بررسی واقعیت‌ها و شایعات
آیا آلمان روند پذیرش را متوقف کرده است؟
دولت آلمان با افزایش تعداد پذیرش پناهندگان و تشدید بررسی‌های امنیتی، نشان داده است که به امنیت و حقوق پناهندگان احترام می‌گذارد 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۱    ۱۴۰۳/۴/۱۹ کد خبر: 175661 منبع: پرینت

در هفته‌های اخیر، گزارش‌هایی مبنی بر توقف روند پذیرش افغانستانی های آسیب‌پذیر توسط دولت آلمان، از طریق رسانه‌های افغانستان منتشر شده است. این خبر موجب نگرانی‌های فراوانی در بین افغانستانی هایی شده که در پاکستان و ایران منتظر ویزای آلمان می‌باشند. با این حال، برخی از فعالان رسانه‌ای و مهاجرتی مقیم آلمان این خبر را تکذیب کرده و اعلام کرده‌اند که دولت آلمان تنها بررسی‌های امنیتی را تشدید کرده است. این گزارش به بررسی نگرانی‌های افغانستانی های آسیب‌پذیر و همچنین نقل قول از فعالان حقوق مهاجرت می‌پردازد.

نگرانی‌های افغانستانی های آسیب‌پذیر:
یکی از خبرنگاران که در پاکستان منتظر ویزای آلمان است، می‌گوید: "بیش از یک سال است که در اینجا منتظر ویزا هستم. توقف این روند به معنای ناامیدی برای من و خانواده‌ام است. ما دیگر نمی‌دانیم چه کنیم و آینده‌ای برای خود نمی‌بینیم." او تاکید می‌کند که امنیت جانی او و خانواده‌اش در پاکستان نیز به خطر افتاده و این انتظار طولانی، وضعیت روحی و روانی آن‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

همزمان یک هنرمند نیز با نگرانی بیان می‌کند: "هنر برای من همه چیز است، اما در اینجا نمی‌توانم کارهای هنری خود را ادامه دهم. اگر روند پذیرش متوقف شده باشد، تمام رویاها و تلاش‌های من بی‌ثمر خواهد بود. نیاز به مکانی امن دارم تا بتوانم هنرم را ادامه دهم." او تاکید می‌کند که هنرمندان افغانستانی در معرض تهدیدهای جدی هستند و نیاز به حمایت بین‌المللی دارند.

درعین‌حال یکی از فعالان حقوق بشر که در پاکستان منتظر ویزای آلمان است، می‌گوید: "کار من به حمایت از حقوق زنان و کودکان اختصاص دارد، اما در اینجا نمی‌توانم به فعالیت‌هایم ادامه دهم. توقف روند پذیرش، به معنای توقف تمام فعالیت‌های من برای حمایت از حقوق بشر است." او تاکید می‌کند که شرایط کنونی باعث شده تا احساس ناامیدی و بی‌پناهی کند و نیاز به کمک فوری دارد.

ضمنا یکی از اعضای اقلیت مذهبی نیز نگرانی‌های خود را اینگونه بیان می‌کند: "ما به دلیل اعتقادات مذهبی‌مان تحت فشار و تهدید هستیم. انتظار طولانی برای ویزا، به معنای زندگی در ترس و ناامنی مداوم است. اگر روند پذیرش متوقف شده باشد، زندگی ما به خطر خواهد افتاد." او تاکید می‌کند که اقلیت‌های مذهبی نیاز به حمایت ویژه دارند و نمی‌توانند در شرایط کنونی به زندگی خود ادامه دهند.

فعالان حقوق مهاجرت:
یکی از فعالان حقوق مهاجرت مقیم آلمان می‌گوید: "دولت آلمان روند بررسی‌های امنیتی را تشدید کرده است، اما پذیرش افغانستانی های آسیب‌پذیر را متوقف نکرده است. این تنها یک مرحله جدید از فرآیند است که برای اطمینان از امنیت و سلامت پناهندگان انجام می‌شود." او تاکید می‌کند که اطلاعات نادرست می‌تواند باعث ایجاد نگرانی‌های بی‌مورد شود و باید دقت کنیم که اطلاعات صحیح را به مردم منتقل کنیم.

