طالبان در کابل یک مسجد شیعیان را مهرولاک کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۵    ۱۴۰۳/۴/۱۴ کد خبر: 175638 منبع: پرینت

وزارت عدلیه‌ی طالبان خواستار تخلیه دست‌کم ۱۰۰ خانه در منطقه‌ی سناتوریم ناحیه‌ی ششم شهر کابل شده و اعلام کرده است که این خانه‌ها بر زمین غصب‌شده‌ی دولتی ساخته شده است.
یک منبع آگاه از موضوع به روزنامه اطلاعات روز گفته است که وزارت عدلیه‌ی طالبان تا اکنون در این ساحه یک مسجد اهل تشیع را مهرولاک کرده و گفته است که این مسجد بر زمین غصبی ساخته شده و ادای نماز در آن جایز نیست.

دوشنبه‌شب (۱۱ سرطان) اهالی محل نماز شام را در مقابل مسجد ادا و از خودشان عکس در شبکه‌های اجتماعی نشر کرده، اما طالبان از این موضوع خشمگین شده و ملا امام و چند نمازگزار را بازداشت کرده‌اند.
یک منبع دیگر می‌گوید که نمایندگان مردم محل با چند نفر دیگر نیز ناپدید هستند. براساس ادعای این منبع، باشندگان محل در زندان شخصی سرپرست وزارت عدلیه‌ی طالبان هستند.
به‌گفته‌ی منابع، باشندگان سناتوریم درباره‌ی ملکیت شان سند شرعی و عرفی دارند، اما وزارت عدلیه‌ی طالبان می‌گوید که این اسناد جعلی است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسجد شیعیان
نظرات بینندگان:

>>>   اگر یک سانتی زمین هم در وقت جور ‌چپاول غضب شده باشد باید پس کردانده شود اگر مسجد باشد یا خانه کدام چیزی دیگر مردم کور نیست همه ایشان میداند که چقدر زمین کابل توسط لندغران چپاولگر غضب شده و بالای مردم فروختند این مشکل خود همین مردم که باید زمین دولتی را خریداری نمیکرد زمین دولتی درد دارد ولی مرگ ندارد

>>>   بله ازعجایب روزگاره گروه تروریستی پشتون یهودی طالب که باریختن خون هزاران بیگناه بایدقصاص شوند واصالت افغانی ندارن ادعای اجرای عدالت وبازگرداندن زمین های غصبی به مالکان اصلی رادرحال اجراگذاشتن وفکرمی کنن مردم کوروکرولال اند اگراین گروه سراپاجنایتکارودروغگودغدغه اجرای عدالت داشتن اول ازهمه باید جلوی کوچی های متجاوزوچپاول گرابگیرن که مانندصهیونیس ها باتمام بیرحمی بایورش به مناطق شیعه نشین دست به تاراج وقتل تخریب منازل وباغات میزنن وهیچ محکمه ای از طالبان انان رامواخذه نمی کندبلکه پشتیبانی هم می کند هدف اصلی عمارت شیطانی کوچاندن وتغیرسکونت وکنترل مردم هزاره وتاجیک رادارن وبزودی بادعای مردم مظلوم رسواوباذلت خواری ازافغانستان رانده خواهندشد

>>>   برای من بسیار جالب است اگر تلاشی میشود مناطق هزاره و تاجیک نشین . اگر کنترول دوکان ها میشود فقط و فقط غرب کابل .آیا دیگر مناطق مربوط افغانستان نیست چرا تلاشی در خوست قندهار چلال آباد لوگر نورستان و یا کنترول دوکان ها ورستورانت ها نمیشود . اگر غضب زمین شده است در تمام افغانستان شده است

>>>   آیا اسکان پشتونپاکستانی ها در افغانستان غصب زمین های دولتی و غیردولتی نمی باشد؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است