گروگان‌گیری مهاجران در ایران به بهانه کاریابی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۱    ۱۴۰۳/۴/۱۳ کد خبر: 175637 منبع: پرینت

چهار شهروند پاکستانی که به بهانه کار، کارگران افغان را در تهران ربوده و از خانواده‌های آنها اخاذی می‌کردند دستگیرشدند. آنها با این ترفند موفق شدند از خانواده چندین مهاجر اخاذی کنند اما پس از فرار یکی از گروگان‌ها در شرایطی که کارگر دیگری را به گروگان گرفته بودند دستگیر شدند.

رسیدگی به این پرونده از چندی قبل با شکایت جوانی از اتباع افغانستان در شعبه نهم بازپرسی دادسرای امور جنایی آغاز شد. این جوان یک هفته به گروگان گرفته شده بود و در نهایت خانواده او برای آزادی اش ۳ هزار دالر پرداخت کرده بودند. او درباره آنچه که اتفاق افتاده گفت: چند روز قبل در یک پارک نشسته بودم و دنبال کار بودم که مردی سراغم آمد. او که فارسی صحبت می‌کرد و می‌گفت پاکستانی است، گفت در یک کارگاه صنعتی در جنوب تهران کار می‌کند و من را همراه خودش برد.

شاکی ادامه داد:‌ وقتی به آنجا رسیدیم یک کارگاه متروکه و خلوت دیدم. آنجا ۳ نفر دیگر که آنها هم پاکستانی بودند حضور داشتند. من فکر می‌کردم قرار است کار کنم اما ناگهان ۴ نفری من را کتک زدند و در یک اتاق زندانی کردند. آنها چند نوبت من را شکنجه کردند و از این صحنه ها فیلم برداری کردند و برای خانواده ام فرستادند. گفتند اگر می‌خواهم زنده بمانم باید ۳ هزار دالر به آنها بدهم. من یک هفته این شرایط را تحمل کردم تا اینکه خانواده‌ام به زحمت توانستند ۳ هزار دلار را فراهم کرده و به آدم‌ربایان بدهند. آنها هم من را با چشمان بسته در محلی خلوت رها کردند.

بر اساس این گزارش متهمان در بازداشت به سر می‌برند و تلاش‌ها برای دستگیری ۲ متهم فراری ادامه دارد.

روزنامه همشری چاپ تهران


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گروگان‌گیری مهاجران
کاریابی ایران
نظرات بینندگان:

>>>   این دالخوران پست فطرت باید اعدام شوند
آتش‌خاوری

>>>   خیلی هم عالی
ملت ایران مبارک باشه
کشور نیست که .... است
یارو از پاکستان قاچاقی میاد اون یکی که از افعانستان قاچاقی اومده رو گروگان می گیره
قشنگ اسم جمهوری گاراژ ایران

>>>   خیلی پاکستانیا زیاد شدن در ایران

>>>   داداش یک ساعته دارم می خندم
خدایا عجب سیرکی شده

>>>   کل مهاجران گروگان هست خدا طالبان کرام را نسل تا نسل آرام نشود تمام مشکلات ازدست اینها هست

>>>   آقای افغان پیپیر
لطفا تیتر خبر را اصلاح کنید تا همان اول خواننده متوجه شود که مهاجر غیر قانونی پاکستان عامل گروگان گیری بوده است. وقتی در ایران مردم و دولت تصمیم به برخورد قانونی با مهاجرین غیر قانونی دارند، افغان پیپر داد می زند و بر علیه ایران لجن پراکنی می کند. بفرمایید این هم نتیجه عمل مهاجر غیر قانونی که هموطن خود شما را به گروگان گرفته است. لطفا با انصاف باشید و به ایران هم حق بدهید که با مهاجران غیر قانونی و با هر ملیتی برخورد شدید قانونی بکند.

>>>   عنوان خبر ناقص است باید در تیتر دقت شود

>>>   حداقل تعادل برقراره فرداروزی نوبت عراقی ها است که پاکستانی و افغانی سر کیسه کنند

>>>   افغانی شما لازم نکرده خودتون رو با پامستان مقایسه کنین سالی چند میلیارد متر مکعب به پاکستان آب میدین ولی خاظر نیستین حق آبه ما رو بدین

>>>   حالا این پاکستانی بوده رسانه ای شدن آگه پاکیستانی نبودی اصلا ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است