طالبان: خبرنگاران ریش بگذارند و دستار ببندند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۲    ۱۴۰۳/۴/۱۲ کد خبر: 175623 منبع: پرینت

رییس امر به معروف طالبان در قندهار به خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ها دستور داده تا ریش خود را بگذارند و دستار ببندند.‌
عبدالحی عمری، رسانه‌ها و خبرنگاران را «منشا فساد اخلاقی» دانسته و بر اصلاح آنان تاکید کرده است.
منابع از قندهار به بخش پشتوی اینترنشنال گفتند که رییس امر به معروف طالبان در ولایت قندهار در دیدار با شماری از کارمندان رسانه‌ها بار دیگر بر تطبیق شریعت تاکید کرد.

رییسان اداره اطلاعات و فرهنگ طالبان و نمایندگان استخبارات این گروه در ولایت قندهار روز دوشنبه، با خبرنگاران و مسوولان رسانه‌ها نشستی برگزار کردند.
در این نشست خبرنگاران قندهار از برخورد نادرست با آنان شکایت کرده و خواهان دسترسی به موقع به اطلاعات، همکاری نهادهای امنیتی طالبان در تهیه گزارش و موارد دیگر شدند.
عبدالحی عمری بارها و به طور جدی به مسوولان رسانه‌ها گفت که «نشر صدای زنان به طور کامل ممنوع شود و در هیچ برنامه‌ای منتشر نشود.»

با این‌حال فرماندهی امنیه طالبان در قندهار سه روز قبل بدون اطلاع به مسوولان رسانه‌ها، به دفاتر رسانه‌ها یورش برده و برخی خبرنگاران را با خود به مقر این فرماندهی بردند.
گفته می‌شود این خبرنگاران پس از چند ساعت بازداشت آزاد شدند. علت بازداشت آنان از سوی طالبان مشخص نیست.
استخبارات طالبان در بسیاری از ولایات به خبرنگاران دستور داده‌اند تا از بازتاب موضوعات انتقادی و منفی مرتبط به این گروه خودداری کنند، در غیر آن با واکنش جدی طالبان مواجه خواهند شد.
قبلاً، مرکز خبرنگاران افغانستان گفت که طالبان رسانه‌ها و خبرنگارانی را که دستورات این گروه را نادیده گرفته‌اند، تهدید و یا زندانی کرده است.
بر اساس آمار این مرکز، از ماه می ۲۰۲۳ تا می ۲۰۲۴، دستکم ۱۳۶ مورد نقض آزادی رسانه‌ها و خبرنگاران ثبت شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خبرنگاران
قندهار
نظرات بینندگان:

>>>   منتظر این باشید روزی فرمان میدهند که هر کس باید کالای خود را بکشد که طالبی ببیند که سنت های خود را به اندازه کم کرده است یا نی

>>>   این یک حقیقت است که خبرنگاران منشا فساد اخلاقی میباشند و درضمن اخبار که حنبه مثبت دارد نشر نمیکنند همیشه منفی باف هستند و گزارش را منتشر میکندکه در آن بی اتفاقی مردم و ضرر مملکت میباشد. در اصول خبر نگاری این یک اصل است که خبر نشر ساخت و ساز یک پل را به آن جدیت نشر نمیکند ولی تخریب پل را به بسیار شدومد نشر میکند. همین طالبان هستند که خبرنگاران را یک اندازه به راه راست سوق داده است وگرنه اگر جلو اینها گرفته نشود اینها به نشر اخبار تخریبی مبادرت میورزند.
حقمل

>>>   اگر ریش بماند یا لنگی سر کند باز هم همان خبرنگاران هستند که همواره کوشش مینمایند که نظام را تخریب کند اینها طوری تربیه شده اند که هر نظام سر قدرت را تخریب میکنند و از باداران خارجی شان پول اخذ میدارد.
کمال الدین

>>>   پشتونافغان نمرودی و متحجر فقط و فقط نیت تسلط زبان پشتوی ....جاهلسازی، ...سازی مردم فارسیزبان و همجنسباز و تروریست تکفیری شدن ملت را در نظر دارند و بس آنهم در مسجد و مدرسه مانند قصه خوست و.....

>>>   ... مسجد بروند و ریش دستار بزنند اگر چه که LGBTQ پشتونطالبان باشد

>>>   ریش زینت مرد است. مردی که ریش ندارد زیبایی ندارد و شبیه زن زشترو می باشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است