انتقال بخش اعظم سرمایه تاجران افغان به ایران
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۹    ۱۴۰۳/۳/۲۲ کد خبر: 175516 منبع: پرینت

معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان تأکید کرد بسیاری از تجار و سرمایه گذاران این کشور، بخش اعظم سرمایه‌های خود را به ایران منتقل کرده‌اند.
به گزارش تسنیم، «خانجان الکوزی» معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان اعلام کرد بسیاری از تاجران و سرمایه‌گذاران افغان به ویژه در ولایت‌های غربی، شرکت‌ها و بخش اعظم سرمایه‌های خود را به ایران منتقل کرده‌اند.

وی افزود: شرایط ایران خوب است، امکانات لازم وجود دارد بنابراین تعداد بسیاری از تاجران و سرمایه‌گذاران افغان به این کشور رفته‌اند.
الکوزی اظهار داشت در افغانستان پس از تغییرات اخیر در همان ابتدا برخی از مردم با مشکلات زیادی مواجه بودند اما اکنون شرایط این کشور بهتر شده است.

حسین سلیمی رییس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی جمهوری اسلامی ایران سال گذشته گفته بود: شهروندان افغانستان رتبه اول سرمایه گذاری در ایران را به خود اختصاص دادند.
به گفته‌ سلیمی در مدت زمان بررسی 2 میلیارد دلار از جوا‌زهای صادر شده، بخش عمده سرمایه‌گذاری صورت گرفته به افغان‌ها اختصاص یافته است.

«نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان نیز سال گذشته با اعلام سرمایه‌گذاری 150 میلیارد دلاری تجار افغان در کشورهای منطقه تاکید کرده بود که کابل برای ترغیب تجار جهت انتقال سرمایه‌هایشان به افغانستان تلاش می‌کند.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تاجران افغان
ایران
نظرات بینندگان:

>>>   مجموع یارانه (سوبسید) که منابع مالی آن از ذخایری مانند نفت و گاز و یا مالیات تامین و مصروف مهاجران می‌شود را هم محاسبه کنید.. یک افغان ماهی مثلا 15 میلیون کار می‌کند ولی از ده میلیون آنها شاید یک میلیون کار می کنند و بقیه عیال و فرزندان آنها هستند که از منابع ایزان به کمترین قیمت استفاده می کنند..

>>>   اين روزها سربازان وعاشقان وصاحبان اين سرزمين بر دشمن غدار تاخته و اين أغازي است براي قهرماني ها وپیروزی های جوانان جان برکف این سرزمین که برعلیه لشکر سیاهی وجهل ایستاد شدند.آفرین بر این جوانان رشید وطنم افغانستان؛
وطندار دلیر من‌! بنازم چشم مستت را
وطن در انتظار بازوی کشورگشای توست‌
به خاک افکن‌، به خون تر کن‌، به بادش ده‌، در آتش سوز!
از این بدتر چه می‌باشد که دشمن در سرای توست‌؟
نگاه آرزومند وطن سوی تو می‌بیند
که روز امتحان‌ِ خنجر جنگ‌آزمای توست‌
ز فریاد تفنگت جز صدای حق نمی‌آید
ز خیبر تا مدینه گوشها وقف صدای توست‌
چه زیباتر از این نقشی که بیند دیدۀ تاریخ‌
که تو خنجر به کف‌، دشمن فتاده زیر پای توست‌
خداجویی‌، وطن‌خواهی سرافرازی و آزادی‌
به خون شیرمردان نقش بر روی لوای توست‌

>>>   این هم یکی دیگر از ترفند های ایران است که با نزدیک شدن به طالبان و تشویق طالبان به اعمال خشونت علیه شهروندان افغانستان زمینه خروج سرمایه را از افغانستان مهیا کند.

>>>   بخش اعظم سرمایه داران افغانستان دبی و اروپا و آمریکا و ترکیه را برای سرمایه انتخاب کرده اند

>>>   بزودی ایران بالامیکشه. روزنامه جمهوری اسلامی امروز نوشته بود پول های افغانیا را بگیرید و از کشور بیرون شون کنید

>>>   یا بالا مکشه یا همکار ایرانیش بالا مکشه خدا عاملان اصلی نابود کند عاملان افغانستان را حتی قبلی بعدی وقت دولت دست یک بیسودان وقت لج بازی مثل غنی حیات لاهه بیافته خوب اخرش همین6


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است