صالح: تی‌تی‌پی برای فریب غرب ساخته شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۴    ۱۴۰۳/۴/۲ کد خبر: 175578 منبع: پرینت

معاون اول رییس جمهور سابق افغانستان در پیامی مدعی شد تی‌تی‌پی توسط ارتش پاکستان و برای فریب غرب ساخته شده است.
به گزارش تسنیم، «امرالله صالح» معاون اول رییس جمهور سابق افغانستان در واکنش به اظهارات سفیر پاکستان در سازمان ملل مدعی شد تحریک طالبان پاکستان(تی‌تی‌پی) براساس استراتژی ارتش این کشور، برای فریب غرب ساخته شده است.

صالح اظهار داشت تی‌تی‌پی همیشه در مدار استراتژی فرماندهی ارتش پاکستان قرار داشته تا کشورهای غربی را فریب دهد و پاکستان را قربانی تروریسم نشان دهد.
رییس حزب «روند سبز» افزود: پاکستان قربانی تحریک طالبان پاکستان نیست بلکه قربانی غرور و معاملات کوته بینانه خود است که توسط ژنرال‌های حریص اجرا شد.

«منیر اکرم» نماینده دایم پاکستان در سازمان ملل در نشستی گفته بود تی‌تی‌پی در افغانستان پناهگاه دارد و به سلاح‌های نیروهای پیشین افغان و سلاح‌های جامانده نیروهای خارجی دست یافته است.
همزمان با این اظهارات، «مسعود خان» سفیر پاکستان در واشنگتن نیز در گفتگو با نشریه «نشنال» از امریکا خواست برای مبارزه با طالبان پاکستانی به این کشور تجهیزات نظامی پیشرفته بدهد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تی‌تی‌پی
فریب غرب
صالح
نظرات بینندگان:

>>>   پاکستان از زمان تشکیل اش تا بحال بنام جهاد اسلامی و مبارزه علیه تروریزم اسلامی از کشور های خارجی کمک دریافت کرده است و هنوز هم دریافت میکند.
بعد از تشکیل دو کشور هند و پاکستان هند بخاطر گذشته استعمار انگلیس در کشور اش،روابط نزدیک با دولت شوروی وقت ایجاد کرد و پاکستان روابط نزدیک با امریکا،چنانچه شامل پیمان سینتو یا پیمان بغداد که در آن کشور های امریکا و پاکستان و عراق بودند،شامل شد و کمک های نظامی از امریکا دریافت میکرد.
تحت نام آزادی کشمیر تحت اشغال هند،از زمان تشکیل تا بحال،کمک های کشور های عربی و اسلامی را دریافت میکرد.
در دهه هشتاد میلادی بعد از آمدن قوای شوروی به افغانستان،گروپ های مجاهدین در پاکستان تشکیل شد و کمک های امریکا و کشور های غربی و کشور های عربی و اسلامی و چین ک(که در آنوقت روابط اش با شوروی خوب نبود و با غرب نزدیک شده بود)،دریافت میکرد.
بعد از حادثه یازدهم سپتامبر که حتی پاکستان را مسؤل تشکیل گروپ طالبان میدانستند که با القاعده یکجا شده بودند،دفعتاً طالبان خود را مظلوم قرار داده که گروه طالبان پاکستانی تشکیل شده اند و عملیات تروریستی علیه قوای نظامی ما انجام میدهند و تیاتر ملالی بوسفزی را تشکیل داد که طالبان پاکستانی بالای او که مکتب میرفت جمله کردند و هبلری کلینتن که در آنوقت وزیر خارجه دولت بارک اوباما بود،از ملالی یوسفزی سلیبریتی جور کرد و او را به ملل متحد برد تا بیانیه بدهد و بعداً پنج ملیارد دلار بودجه برای دولت پاکستان.برای مبارزه علیه تروریزم طالبان پاکستانی گرفتند که بین خود تقسیم کردند.
در زمان دونالد ترامپ نیز مذاکرات صلح دوحه بین طالبان و دولت افغانستان صورت گرفت که هم مایک پومپیو وزیر خارجه وقت امریکا و هم زلمی خلیل راد و هم پاکستان،ار کشور های عربی پول دریافت کردند.
حتی وزیر خارجه وقت پاکستان بنام رهبران اپوزیسیون طالبان که از آنها دعوت کرده بود که به پاکستان بیایند نیز از کشور های عربی پول گرفته بود که مقدار کم آن را به رهبرانی مانند یونس قانونی،محقق،خلیلی،صلاح الدین ربانی، احمد ولی مسعود و دیگران داد و قسمت اعظم آن را در جیب خود زد.
حالا باز خود را مظلوم قرار داده که تحت حملات طالبان پاکستانی قرار دارد و همچنان دعوی دارد که تروریزم در افغانستان وجود دارد و برای امریکا پایگاه نظامی داده است و امریکا وقت و ما وقت با طیاره های بی پیلوت بالای افغانستان گردش میکند و پاکستان از امریکا پول دریافت میکند.

>>>   تی تی پی در افغاتستان است چنانکه طالبان در پاکستان بودند.
برای مبارزه با تی تی پی سلاح مدرن و پیشرفته نیاز نیست بلکه مورال و جریُت و ایمان به خدا ضرورت است که در ارتش پاکستان نیست.

>>>   ....اشرفغنی آغای صالح همزمان دلقک و لابیگر هند برضد پاکستان بود تا دالر از هند بگیرد.
که آرتش پاکستان توسط بی پیلوت مقاومت پنجشیری/صالح را سخت ضربه زد به نفع پشتونطالبان البته در روز های آغازین رژیم طالیان.
حالی بهتر است که صالح توسط خود پنجشیری ترور شود که بلای جان بعدی برای پنجشیریها نشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است