جان بولتن: امریکا به مقاومت ضد طالبان کمک کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۶    ۱۴۰۳/۴/۱۹ کد خبر: 175659 منبع: پرینت

جان بولتن، مشاور امنیت ملی پیشین امریکا در گفتگو با اینترنشنال گفت برای حل بحران در افغانستان باید طالبان کنار گذاشته شود.
او از کمک به رشد نیروهای مخالف طالبان حمایت کرد و خواهان کمک نظامی امریکا به گروه‌های مقاومت در افغانستان شد.

جان بولتن روز دوشنبه، ۱۸ سرطان گفت که دیدار مقام‌های امریکایی با طالبان، به ویژه مقام‌های استخباراتی دو طرف، به نفع امریکا نیست بلکه بیشتر به سود طالبان است، زیرا به این گروه مشروعیت می‌بخشد.
اشاره بولتن به دیدار دیوید کوهن، معاون سی‌آی‌ای با هیات طالبان از جمله عبدالحق وثیق، رییس اداره استخبارات طالبان در ۱۷ میزان ۱۴۰۱ در قطر است.
بولتن تاکید کرد که امریکا نباید برای دریافت اطلاعات استخباراتی از طالبان، پول پرداخت کند.

پیش از این شبکه ان‌بی‌سی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که امریکا به دنبال همکاری اطلاعاتی بیشتر با طالبان برای مبارزه با تروریسم است.
دو منبع آگاه و یک مقام امریکایی سابق به ان‌بی‌سی گفتند که مقام‌های حکومت بایدن در حال گفت‌وگو درباره گسترش همکاری با حکومت طالبان در کابل برای مقابله با داعش است.
مقام‌های غربی درباره احتمال حملات تروریستی داعش خراسان در اروپا و امریکا هشدار داده اند، گروهی که عمدتاً در افغانستان حضور دارد و موفق به سه حمله مرگبار در ایران و روسیه شده است.
این مقام ارشد سابق حکومت ترامپ در عوض پیشنهاد داد که واشنگتن به سقوط طالبان کمک کند.

بولتن گفت: «فکر می‌کنم که راه حل بلند مدت این است که طالبان را کنار گذاشت. از نظر من، کمک‌ به گروه‌های مقاومت در داخل افغانستان و حتی کمک‌های نظامی و جنگی فراتر از کمک‌های اقتصادی می‌تواند به رشد مخالفان کمک کند.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مقاومت ضدطالبان
جان بولتن
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا به مجاهدین کمک کرد تا نظام دموکراتیک افغانستان را از بین ببرد.
مجاهدین پیروز شدند و دولت دموکراتیک افغانستان از بین رفت و جهاد در آسیای میانه نیز شروع شد و تاجک های تاجکستان در اثر جنگ و جهاد آواره شدند و به افغانستان پناه آوردند.
دولت ربانی در مذاکراتی که با بوریس یلتسین رییس جمهور وقت روسیه داشت،بین دولت تاجکستان و مخالفین اش وساطت کرد و در نتیجه جنگ در تاجکستان ختم شد.
این کار دولت ربانی خوش بیل کلینتن رییس جمهور وقت امریکا نیامد و از بی نظیر بوتو دعوت کرد که به امریکا بیاید و در نتیجه با همکاری بی نظیر بوتو گروپ طالبان را بر علیه دولت ربانی تشکیل کردند و دولت ربانی سقوط کرد.
بعد از حادثه یازدهم سپتامبر باز امریکا به کمک مجاهدین و گروپ شمال طالبان را از بین بردند و در اعتلاف با تکنوکرات های غرب دولت جدید را تشکیل کردند.
باز در امریکا دموکرات ها به قدرت رسیدند و آهسته آهسته زمینه مذاکرات و دوباره به قدرت رسیدن طالبان را فراهم کردند.
حالا اگر باز جمهوری خواهان به قدرت برسند،باز از مخالفین طالبان پشتیبانی خواهند کرد و طالبان را از بین خواهند برد.
دموکرات ها و جمهوری خواهان هردویشان در افغانستان سگ جنگی را براه انداختنذ و گاهی سگ بکی شان پیروز میشود و گاهی هم سگ دیگرشان.
زجر و بدبختی و قتل و قتال و تخریبات اش را باید مردم افغانستان بپردازند.

