ریچارد بنت: مانند دولت با طالبان رفتار نشود
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۷    ۱۴۰۳/۳/۳۰ کد خبر: 175562 منبع: پرینت

طالبان به عنوان دولت به رسمیت شناخته نمی‌شوند و نباید مانند یک دولت با آنها رفتار شود.
ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید که تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت حقوق بشر در افغانستان را به پنجاه و ششمین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو ارایه کرد.
آقای بنت با اشاره به سومین نشست دوحه گفت که نباید زنان و دختران به حاشیه رانده شوند و طالبان «نباید اجازه داشته باشد که شرایط جلسات با میزبانی سازمان ملل را دیکته کنند.»

او گفت گزارش امروزش بر تبعیض‌ و سیاست‌های ضد زن طالبان متمرکز است و عملکرد طالبان در این زمینه خشونت با تمام جمعیت است.
«خشونت علیه زنان و دختران در افغانستان بسیار شدید و گسترده است. من به این نتیجه رسیده‌ام که ممکن است جنایت علیه بشریت شمرده شود.»
آقای بنت سیاست‌های طالبان در این زمینه را «فراگیر و روشمند که با سیاست‌های دستوری اجرا می‌شوند» خواند و گفت که از ژوئن/جون گذشته، طالبان با صدور دست‌کم ۵۲ فرمان دیگر محدودیت‌ زنان و دختران را تشدید کرده است که فراگیر اجرا می‌شوند.
او گفت این نظام سلطه و سرکوب زنان و دختران باید بحث در مورد تدوین آپارتاید جنسیتی را به عنوان جنایت علیه بشریت برانگيزد و از تمام ابزارها برای تغییر این وضعیت استفاده شود.
نشست سوم دوحه درباره افغانستان از ۳۰ ژوئن تا اول ژوئيه (دهم و یازدهم ماه سرطان) برگزار می‌شود و موضوع‌های اصلی آن مسایل اقتصادی و مبارزه با مواد مخدر میباشد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ریچارد بنت
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   به عنوان یک کودتاچی یا به عنوان یک تروریست یا به عنوان لج باز درمقابل جهان یا بهعنوان آپارتاید جنسی دعوت شود خدا این جانوران چطور افعانیستان را ایسولیت کرد ولا واقعا حرفه‌ای بودید طالبان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است