زنان و دختران از بازگشت به افغانستان وحشت دارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۴    ۱۴۰۳/۴/۱ کد خبر: 175571 منبع: پرینت

«جنبش زنان پنجره امید» به مناسبت «روز جهانی پناهنده» می‌گوید که زنان و دختران پناه‌جوی افغانستان در ایران و پاکستان، از بازگشت به افغانستانِ تحت حاکمیت طالبان وحشت دارند.
این جنبش روز (پنج‌شنبه، ۳۱ جوزا) با نشر اعلامیه‌‌ای گفته است که پناه‌جویان افغانستان در ایران و پاکستان، هر روز در معرض خطر اخراج قرار دارند.
اعضای این جنبش افزوده‌اند که روند اخراج اجباری مهاجران و پناه‌جویان از این دو کشور، زندگی را برای آنان با ترس و هراس همراه کرده است.
«جنبش زنان پنجره امید» خواستار تسریع روند بررسی درخواست پناهندگی پناه‌جویان زن و توقف اخراج آنان از ایران و پاکستان شده‌ است.
این جنبش گفته است زنانی که از ترس طالبان به ایران و پاکستان پناه برده‌اند، هیچ راه برگشت به افغانستان ندارند.

از زمان تسلط دوباره‌ی طالبان بر افغانستان، هزاران نفر از شهروندان افغانستان، به شمول فعالان حقوق زن، به ایران و پاکستان پناه بردند.
اما در این مدت، روند اخراج مهاجران و پناه‌جویان افغا‌نستان از این دو کشور ادامه داشته است و در نزدیک به یک سال اخیر شدت گرفته است.
بر اساس آمار سازمان ملل متحد، پاکستان تا اوایل سال جاری میلادی بیش از نیم میلیون مهاجر اهل افغانستان را اخراج کرده و این روند پس آن نیز ادامه داشته است.
به گزارش اطلاعات روز، مقام‌های ایرانی نیز اعلام کرده بودند که تا آخر سال گذشته خورشیدی، ۵۲۰ هزار مهاجر افغانستانی را اخراج کرده‌اند.
روند اخراج مهاجران افغانستان از این دو کشور همچنان ادامه دارد و بر اساس آمار وزارت مهاجرین طالبان، روزانه صدها مهاجر از این دو کشور اخراج می‌شوند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زنان ودختران
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   این یک جنبش از زنهای خود فروخته شده است که از غربیهای جنایتکار حمایت مالی می‌شود. میلیونها زن در افغانستان زنده گی می‌کنند و آرام زنده گی دارند و هیچکس کاری ندارد. شما خود فروخته ها کیس مهاجرتی شما با این پروپاگاندا که درست کردید بزودی در کشورهای غربی قبول میشوید. در کشورهای غربی هم غیر از فحشا چیزی دیگری منتظر شماها خود فروخته ها نیست.

>>>   جنبش زنان تربیت شده آمریکای انگلیسی.

>>>   مردان افغانستان به حمایت از زنان عمل کنند
تا بتوانند تحصیل کنند و به سرکار بروند

>>>   جنبش زنان عدالتخواه پایه های لرزان حاکمیت پوشالی طالبانی را میلرزاند و بنای ظلم امارتی را ویران میکند.
زن زندگی آزادی

>>>   سوال ایا پزشک زن مردباشد باشدبهتراست یازن شرع وعقل می گوید باشد بهتراست حال آنکه بعداز امدنی طالبان درافغانستان دری دانشگاه بروی دختران بسته می باشدچگونه پزشک زن داشته باشم

