دشواری‌های پناهنده‌های افغانستان در جهان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۵    ۱۴۰۳/۴/۱ کد خبر: 175569 منبع: پرینت

هم‌زمان با روز جهانی پناهنده، انتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد بر پشتیبانی از پناهنده‌ها در جهان تاکید ورزیده و گفته است که اگر منازعات در کشورها حل شوند، مردم ناگزیر به پناهندگی نخواهند شد.
در این روز، کمیشنری عالی سازمان ملل متحد برای پناهنده‌ها (یوان‌اچ‌سی‌آر) نیز بر هم‌بستگی کشورها برای پشتیبانی از پناهنده‌ها در جهان تاکید کرده است.
آقای گوترش گفته است: «ما در روز جهانی پناهندگی، به مسوولیت جمعی جهان در کمک و استقبال از پناهنده‌ها، حمایت از حقوق انسانی آن‌ها از جمله حق پناهندگی و در نهایت، در حل و فصل منازعات به‌گونه‌ی که کسانی که مجبور به ترک جوامع خود شده‌اند بتوانند به خانه بازگردند، دوباره تاکید می‌کنیم.»

با این حال برخی از پناهنده‌های افغان در کشورهای مختلف گفته‌اند که با چالش‌های گوناگون از جمله رد درخواست پناهندگی روبه‌رو هستند.
غلام علی وحدت پناهنده در آلمان به طلوع‌نیوز گفت: «بعضی مهاجران که در کشورهای غربی آواره می‌شوند، با مشکلات اقامت روبه‌رو هستند که درخواست پناهندگی شان رد می‌شود.»
احمد فیصل یکی از پناهنده‌های افغان در ترکیه گفت: «باید به آنان [مهاجران] توجه شود و به آنان رسیدگی شود به‌خاطری‌که هر جوانی که افغانستان را ترک کرده، بر اساس مشکلی، یا اقتصادی یا سیاسی ترک کرده است.»

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان به این باور است که اوضاع کشور در حال حاضر خوب است و پناهنده‌های افغان می‌توانند به کشور برگردند.
آقای مجاهد افزود: «افغانستان کشور شان است و به افغانستان برگردند. در کشورهای دیگر در حالت پناهندگی و احتیاج، حیثیت و غرور افغانی شان نمی‌ماند.»
بیستم ماه جون از سوی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی پناهنده به هدف ارج گذاری به حقوق پناهنده‌ها در سراسر جهان مشخص شده است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهنده‌های افغانستان
انتونیو گوترش
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است