ورود موترهای پیش از سال ۲۰۰۵ ممنوع شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۰    ۱۴۰۳/۳/۳۱ کد خبر: 175566 منبع: پرینت

وزارت مالیهٔ حکومت طالبان واردات موترهایی به افغانستان منع کرد که پیش از سال ۲۰۰۵ تولید شده است.
این تصمیم بر اساس فیصلهٔ کابینه و دستور رهبر این گروه اتخاذ شده است.
در این اعلامیه آمده است که موترهای تولید شده میان سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ که پیش از تطبیق این تصمیم وارد شده و در گمرک‌‌های افغانستان شمار آن قید شده است تا تاریخ ۲۴ ماه اسد طی مراحل خواهد شد، اما پس از این ورود این وسایط به افغانستان منع است.
وزارت مالیهٔ طالبان هشدار داده است که هیچ کسی اجازه ندارد پس از صدور تصمیم تازه این نوع وسایط را وارد کند.

از جانب دیگر، وزارت مالیهٔ طالبان اعلام کرد که ممانعت‌ها بر صادرات وسایط تجارتی و شخصی به خارج از افغانستان رفع شده است.
در اعلامیه آمده است که صادرات وسایط تجارتی و شخصی که اسناد قانونی دارد، از حکم ریاست الوزرا مستثنا بوده و صادرات شان آزاد است.
در کنار این، حکومت طالبان اعلام کرد که تمامی وسایط باربری که برای ترانزیت وارد خاک افغانستان می‌شوند و اسناد دارند، می‌توانند در سراسر این کشورتردد کنند.

این درحالی است که موترهای باربری حامل کالاهای تجارتی تاجران افغان روز یکشنبه سوم جون (۱۴ جوزا) با مدارک ورود موقت از طریق گذرگاه خرلاچی از افغانستان وارد پاکستان شد.
به گزارش صدای آمریکا، این پیشرفت جدید، بخشی از توافقنامه افزایش تجارت بین افغانستان و پاکستان است که در اواخر ماه مارچ در کابل امضا شد.
سفارت پاکستان در کابل این مدارک موقت را به رانندگان داده است که تا شش ماه مورد استفاده قرار می‌گیرد و شانزده راننده می‌توانند با آن از افغانستان به پاکستان بروند.
بر اساس این اقدام تازه، رانندگان با رسیدن به نقطۀ صفری در خط دیورند ۱۰۰ دالر حق‌العبور می‌پردازند و سپس به آنها اجازه ورود به خاک پاکستان داده می‌شود.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
موترهای 2005
طالبان وپاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   صد دالر برای ورود به کشور پاکستان چرکستان؟ پاکستانی‌ها دزدی خود را از آین به بعد به دالر می‌کند.

>>>   در مقابل وسایط پاکستان هم باید ۱۲۰ دالر بپردازند.

>>>   موتر هایی دهه ۸۰ تا هنوز در کشور هایی غربی، آسترالیا و نیوزیلند خرید و فروش میشوند و موتر هایی ۲۰۰۰ در جمع موتر هایی فعال اند. حال طالبچه هایی پاچه کشال آنقدر مملکت را پیشرفته ساخته اند که این موترها درنظرشان هم نمی آید، یا که فسادی زیر کاسه است (که البته است!!!).
آتش خاوری

>>>   چه کار زمین نیکو ساختی که بر آسمان پنجه انداختی.
دگه کار ها را در افغانستان خلاص کردند حالا نوبت بند کردن موتر های قبل از ۲۰۰۵ است با این مردم فقیر ومسکین اجرای چنین قوانین مسخره آمیز است.
آریا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است