درعین حال یکی از تحلیلگران مهاجرت نیز بیان می‌کند: "اگرچه فرآیند بررسی امنیتی ممکن است زمان‌بر باشد، اما نباید آن را به معنای توقف کامل پذیرش پناهندگان تفسیر کرد. دولت آلمان همچنان به تعهدات خود در قبال پناهندگان پایبند است و تلاش می‌کند تا بهترین تصمیمات را برای امنیت همگان بگیرد." او اضافه می‌کند که باید به افغانستانی های آسیب‌پذیر اطمینان داده شود که تلاش‌ها برای کمک به آن‌ها همچنان ادامه دارد.

همزمان یکی از مشاوران حقوق مهاجرت نیز اظهار می‌کند: "درک نگرانی‌های افغانستانی های آسیب‌پذیر مهم است، اما باید به آن‌ها اطلاع داده شود که فرآیندها تنها برای افزایش امنیت است و توقفی در پذیرش پناهندگان رخ نداده است." او تاکید می‌کند که باید با شفافیت بیشتری با پناهندگان صحبت کرد و آن‌ها را از مراحل مختلف فرآیند آگاه ساخت تا از نگرانی‌های بی‌مورد جلوگیری شود.

روند کیس‌های بشردوستانه آلمان:
آلمان، همراه با شرکای بین‌المللی، پس از برگزاری قدرت توسط رژیم طالبان در اوت 2021، به حمایت از مردم افغانستان ادامه داده اسد. حکومت آلمان اعلام کرده است که بیش از ۴۵،۰۰۰ افغانستانی و اعضای خانواده‌هایشان که در معرض خطر جدی هستند، را دریافت خواهد کرد، از جمله کارکنان محلی سابق و افغانستانی‌های دیگر که به دلیل تلاش برای افغانستان دموکراتیک در خطرند. تاکنون بیش از ۳۳،۲۰۰ نفر تا آوریل ۲۰۲۴ با حمایت حکومت آلمان به آلمان مهاجرت کرده‌اند. این برنامه، تحت بند ۲، ماده ۲۳ قانون اقامت فدرال آلمان، ادامه دارد، با هدف شناسایی و پذیرش افغانستانی هایی که در معرض خطر جدی قرار دارند، از طریق یک پروسه‌ی گزینش دقیق.

تعهدات دولت آلمان:
دولت آلمان تعهدات خود را در قبال افغانستانی های آسیب‌پذیر جدی گرفته است و با اجرای برنامه‌های مختلف بشردوستانه، تلاش می‌کند تا به نیازهای این افراد پاسخ دهد. این تعهدات شامل فراهم کردن امنیت و پناه برای افرادی است که به دلایل مختلف نمی‌توانند در کشور خود به زندگی ادامه دهند.
در دوران اخیر، دولت آلمان با افزایش تعداد پذیرش پناهندگان و تشدید بررسی‌های امنیتی، نشان داده است که به امنیت و حقوق پناهندگان احترام می‌گذارد. این اقدامات نشان‌دهنده تعهد قوی دولت آلمان به اصول انسانی و بین‌المللی است.

