اندرباب اتحاد قوم…
 
تاریخ انتشار:   ۰۳:۱۳    ۱۴۰۳/۴/۱۰ کد خبر: 175610 منبع: پرینت

وقتی حضرت موسی بعد از چهل روز غیبت از طور سینا برگشت، دید زحماتش برباد است و قوم‌اش گوساله‌پرست شده‌اند. یک حقه‌بازی به نام«سامری» گوساله‌ی زرین ساخته و قوم هم دورش جمع شده‌اند و شروع کرده‌اند به پرستش همین گوساله. موسی که این وضعیت را دید خشمگین شد و گفت هارون(برادرش که او هم پیغمبر بود) چه کار کردی؟ هارون گفت: مخالفت نکردم، چرا که قوم متفرق می‌شد! موسی از ریش‌اش گرفت و کشید: ای هارون، من این کار را از تو نمی‌پذیرم؛ برای این که قوم متفرق نشود از توحید و حق دست کشیدی و اجازه دادی گوساله بپرستند؟…

اتحاد حول باطل، به هیچ صورت قابل قبول نیست، حول حق و عدل و انصاف قابل قبول است. قوم می‌تواند و بسیار شده است که در اطراف ظلم، جهل، حاکم ظالم و ستمگر، رهبر و فرمانده فاسد و دزد و غیره هم جمع شوند، اتحاد کنند اما این اتحاد یک پر کاه هم ارزش ندارد.
پرسش ساده: اکثریت قوم در پرستش گوساله سامری متحد شدند و اتحاد کردند و اقلیت در اطراف موسی و با احترام به ده فرمان‌اش. حالا، صرف نظر از یهودی، مسیحی یا مسلمان بودن یک آدم عاقل در صف متحد و وسیع سامری و گوساله‌اش قرار می‌گیرد یا در کنار موسی و خدای موسی؟

یکی از بزرگان فلسفه و کلام اسلامی می‌گوید: اگر هر اتحادی، به هر قیمتی، با هر باطلی، با هر فسادی، با هر مفسدی ارجمند باشد پیامبران اولین تفرقه‌افکنان تاریخ بشر باید باشند!

لطیف پدرام


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتحاد اقوام
لطیف پدرام
نظرات بینندگان:

>>>   با انشاالله که دوکتور لطیف پدرام با عمر دراز و پر از صواب باشید.
جناب پدرام مثل همیشه دقیقا که حق و درستی را واضح بیان کرده و می کند.
ولی مرده ناگور دموکراسیباز آمریکایی نادوکتور ملک ستیز کجا غیب شده یا در خوستش با انتحاری حقانی دیره همکاریهای قومیتی انداخته است؟

>>>   دزدان و تروریستلن افغانپشتون متحجر قومیت افغانپشتونی حیله گر به مانند کیسه بران، قماربازان، گژدمان، معامله گران امریکایی و چوچه های انگلیس، انتحاریان پشتونی ... ، گروه منافقان ناقلین تروریستی جهانی ضدبشریت در یک نفرینگاه پشتونفغانستان اتحاد کرده جمع شده اند که....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است