افتضاح ملل متحد در نشست سوم دوحه
سازمان ملل زمینه را برای رسمیت شناسی طالبان از سوی دولت های عضو خود مساعد میسازد. ملل متحد به گل روی طالبان به همه شعارهای فریبنده خود بطور علنی پشت پا زد 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۴۲    ۱۴۰۳/۳/۲۹ کد خبر: 175560 منبع: پرینت

در دو نشست دوحه سازمان ملل متحد تلاش کرد تا توجه طالبان را با دادن وعده و وعید برای شرکت در این نشست ها جلب کند. اما طالبان شرکت در این دو نشست را نپذیرفت. سازمان ملل از شورای امنیت برای تعیین نماینده ویژه و نقشه راه آینده مجوز گرفت، اما طالبان و کشورهای منطقه به تعیین نماینده ویژه واکنش جدی نشان دادند.

طالبان با مهارت سیاسی با روسیه و ایران مراودات شان را آغاز کردند. تا سرحدی که روسیه گفت که طالبان را از لیست سیاه خود بیرون میکنیم و قزاقستان عملا در این راه گام گذاشت. کابلوف، لاوروف و پوتین از تعامل با طالبان سخن گفتند. اما به نیابت از امریکا و کشورهای غربی، سازمان ملل با فرستادن نمایندگان با صلاحیت خود تا سرحد التماس با طالبان پیش آمدند، چون نگران بودندکه طالبان به دامن کشورهای منطقه سقوط نکنند.

سازمان ملل ابتدا از تعیین نماینده ویژه خود برای افغانستان منصرف گردید، سپس در مورد نقشه راه پیشنهادی سنیرلی اوغلو، سکوت کردند. طالبان در این میان 6 شرط خود را برای شرکت در نشست سوم دوحه مطرح کردند. در این میان ناگهان سراج الدین حقانی با رییس استخبارات طالبان به دوبی رفت و با مقام های ارشد سی آی ای دیدار کرد، پس از این دیدار طالبان اعلان کردند که در فرمت مسکو منعقده تهران شرکت نمیکنند. این برای روسیه و ایران یک شکست استراتژیک بود. اما برای غربی ها و سازمان ملل متحد بسیار مسرت آور و شادی بخش تمام شد.

طالبان اعلان کردند که آنها در نشست سوم دوحه شرکت میکنند، چون شرایط آنها پذیرفته شده است. سازمان ملل به نقل از منابع فرانسه از مشارکت زنان و جامعه مدنی افغانستان در نشست دوحه خودداری کرد. یعنی حضور زنان و جامعه مدنی افغانستان را قربانی معامله با طالبان کرد و آن همه سر و صدایی که در مورد حقوق بشر، حقوق زنان، آزادی های مدنی و حمایت از جامعه مدنی را بلند کرده بود و گوش دنیا را کر ساخته بود؛ به گل روی طالبان به همه ای این شعارهای دهن پرکن و فریبنده خود بطور علنی پشت پا زد و سازمان ملل با این بیشرمی تمام چنین افتضاح تاریخی را به دنیا نمایش دادند.

در این شکی نداشته باشید که سازمان ملل با این حرکت زمینه را برای رسمیت شناسی طالبان از سوی دولت های عضو خود مساعد میسازد. اگر در مقابل این حرکت سازمان ملل اعتراض نکنید و به پا نخیزید، طالبان در راه رسمیت یابی قرار گرفته است.

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ملل متحد
نشست دوحه
نظرات بینندگان:

>>>   سازمان ملل نه بلکه سازمان جنایتکار رژیم صهیونیستی.

>>>   آین سازمان جنایتکار غیر ملل در باره مردم مظلوم فلسطین سکوت کرده است.

>>>   دو باره پلان شوم در راه است، دزدهای آمریکای ناتو اسرائیلی دو باره می‌خواهند در ثروتمندترین کشور دنیا یعنی افغانستان بیایند و معادن بسیار با ارزش و تریلیون ها داری کشور ما را دزدی کنند و به کشورهای شان انتقال دهند.کشور لیبی را دزدی کردند، معادن کشور عراق را دزدی کردند. و صدها کشورهای ضعیف جهان را نابود کردند دزدی کردند چورچپاول کردند قتل عام کردند.

>>>   😇 مگر حالی رژیم پشتونطالبان معدن ها را جور ندارند که پولش را در امارات قطر و غرب انتقال میدهند

>>>   روز سیاه ما کی به پایان می‌رسد

>>>   یک سوال اساسی پیش می اید اهرم اصلی ای که طالبان را از یک گروه جنگی محلی به یک چنین موقعیت رسانیده چی است ، منشاء اصلی قدرت طالب چیست که این توانمندی را پیدا کرده ، شاید اکثریت جواب بدهند پاکستان یا منافع کشورهای ذینفع این جواب بسیار ساده لوحانه است در جهان گروه های دیگر هم شکل شان وجود دارد ولی این مورد استنثاء چرا ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است