نتیجه‌گیری:
در پایان، باید تاکید کرد که اطلاعات نادرست می‌تواند باعث ایجاد نگرانی‌های فراوان در بین افغانستانی های آسیب‌پذیر شود. دولت آلمان تنها روند بررسی‌های امنیتی را تشدید کرده است و پذیرش پناهندگان را متوقف نکرده است. باید تلاش کنیم تا اطلاعات صحیح را به مردم منتقل کنیم و به آن‌ها اطمینان دهیم که تلاش‌ها برای کمک به آن‌ها همچنان ادامه دارد. نگرانی‌های افغانستانی های آسیب‌پذیر باید جدی گرفته شود و تلاش‌های بیشتری برای حمایت از آن‌ها انجام شود.
دولت آلمان با تعهدات بشردوستانه خود، نشان داده است که به حقوق و امنیت پناهندگان اهمیت می‌دهد و تلاش می‌کند تا بهترین شرایط را برای این افراد فراهم کند. این تعهدات و اقدامات نشان‌دهنده احترام به حقوق انسانی و اصول بین‌المللی است.

حامیه نادری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دولت آلمان
پذیرش پناهندگان
نظرات بینندگان:

>>>   ما کشور خود را ترک نمی‌کنیم و کشور خود را آباد میکنیم، فعلا شکر امنیت است و وضعیت اقتصادی آهسته آهسته رو به پیشرفت است. در کشورهای خارجی اروپایی، امریکا، استرالیا برویم غیر از کارهای شاقه مثل کارگر هوتل، پاک کاری تشناب، سگ شویی دیکه چیزی نصیب ما نمی‌شود.

>>>   من افغانستان را دوست دارم و همینجا می‌مانم. هیچ کشور خارجی دیگه برایم هیچ ارزش ندارد. تا زنده هستم در کشور خودم افغانستان عزیز هستم. مه فدای این وطن با همه مشکلاتهایش و خاکبادش.
احمد

>>>   ..... موضوع سرزمین، مردم و نظم ساز ما اینست که؛
👈 به لفاظی های (وحدت ملی/ گفتمان ملی/فراگیر همه شمول .....) دلخوش نکنید که عملکردهای رسیده ازین اصطلاحات لفظی فریبنده نشان میدهد که برباد و تکه تکه و بدبخت گشته آید.
👈 که این لفاظی ها تمام مردم فارسیزبان پارسترکان را منزوی و محروم کرده در دولت و اجتماع، سرکوب ساخته در نظام عسکری ..... و هزاران بدبختی خونی اقتصادی دیگر بر مردم ترکپارسیان فارسیزبان غیرمستقیم وضع و تحمیل کرده است.
👈 میدانید یا نی که پشتونهای روشنفکر درون متعصب هستند، همین سرحدیها و پشتونکوچی های سرکش بواسطه یا بزور لفظ《(افغان یعنی نژاد پشتونی/افغانستان=برای پشتونیها/ وحدت ملی)》شصت فیصد مردم فارسیزبان هزاره را ۱۳۰ قبل و ۷۰ سال پیش مردم فارسیزبان ولایات شمال را و هم مردم کاپیسا شمالی را شکنجه دادند زندانی قتل عام و فراری کردند،
👈 و به زور همین سلاح نرم (افغان=پشتون/افغانستان = به پشتونیها) یعنی بوسیله تحمیل همین کلمات شناسه نژادی، و لفظ وحدت ملی توسط حکومت پشتونی غنی/کرزی و توسط کلمات (افغان/افغانستان که اصلا ذات پشتونی را تثبیت و نشان میدهد)برباد و در حاشیه ردیف محرومیت قرار گرفته اید،
👈 بزور همین کلمات و لفاظی شما را از جایگاه تان به زمین زدند یعنی که شما مردم فارسیزبان و ترکپارسیان که خونی افغان=پشتونی نیستید مثل حیوان قصابی خون تان ارزش ندارد، بر زن تان بی ناموسی کردن پشتونها بازخواست و پسران ندارد،
👈 در بندش مسجد و مکتب تان صدا نکشید ورنه ما پشتونها می کشیم شما را!؟
👈 و نام این سرزمین بنام (افغانستان=پشتونستان) زده شده و برای شما مردم فارسیزبان جایگاه حیثیتی و جایگاه وطنی اینجا نیست!؟
👈 زنان دختران مردم شمالی را چور و بی ناموسی کردند.
غیر ازینکه زمین جایداد فارسیزبانان را به افغانپستونی داده و میدهند
👈حال شما مردم فارسیزبان فرهنگ و تاریخ حقیقی نیروی بزرگ انسانی تانرا در داخل کشور و در منطقه درک کنید و بفهمید که افغانپشتونها اقلیت ناقلین بی تاریخ سرحدی چوچه انگلیس و مزدور آمریکا برضد مردم فرهنگ و دشمن زبان-دانشی فارسیزبانان هستند، 👈که این پشتونهای بزدل بی ریشه و بی تاریخ بوده و فراری می شوند.
این سرزمین نفت گاز معدن و...‌ همه از مردم تاریخی فارسیزبانان بوده و است نه از ناقلینسرحدی ...پشتونی.
👈 بر گپای کرزی خبیث دعوتگر طالبانکوچی باور نکنید به گپای شیرین هیچ پشتوننژاد زن-مردش اعتماد نکنید،
به سخنان حیله-گری چون بارکزی احمدزی ستانکزی اتمر و عبداله قندهاری خوشباور نشوید و....
👈 هویت و شناسه اصیل/خونی تانرا اعاده و زنده کنید که شما فارسیزبانان با (افغان) بودن (خرافغان زنده سرخم) شده اید محروم منزوی باربری، چاپلوس، برده-دفتری، کنیز-دفتری و....
و با نام گذاری بنام (افغانستان) این وطن شما (فغانستان) شده است که در خون و ناله و فریاد فراری زخمی شده هستید یا نه !؟ و....
💥👈 این گپا بزله نیست
سرنوشت ساز دایمی بخود شوید صاحب هویت دانش ثروت و سرزمین تان گردید،
👈 با منکر شدن و دور زدن کلمات و لفظ《《《《( افغان و افغانستان )》》》》خود مختار آزاد باعزت باثروت ... دانشمند وزیر ساینسدان حقوقدان دلاور تاجر ... و نسل اولاد تان انسان میگردید. و...

