رهبر طالبان، وزیر معادن را برکنار کرد
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۱۳    ۱۴۰۳/۴/۱۶ کد خبر: 175648 منبع: پرینت

ملا هبت‌الله، رهبر طالبان در حکمی شهاب‌الدین دلاور، وزیر معادن و پترولیم این گروه را برکنار کرد.
شهاب‌الدین دلاور به فساد اداری متهم است و در زمان وزارت او، میلیون‌ها دالر از عواید معادن به ویژه از درآمد زغال‌سنگ سمنگان به غارت رفته است.
براساس فرمان ملا هبت‌الله، هدایت‌الله بدری، رییس بانک مرکزی، به حیث سرپرست وزارت معادن و پترولیم و شهاب‌الدین دلاور، وزیر معادن و پترولیم به حیث رییس جمعیت هلال احمر افغانی تعیین شده است. همچنان، نوراحمد آغا، معاون بانک مرکزی به حیث رییس بانک مرکزی تعیین شده است.

ذبیح‌الله مجاهد اعلام کرد که نورالدین ترابی، معاون جمعیت هلال احمر افغانی به حیث سرپرست اداره مبارزه علیه حوادث تعیین شده است.
ذبیح‌الله مجاهد اعلام کرد که مطیع‌الحق خالص، رئیس جمعت هلال احمر افغانی به حیث سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست، قدرت‌الله جمال، معین وزارت تجارت به حیث معین مالی و اداری وزارت اطلاعات و فرهنگ گماشته شده است.

بربنیاد فرمان رهبر طالبان، احمدالله زاهد، به‌حیث معین وزارت تجارت، عزیزالرحمن، رییس قبلی اداره حفظ محیط زیست، به حیث معاون جمعیت هلال احمر افغانی و سعدالدین سعید، معین مالی و اداری وزارت اطلاعات و فرهنگ، به حیث معاون مالی و اداری اداره حفظ محیط زیست تعیین شده‌اند.

امرلله صالح، معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان پارسال گفت که طبق اسناد درز کرده از وزارت معادن و پترولیم طالبان، حدود ۲۵ میلیون دالر به ویژه عواید زغال‌سنگ سمنگان به غارت رفته است.
به گزارش انترنشنال، امرالله صالح گفت شهاب‌الدین دلاور، وزیر معادن طالبان در فساد دست دارد. او گفته بود که طالبان شخصی به نام «سیف‌الله طیب» را موظف به بررسی و تحقیق درباره این مساله کرده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رهبر طالبان
وزیر معادن
نظرات بینندگان:

>>>   صوبه دار چرکستانی "در حکمی شهاب‌الدین دلاور، وزیر معادن و پترولیم این گروه را برکنار کرد." یعنی با فساد مبارزه میکند!!! بخاطریکه:
"شهاب‌الدین دلاور به فساد اداری متهم است و در زمان وزارت او، میلیون‌ها دالر از عواید معادن به ویژه از درآمد زغال‌سنگ سمنگان به غارت رفته است."
و باز این متن: "و شهاب‌الدین دلاور، وزیر معادن و پترولیم به حیث رییس جمعیت هلال احمر افغانی تعیین شده است."
اینطور معلوم میشود که این شهاب بچه در دزدی موفق بوده است و بنابرین بجای دزدی مواد در تپه یی پول هایی نقد آنهم دالری جابجا شده است.
آتش خاوری

>>>   این روند عادیست هرکی باشد چنین میکند دست کی نرسید که نکرد اینجا فقط ملت زیر پاست نه حکومت ها

>>>   کجاست عدالت عمری ؟؟؟؟؟
در بین ملیشه های پاکستانی رسم و رواج شده است که هر قدر ظالم غارتگر باشی همانقدز قدر و عزت منزلت داری اینها از دیگران گله دارند که چنین کردند و چنان کردند خود شان هم همینطور غارتگری را ادامه میدهند

>>>   دلاور دلاور است اگر زیاد اعصابش خراب شد بشکه زرد را استعمال می کند بالای قشون سفید پوشان.
هههههههههه
آریا

>>>   خوب بالاخره طالبان هم مزه پیسه را فهمیدن، این اول کار است معلوم نیست که مولوی ها و مجاهد های طالب هرکدام چقدر از پول معادن و شرکت برشنا و مالیات و عشریات را دزدیده اند؟ آینده معلوم می کند که این ها از اشرف غنی هیچ دست کم ندارند

>>>   ولی یک چیز این طالب دورو ست است وقت دستور میته که فلانی عوض شه اون کس اگر دلاور باشد یا ریس قولواوردو باشد دیگه عوض شده حساب کن مثل جمهوریت نیست که ریس جمهور شان عطانور را در ده سال نتوانست عوض کند یا والی بامیان که سوار هواپیما شد محق دستورداد که هواپیما با مسافرانش برکشت کابل طالب کفت مواد مخدر ممنوع دیگه ممنوع شد در جمهوریت موادمخدر ممنوع شد با حضور امریکا وناتو وسازمان ملل همه شان نتواستن طالب ممنوع کردن که غرب تاید میکند هم سازمان ملل تاید میکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است