افزایش ۱۳ درصدی گندم در کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۶    ۱۴۰۳/۳/۲۶ کد خبر: 175532 منبع: پرینت

ریاست احصاییه زراعتی و تنظیم معلومات وزارت زراعت طالبان اعلام کرد که در سال ۱۴۰۳ در سطح کشور حدود ۲.۱۴ میلیون هکتار ساحه تحت کشت گندم پیش بینی گردیده که از آن حدود ۴.۹ میلیون متریک تن حاصلات به سطح کشور برداشت خواهد شد که در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
بر بنیاد این معلومات در سال جاری نظر به سال قبل ۶ درصد زمین بیشتر، زیر کشت گندم قرار گرفته است.

تولیدات گندم در مقایسه با دو سال گذشته افزایش چشمگیری نموده است که دلیل عمده آن بارندگی‌های به موقع در سال ۱۴۰۳ تلقی شده است.
حدود ۶.۹ میلیون متریک تن گندم که شامل مواد غذائی اهالی کشور، مصارف تخم بذری و ضایعات هنگام برداشت پاکسازی محصول می باشد، نیازمندی کشور خواهد بود. که با درنظرداشت نیازمندی و تولیدات یاد شده حدود ۲ میلیون متریک تن گندم در سال ۱۴۰۳ کمبود خواهیم داشت.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گندم
زراعت
نظرات بینندگان:

>>>   قیمت یک تن گندم در روسیه حدود یکصد و شصت دلار است.
دو میلیون تن گندم میشود سیصد و بیست میلیون دلار.
پس چرا ملل متحد همیشه دعوی میکند که مردم گرسنه هستند،با وجودی که امریکا نیز هفته وار چهل میلیون دلار وارد خزانه دولت افغانستان میکند و چند روز پیش اتحادیه اروپا هم صد ها میلیون دلار کمک کرد.
همه این پول ها کجا میروند؟
در حالی که کمبود گندم افغانستان صرف سیصد و بیست میلیون دلار است؟
در زمان های قدیم کارمندان موسسات خیریه،کالای اطفال غریب را نشان میدادند که پاره، پاره است.
جوانان کشور های اروپایی و امریکایی،بخاطر همبستگی با این فقرا،کالا های خود را پاره کرده میپوشیدند و این نوع کالا های پاره مود شده بود و سازمانهای خیریه و ملل متحد،دیگر کالای پاره اطفال غریب را نشان نمیدادند.
حالا نیز باید جوانان کشور های اروپایی و امریکایی،یک توته نان خشک را در سرک ها ،بخاطر همبستگی با گرسنگان دنیا خورده بروند، تا ملل متحد و دیگر سازمانهای خیریه، به بهانه گرسنگی مردم جهان ملیارد ها دلار را سالانه خورد و برد نکنند و در جیب های خود نزنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است