>>>   نظر دهنده سومی یک جاسوس پاکستانی است.
این جاسوس پاکستانی جنایتکار همیشه مردم ما را به تفرقه و قومپرستی تشویق می‌کند. از نوشتن این جاسوس پنجاپی معلوم است که خط دری فارسی را تازه آموخته است. این جاسوس پنجاپی الاصل در هر نظریه خود قوم پرستی را تشویق می‌کند.....
سید شاه عالم سادات

>>>   این نظر دهنده سوم افغان نیست ای پاکستانی پنجابی است که بین اقوام افغانستان تفرقه اندازی میکنداگر باز افغانستانی است بهش بگوید خودت ده کجا نشستی به مردم رنج دیده فقیر این گپا تعصبی میزنی خودت بیا در وطن که ما دراستیم پس نی جنگ ما کنیم سرقدرت جوکی دالر جایداد مال توباشد .... وملت فروش تاریخ ونیرنگ شما تمام شد که سر قوم یا زبان صاحب جاید بودید مردم دیگه شما را شناختن بجیم این حرفای تو مال سی سال پیش است حال یک نوجوان سواد ودرک ش از تو دارد برو حامون خارج سگ شویت بکن دیگ درحاک پاک افغانستان جای شما نیست که زمین دولتی را قصب می کردین حرف را بگیر چوچه ونوکر امریکا وغربی

>>>   درود به نظردهنده ۳،
یقینا که نفر سوم حقیقت و عینیت های واقعی را درک و آشکارا بیان کرده است

>>>   افغانپشتونهای جنایت پیشه و مزدور سرحدی باید تا سر مرز پاکستان رانده شکنجه و سرکوب شوند

>>>   بله باتبانی طالبهای شیادوسیاست بازاین امرغیرممکن نیس زمانیکه طالبهاشیطان رادرس بدهن دیگه المانیها رامثل اب خوردن تابع خودشون می کنن