>>>   "این یک جنبش از زنهای خود فروخته شده است که از غربیهای ....حمایت مالی می‌شود." تو بی خبر تا هنوز خبر نداری که پاچه کشال های چرکستانی بی حمایه غربیهای ...و حمایت مالی شان در طول سالهایی انتحاری و همین حال خاک باد شان هم وجود نداشت.
"میلیونها زن در افغانستان زنده گی می‌کنند و آرام زنده گی دارند..." تو درین بی خبری از احوال همه زنان چطور خبر دار شدی؟؟؟؟ پرنده در قفس خوش است یا که آزاد باشد؟؟؟ حیف که با این کله اکسیژن زمین را ضایع میکنی!!
"در کشورهای غربی هم غیر از فحشا چیزی دیگری منتظر شماها خود فروخته ها نیست..." شنیدن که "علی آباد" شار است!!! خوب خودت هم اینجابیا که فحشا (نه با زنان بلکه با پسران) را در داخل کشور ببینی که یک هزارم آن هم درینجا وجود ندارد. تو همین قدر هم خبر نداری که دروغ گرفتن و بهتان زدن به دیگران برای یک مسلمان منع است (از پیامبر پرسیدن که مسلمان دروغ میگوید، ایشان فرمودند: هرگز) اگر وهابی نیستی پس اسلام را درست مطالعه کن!!!!
دومی تو هم بخوان آتش خاوری

>>>   ملیون ها زن زیر فشار روحی وروانی در افغانستان می میرند از زجر وشکنجه شما طالبان قرون وسطی ظوچوچه های انگلیس وامریکای ....جهانی وکسی خبر نمی شود از مرگ شان افغانستان را به دوزخ تبدیل کرده اید.....
حبیب آریا از جرمنی

>>>   در صورت منع دوام دار تعلیم وتحصیل اطفال اناثیه ما ملت مسلمان افغانستان آماده قیام سراسری در سراسر کشور بر ضد هر کسی که باعث این بی وجدانی می شود هستیم امارت اسلامی اگر واقعاَ‌خودش مستقل وآزاد هست باید حقوق اطفال اناث این کشور را ضایع نکنند حجاب از هزاران سال در ین کشور رعایت می شود همه مسلمان وهمه با ایمان هستیم واگر مستقل نیستندواین دیکته های انگلیس وپاکستان هست برای عقب مانی وتباهی این کشور پس باید منتظر قیام عمومی باشند ....
آریا

>>>   ما می‌خواهیم که زنهای افغان تحصیل کند. اما زنهای زن زنده گی آزادی را نمی‌خواهیم. و اینها خود فروخته ها و آلت دست نیروهای آمریکای انگلیسی غربی هستند.
اینها همان بازیچه های نیروهای اشغالگر آمریکایی انگلیسی و ناتو در زمان دوره جمهوریت بود.

>>>   این طالبان یک خیانت برایمردم کرده این خیانت درتاریخ ریکورد زده مخصوصا برای قوم پشتون مردم بیسواد گذشته ازهمان قشلاق چندین هزار نفری میدان وردک دونفر سواد خواندن ونویشتن را داشت معلوم است

>>>   طالبان طبق خلاف سنت نبوی وقران که زنان راتکریم وارج نهاده عمل کرده درحالیکه رسولله بااحترام بازنان برخوردمیکرد واززن ستیزی بارهابه صحابه وسران قبایل هشدارداده بود اینکه طالبان پارابیشترفراگذاشته وزنان رادرحاشیه رانده بخاطروجه بین المللی بوده وگرنه ماننداعراب جاهلی دختران رازنده به گورمیکرد

>>>   چرا وحشت دارند در وقت جمهوریت که لباس شنا را از مس مسیاخت و دربازار میگشت وحشت نداشت و وقتیکه توپ خود را به جان کیری میگرفت که سرش امضا کند وحشت نداشت حالا وحشت دارد که درقید حجاب دراید ای بی حیا چرا از حجاب وحشت دارید حجاب پرده است و شما را مثل گل نگاه میدارد ولی شما میخواهید در بین مردم لوچ برایید تا از اندامهای شما تماشا کند یگ ذره شرم کنید.
احمدی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است