مجاهد: مساله زنان باید در داخل کشور حل شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۲    ۱۴۰۳/۴/۱۰ کد خبر: 175611 منبع: پرینت

مقامات حکومت طالبان در آستانه برگزاری سومین نشست دوحه گفتند که مطالبات در مورد حقوق زنان «مساله‌ای مربوط به افغانستان» است که باید در داخل این کشور حل شود.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان در نشست خبری در کابل گفت که حکومت طالبان «پس از پذیرفته شدن شرایط آن از سوی سازمان ملل، تصمیم گرفت که در این نشست شرکت کند.»
او در مورد حقوق زنان افغانستان گفت: «ما تلاش می‌کنیم تا یک مسیر منطقی برای راه حل‌ها در داخل افغانستان پیدا کنیم تا خدای ناکرده کشور ما دوباره دچار درگیری و اختلاف نشود.»
او ابراز امیدواری کرد که این بار در نشست دوحه، راهبرد خود را در رابطه با تعامل سازنده با جهان به گوش جامعه جهانی برساند.
به گزارش بی بی سی، در این نشست تنها هیات حکومت طالبان به ریاست ذبیح‌الله مجاهد حضور خواهد داشت و عدم مشارکت نمایندگان زنان، جامعه مدنی و دیگر گروه‌های سیاسی در این نشست، انتقادات شدیدی را علیه سازمان ملل که میزبان این نشست است، به‌ دنبال داشته است.

طالبان گفته اند که در نشست‌هایی که اشخاص یا گروه‌های دیگر به نمایندگی از افغانستان فراخوانده می‌شوند، شرکت نمی‌کند.
آقای مجاهد که در مرکز رسانه‌های حکومت در کابل صحبت می‌کرد، گفت: «موضع امارت اسلامی [حکومت طالبان] این است که اگر افغان‌ها از چندین آدرس در نشست‌های خارجی شرکت کنند، به این معنی است که ما هنوز هم متفرق هستیم و زمینه دخالت خارجی‌ها را فراهم می‌کنیم.»
هیات حکومت طالبان در نشست دوحه، برعلاوه آقای مجاهد، نمایندگان وزارت خارجه، وزارت تجارت، وزارت مبارزه با مواد مخدر، بانک مرکزی و رئیس دفتر نمایندگی طالبان در دوحه هستند.

پیشتر نهادهای حقوق بشری مربوط به سازمان ملل متحد نسبت به عدم شرکت زنان و دختران در نشست دوحه ابراز نگرانی جدی کردند.
آن‌ها گفته‌اند که حذف زنان از نشست دوحه نه تنها به اعتبار و اثربخشی این نشست آسیب می‌زند، بلکه رفتار مقامات حاکم علیه زنان و دختران را تشویق می‌کند.
فعالان حقوق زنان می گویند که زنان در سومین نشست سازمان ملل متحد در مورد افغانستان حضور ندارند و بحث در مورد وضعیت زنان نیز از دستور کار این نشست حذف شده است.

سازمان ملل متحد که این نشست را برگزار خواهد کرد، می‌گوید که رزماری دی کارلو، مدیر امور سیاسی و صلح سازمان ملل ریاست آن را بر عهده خواهد داشت.
در همین حال خانم دی کارلودر سوم جولای و بعد از نشست رسمی، با نمایندگان جامعه مدنی، سازمان‌های حقوق بشری و زنان و نمایندگان افغانستان دیدار خواهد کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
زنان
نظرات بینندگان:

>>>   آقای مجاهد پس چرا دست خود را بطرف دیگران دراز میکنید که ما را در مسایل اقتصادی ووووو کمک کنند اینهم مسایل داخلی خود تان است و خود تان این مشکلات را حل کنید
کناه خود تان نیست شما در دامن پدر و مادر کلان نشده اید در دامن ملا های پاکستانی کلان شده اید پس سر و کار تان همرای هم جنس خود تان است ویدیو های زیادی در انترنت موجوداست
متلی میگفتند کسی که توان کار را نداشت یا ملا میشد و یا اینکه ....

>>>   کاملا درست است، مسله زنان افغانستان مسله داخلی افغانستان است و هیچ کشور و افراد خارجی حق دخالت ندارد.

>>>   چرا قاتلان آمریکای غربی پشت زنهای افغانستان را گرفته؟ و بنام حقوق زن و حقوق بشر آنها را سرلوچ و پای لوچ تربیت میکنند و آنها را به کشورهای غربی انتقال می‌دهند.

>>>   بایدطالبان رازیرفشار قراردهندکه شایدتغیری دررفتارشان نسبت به زنان ایجادشود وگرنه این طایفه ی زنستیز هیچ راهی بجزفشارو تهدیدندارد

>>>   طالبان یک پروژه شکست خورده امریکا و غرب هستند و با ختم جنگ اوکراین از هم میپاشند.

>>>   دومی
مسله زنان افغانستان مسله داخلی نه بلکه مسئله شخصی خود زنان است، این طالبچه هایی جاهل همان عرب زاده هایی بربر اند که زنان را زنده بگور میکردند، وهابی هایی صهیونیست میخواهند دوران پیش از اسلام را زنده کنند
سومی
"چرا قاتلان آمریکای غربی پشت زنهای...." مگر شما خود تفاله هایی امریکا نیستید و از پدران گله میکنید، شرم است !!!!!
آتش‌خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است