موترهای شخصی حق انتقال مسافر را ندارند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۱    ۱۴۰۳/۴/۱۷ کد خبر: 175651 منبع: پرینت

مسوولان ریاست ترافیک طالبان می‌گویند که پس از این به موترهای شخصی تا امر تکسی نداشته باشند اجازه تکسی رانی داده نمی‌شود.
حسیب‌الله مختار رییس عمومی ریاست ترافیک طالبان گفت: «ما دونوع موتر داریم یکی این است که موترهای شخصی است و بنام شخص وارد شده فعلا به آنان اجازه فعالیت را می‌دهیم تا به پروسه تکسی داخل شود و موترهای که از سوی شرکت وارد شده ما کوشش می‌کنیم منظوری طرزالعمل آن را از رهبری بگیریم بعد از آن مطلق چی شخصی باشد چی شرکتی اجازه فعالیت نمی‌دهیم.»

شماری از راننده‌های که در شهر با موترهای شخصی رانندگی می‌کنند از طالبان خواهان تجدید نظر در این باره هستند.
بشیر احمد ۳۶ ساله که بیش از ۳ سال در گوشه‌ای از پایتخت رانندگی می‌کند این تصمیم طالبان را نگران کننده می‌داند.
او می‌گوید که از صبح تا شام برای خانواده هفت نفری اش کار می کند، اما با آنهم با چالش‌های اقتصادی روبه‌رو است.
بشیر احمدگفت: «کار دیگر نیست گل کاری نیست مردم مجبور است یک موتر را کرایی گرفته یا این‌که اجاره گرفته کار می‌کند با آن.»

شماری دیگر از راننده‌ها می‌گویند که با چالش‌های زیاد اقتصادی روبه‌رواند و توانایی گرفتن جواز تکسی را ندارند.
آنان از مسوولان طالبان می‌خواهند تا به موترهای شخصی آنان نیز اجازه کار کردن در شهر را بدهد.
عبید‌الله راننده گفت: «خواست ما این است که به ما اجازه کار را بدهد ما پول نداریم که موتر دیگر بخریم همین را خریدیم تا کار کنیم و نفقه عیال خود را پوره کنیم.»
این درحالی‌است که شماری از شهروندان کشور به علت نبود کار همراه با موترهای شخصی شان در شهر کار می‌کنند و از این طریق چرخ خانواده شان را به چرخش می‌آورند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
موترهای شخصی
انتقال مسافر
نظرات بینندگان:

>>>   در تمام کشورها کسی حق ندارد که با موتر شخصی مسافرکشی کند. قانون باید تطبیق شود. در هر کشور تنها تاکسی قانونی مسافرکشی می‌کند.

>>>   مگر غزه در قحطی بسر نمی برد خوب این پاچه کشال ها حلقه گم شده همان طایفه است و از هر راه میخواهند که راه روزی مردم را ببندند
آتش‌خاوری

>>>   ضرب المثل است که می گویند وقت گم شدن پشه که آمد پشه بال می کشد حالا وقت گم شدن امارت آمده وامارت بال کشیده به عوض اینکه به مردم بیچاره کار پیدا کند خودش کار مردم را بند می کند به حیله وبهانه های حق وناحق موتر باشد تاکسی باشد ماکسی باشد چاکسی باشد خدا خو هیچ به اشکم سیر ات نکند که نان مردم غریب را قطع می کنید شما اجیران امریکا وانگلیس.
آریا از جرمنی

>>>   سلام. دوست ما که در کامنت اول فرمودند که هیچ کشوری اجازه مسافر کشی در موتر های شخصی نمیدهد.
برادر گرامی بیشتر از ۹۸ درصد از کشور ها موتر های شخصی اگر خواسته باشند مسافر می‌توانند انتقال دهند هیچ گونه ممنونیت هم وجود ندارد چنانچه خودم دیدم و تجربه کرده ام در امریکاه جرمنی هالند لندن و خیلی کشور های دیگر ازین طریق برای جابجایی ام استفاده نموده ام امیدوارم در کشور عزیزم ممنونیت ایجاد نشود چون مردم ضرورت دارند که بخاطر چرخاندن زنده گی خود به هر شکل که درست باشد کار کنند . تشکر

>>>   چرا این تکسی های شخصی به وجود آمد؟؟
چونکه تکسی های رسمی جوابگوی نیاز شهر کابل نبودند.
۴۰ یعنی که چهل ملیون آدم در شهر کابل زندگی میکند ، شما بگویید که به چه تعداد تکسی نیاز است؟؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است