۱۸ کد خبر: 175508 منبع: پرینت

وزارت خارجه طالبان از آلمان خواسته است تا مهاجران افغان را از این کشور اخراج نکند.
این وزارت در واکنش به اخراج مهاجران افغان از آلمان، از این کشور می‌خواهد تا چالش‌های به‌میان‌آمده را از راه‌های قنسولی حل کند.
به گزارش طلوع، عبدالقهار بلخی سخن‌گوی وزارت خارجه گفت: «وزارت خارجه ابراز امیدواری می‌کند که دو کشور بتوانند به منظور تأمین حقوق اتباع، موضوع را طوری از مجاری دیپلماتیک مدیریت کنند که اتباع افغانستان به بهانه‌ای به سرنوشت نامعلوم دچار نشوند.»

بدنبال جان باختن یک افسر پولیس آلمانی از سوی یک شهروند افغان در شهر مانهایم، نخست‌وزیر آلمان گفته که آلمان درباره عملی نمودن اخراج مهاجران افغان با کشورهای همسایه افغانستان در حال مذاکره است.
اولاف شولتس نخست‌وزیر آلمان گفت: «وزارت کشور در تلاش است تا امکان اخراج مجرمان خطرناک به افغانستان را فراهم کند. این وزارت در حال حاضر با کشورهای همسایه افغانستان در مورد تطبیق عملی این امر در حال مذاکره است. همچنین ما دیگر تجلیل از جنایات تروریستی را تحمل نخواهیم کرد.»
این مقام ارشد آلمانی هم‌چنان می‌افزاید که حضور این افراد در آلمان، امنیت و ثبات این کشور را تهدید می‌کند.
نخست‌وزیر آلمان افزود: «آلمان قوانین اخراج خود را تشدید خواهد کرد تا تمجید از جرایم تروریستی زمینه‌ای برای اخراج پس از مجموعه‌ای از حملات باشد که درخواست‌ها برای اتخاذ خط سخت‌تر در مورد سیاست مهاجرت را برانگیخت.»

بحث اخراج مهاجران افغان و کشورهای دیگر پس از حمله اخیر در شهر مانهایم در جنوب غرب آلمان هنگامی بالا گرفت که در یک تظاهرات سازماندهی‌شده توسط جنبش ضد اسلامی، یک افغان چند نفر از جمله یک افسر پولیس را زخمی ساخت که افسر پولیس پس از زخمی‌شدن جان باخت.

کد (۹)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
آلمان
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان وارخطا شده اند ، به احتمال زیاد این فرد از طالبان دستور گرفته.

>>>   مهاجم افغانپشتونی بوده

>>>   🔥 رژیم افغانپشتونطالبان از جرمنی تقاضای اخراج نکردن افغانپشتونی را بخاطری کرده است که این فرد و افعانپشتونهای دیگر همه دستوری نفوذی لابیگر حامیان قومیتی و تبلیغچی پشتونطالبان هستند، که باید اینها اخراج شوند تا سبب ضرر رسانی به مهاجرین فارسیزبان نشوند

>>>   دولت آلمان اگر سایر مهاجران را به اتهام این قتل اخراج کند نمی تواند قاتلی که فرزندان او خون آلمانی دارند را اخراج کند. همه می دانند تصمیم دولت آلمان احساسی و نژادپرستانه است.

>>>   چرا آلمان افغانها را خارج نکنند هر روز در تلویزیون یوتوبر ها و خارجی ها و طرفداران طالب همه میگویند که افغانستان آرامی و امنیت است پس چرا طالبان میگویند که آنها را اخراج نکنند کسی آنها را دعوت نکرده اند خود شان در یک مملکت کفری رفته و دعوای مسلمانی میکنند در حالیکه خود شان از دست اسلام فرار کرده اند

>>>   به نظر دهنده اول طالب ورخطای طالب با بشکه زرد هم جانش هم مالش میگرفت وارخطا نشد وارخطا داکتر سپنتا وامثال شما شده که فضای مجازی از نوشته تان فور شده

>>>   نظر دهنده بشکه زرد مراقب حرف هایت باش که زبان سرخ کس را مجبور میکند مرز مسدود شود و شما هم مجبور میشوی تنها از آب هیرمند بنوشی
سیاست جای اوغو بازی نیست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است