موسسه آلمانی (جی‌آی‌زید) افغانستان را ترک می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۰    ۱۴۰۳/۴/۱۴ کد خبر: 175644 منبع: پرینت

انجمن همکاری بین‌المللی آلمان (جی‌آی‌زید) اعلام کرده است که کارمندان آلمانی خود را از افغانستان زیر سلطه طالبان خارج می‌کند.
سخنگوی جی‌آی‌زید روز چهارشنبه، ۱۳ سرطان، گفته است که از آغاز سال ۲۰۲۵ پروژه‌های این موسسه در افغانستان از طریق سازمان‌های غیردولتی اجرا خواهد شد.
به گفته وی، این موسسه در سال آینده میلادی کارمند ملی در افغانستان استخدام نخواهد کرد.
بربنیاد اطلاعات، قرارداد کارمندان آلمانی این موسسه تا پایان سال جاری میلادی به پایان می‌رسد.

براساس گزارش هیس‌پست، این موسسه در ۲۰۲۵ با شرکای محلی‌اش و از کشور سوم به فعالیت خود در افغانستان ادامه خواهد داد.
طبق اطلاعات، جی‌آی‌زید بنابر تصمیم دولت فدرال آلمان به بیرون کردن کارمندانش از افغانستان اقدام کرده است و پروژه‌های راه‌اندازی‌شده از سوی این موسسه در کشور ادامه خواهد داشت.
انجمن همکاری بین‌المللی آلمان دلیل اخراج کامندانش از افغانستان را مشخص نکرده است.

گفتنی است که جی‌آی‌زید از سال ۲۰۰۲ به این‌سو در بخش‌های مختلف، از جمله آموزش و صحت در افغانستان فعالیت دارد.
این نهاد در حال حاضر حدود ۱۶۰ کارمند محلی در کشور دارد.
این تصمیم در حالی اتخاذ شده که سال گذشته خورشیدی طالبان چهار کارمند موسسه جی‌آی‌زید را بازداشت کرده بودند.
به گزارش هشت صبح، در جوزای سال گذشته نیز منابع در کابل ادعا کرده بودند که طالبان یک کارمند جی‌آی‌زید را در این شهر به قتل رسانده‌اند.
منابع در آن زمان از این کارمند حمیدالله بهلول نام برده بودند.
به گفته‌ آنان بهلول طی روند تخلیه به آلمان رفته بود و طالبان با گروگان‌گیری پسرش، او را مجبور کرده بودند تا به کشور برگردد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
موسسه آلمانی
جی‌آی‌زید
نظرات بینندگان:

>>>   موسسه های کشورهای غربی در افغانستان زیر نام کمک همکاری و بازسازی بیشتر در تبلیغات گسترش دین عیسوی و یهودی فعالیت می‌کنند. بیشتر کارمندان خارجی این موسسه های غربی در حقیقت جاسوسان کشورهای غربی است مشل جاسوسان سی آی ای، و ام ای شش انگلیس. اگر بیاد داشته باشید و کسانیکه حافظه تاریخی دارند و درباره یک ملا امام مسجید پل خشتی کابل که بیست و پنچ سال ملا امام بود و در اخیر افشا شد که یک جاسوس انگلیسی الاصل بوده.

>>>   خوب شد که جاسوس غربی‌ها کم شود

>>>   کار نیک است ولی مشکل این جا است که مردم فقیر وگرسنه ما از گرسنگی می میرند وحاکمان تماشا می کنند به مردم سیر وشکم پر کدام صدمه نمی رسد.
آریااز جرمنی

>>>   نظر دهنده اول و دوم
من طرفداری هیچ کس را نمیکنم اما همین لحظه جواسیس پاکستان و ایران در افغانستان است چیزی نمیگوید اینها همه در دامن پاکستان کلان شده اند شناخت کارت پاکستانی و همین حالا فامیل های شان در پاکستان زندگی دارند . اگر همین عربی ها نباشد امروز ما و شما در عصر حجر زندگی میکنیم

>>>   نظر دهنده چهارم.
درست است که جاسوسان پاکستانی های ....در کشور ما فعالیت دارند. اما چندین میلیون افغان که در پیشاور کویته که خاک خود ما است زنده گی می‌کنند. آنها از افغانستان هستند و افغان هستند. ما باید جاسوسان پاکستانی و همه جاسوسان کشورهای خارجی را شناسایی کنیم و مجازات کنیم.

>>>   نظر دهنده پنجم
امروز فامیل من هم در پاکستان و یک تعداد شان در ایران زندگی میکنند مقصدم مردم عادی نیست مقصد از زمامداران امروزی امارت میباشد بسیاری کار هایشان به نفع پاکستان است از چین خود چیزی نمیگویم مثال زنذه است وزیر برکنار شده معادن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است