علاقمندی کشورها به گسترش روابط با طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۲    ۱۴۰۳/۴/۱۱ کد خبر: 175615 منبع: پرینت

خلیفه سراج‌الدین حقانی وزیر داخله طالبان می‌گوید که شمار زیادی از کشورها علاقه دارند تا روابط‌ شان با طالبان را گسترش دهند.
به گفته معاون سخنگوی طالبان، آقای حقانی سفر اخیر خود به امارات متحده عربی همراه با رییس عمومی استخبارات را در تقویت روابط با کشورها نیز مهم عنوان کرده است.

حمدالله فطرت گفت: «در این دیدار محترم خلیفه سراج‌الدین حقانی و مولوی عبدالحق وثیق درباره سفر شان به امارات متحده عربی معلومات ارایه کردند و دیدارهای شان را با مقام‌های امارات متحده عربی در زمینه گسترش روابط مهم خواندند، همچنان افزودند که کشورهای زیادی دیگر می‌خواهند که با طالبان روابط شان را گسترش بدهند.»
به گزارش طلوع، این دو مقام طالبان همچنان از برنامه‌های امنیتی کشور و هماهنگی میان سکتورهای امنیتی به معاون سیاسی ریاست الوزرا جزییات ارایه کردند.

هم‌زمان، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا ضمن تاکید بر تعامل خوب و مثبت با کشورهای جهان، افزوده که طالبان خواهان گسترش روابط خود با جهان می‌باشد.
با گذشت نزدیک به سه سال از روی‌کارآمدن دوباره طالبان، تا اکنون هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخته است؛ اما برخی از کشورها روابط خوب دیپلوماتیک با طالبان دارند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کشورها
طالبان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است