>>>   جان بولتون برای نشگیش که بخی نشه بود این حرف زده اگر نشه نبود تو کی سرقدرت بودی به طالب پشنهاد صلح دادی چند کشور را دالر دادی که طالب ها را برای مزاکره ترغیب کند حال دوباره ازجنک افغان ها حرف میزنی به نظرم حساب بانکی ات خالی شده باز به ترفند از خزانه امریکا پول دوزدی کنی شما نبودید درافغانستان که کمک خود خو هیچ کمک ها کشورهای دیگر وکمک های سازمان ملل دوباره به یک نقشه از افغانستان خارج میکردین به نطر من تو اول بورت هایت کمی اصلاه کن یکمی به ظاهر خود رسبدگی کن شیطانی تو ارزانی خودت باشه از خون افغان ها سیر نشدی اگر تو راست می گی چرا که درافغانستان شما بودیداین کار نکردی خودت تان فرار کردین ....

>>>   شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی زیاد وگهی هم دانه دانه.
آدم تقاعدی جان بولتون گپای مفت می زند
ههههههههههههههه
آریا از جرمنی

>>>   جان بولتون فراموش کرده که تنبان خود را در میدان هوایی کابل رها کرد و پا به گریز نهاد و چوچه های ناروای خود را تربیه کرده بود باخود برد و حالا باز کوشش می‌کند که به واسطه همان لندغران و چپاولگران گریزی اوضاع را مختل نماید ولی بولتون در دوزخ به این ارمان خود خواهد رسید وبس

>>>   جان بولتون جنایتکار فراموش کرده است که قدرتمندترین ارتش دنیا با شرمساری و خفت در سال دو هزار بیست یک از کشور شیرها و قبرستان امپراتورها یعنی افغانستان فرار کردند. کشور شیرها بنام افغانستان بطور همیشه اشغالگران و امپراتورهای بزرگ را در دل خود دفن کرده است، این سرزمین مقدس هیچگاه تسخیر شده نی نیست.
زنده باد تمام اقوام افغانستان.
سید شاه عالم سادات

>>>   نمیفهمم به کدامین گناه افغانستان گرفتار موجودات شرورومفسدین فی الارضی بنام طالبان شد.
البته شاید ازسستی ونداشتن اتحادوانسجام ملی ملت مابوده که گروه شیادوغربتی درمیان اینهمه افرادشایسته وباصلاحیت تکیه برمسندحکومت زنند
...امریکاییها وناتویک برنامه بیست ساله تعیین شده بازمانبندی مشخصی درموردافغانستان داشتن واجراکردن
وگرنه طالبان که هیچ حتی خودملا عمرواحمق ازگورباتمامی افرادش وپشتونها می امدن نه یک روزپیش ونه قبل تغییری دربرنامه امریکاییها نمیتونستن بدن والانشم نقش دلقک سیرک رادارن بامدیریت امریکا

>>>   طالبان دیگه منزوی شده وقت رسمیت نداشته باشه دیگه توت مال ارزش نداره حالا منتظر هست کدام خارجی لنگ درهوا میاد افغانستان آن دیپلمات معرفی کند بگوید ارتباط با کشور ها داریم ولا دولت داری سخت است به زودی گم میشوید لجبازان بیسواد لجبازی بدون پشتوانه مردم از سال بشتر نیست با پشتوانه مردم ده سال هست

>>>   به نظر دهنده ۷ خودت به ....نزن که به کدام گناه افغانستان به این روز افتاد به کناه که جنرال مارشال معاوین اول ریس جمهور دوستم صاحب که ایشی بیچاره را ....کرد یادت است این یک ش است در افغانستان که لندغران ومفتخورا سرقدرت بودن هر روز هزار تا از این کارها میشد کسی که خودش به خاب زده باشد کی بیدار میشه دلت تنگ شدی برای لندغری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است