>>>   نظر دهنده سومی پنجاپی پاکستانی دشمن درجه یک افغانستان است.
به شما پنجاپیهای جنایتکار می‌گویم که دوره شیطنت و منافقت و دزدی و تروریست پروری شماها در افغانستان گزشته است‌. دیگر نیرنگ و دشمنی شما را ما درک کردیم‌. شما پنجاپیهای جنایتکار باعث جنگ و دربدری افغانستان شدید. ما مردم افغانستان همه باهم برادر هستیم و هیچ وقت شما پنجاپیهای منافق ما را از همدیگر جدا نمی‌توانید.

>>>   💦💯 با دور زدن کلمه هویت (پشتونی (افغان)) از شناسه/هویت جعل مردم فارسیزبان یا پارسترکان کمر تمام افغانپشتونهای تروریست دوشق میگردد و پا به فرار می کنند.
✍ با حذف نمودن کلمه (پشتونی (افغانستان)) از سرزمین و ولایات پارسترکان یا فارسیزبانان تمام مردم ناقلینسرحدی تجاوزگر تروریست مجبور به کوچ اجباری به سوی مرز ولایات پکتیکا قندهار پکتیا می گردند.
✍ با تحریم کردن (زبان (پشتوتروریستی)) در منطقه و سرزمین تان امنیت صحت ... علمیت ثروت و انسانیت و مسلمانی واقعی بوجود می آید.
✍ هیچ فردی عاقل روی زمین دولت/حکومت بنام (وحدت ملی) را با گروه های پشتونکوچی متعصب و متحجر قبول نمیکنند،
✍ منفورباد دین و مذهب اسلامپشتونی بدعتگرایی متحجر همجنسبازانی مدرسه دینی و راه مسجد.
✍ چونکه فطرت/سرشت مردم افغانکوچیها زشتر از .... است که درین سه سال آخر همه حیله گری افغانپشتونهای ....برملا شد ..... و راستی که وحدت ملی با ....صفتان پشتونی دور از انسانیت و عقل هست و.....

>>>   به این نظر دهنده های که بین افغان ها تفرقه کرده روان است این ها یا این ی ا جاسوس استن یا لندغر یا چوچه زورمندان یا نوچه این مفتخورای ارگ استن من به افغان ها میگیم باید ملت دست برادری دست اتفاق دست مهربانی بهم برسانیم تا وطن خود راباد کنیم در هند از ۴۲ قوم وزبان بیشتر استن در ایران هم حامین تور در ترکیه هم حامین تور ما افغان ها که از یک دیگر متنفر شدیم این از کم سوادی وتعصب گری ما استن البته این تقصیر ما نبود این رهبران افغانستان مرا دشمن یک دیگر ساختن خودشان پشت پرده این ها میگن کوشت پلو را بزن این احمق های بی سواد تعصب گر ها را حامین جور ایله کنید رهبران افغانستان باید همه ای شان ازخانواده شان بگرید از دم به دریا انداختن اول ازخاندان گلبدین حکمتیار دوم احمدشاه مسعود سوم ربانی چهاروم مارشال دوستم وعطانور محقق وخلیلی سیاف اسماعیل خان وووو تا ریشه این ها از افغانستان خوشکانده نشود ملت افغانستان روی صلح وارمش نمیبیند حال سرملت افغانستان تجارت روان استن از دولت ها بگیر تامردم عادی سرافغان هاتجارت میکندکشورهای که مهاجر دارند مثل پاکستان ایران ترکیه ووو به سازمان ملل میگه باید به ما دالر بتی تا ما اینها را بیرون نکنیم پلیس رشوه میگیرد‌به اندازه که در توانش باشد قاچاقبر ها تا زور ش میرسه ظلم کرده روان استن صاحب کار تا میتواند مزد کارکر خورده روان استن نظر من باید رهبران جهادی رهبران سیاسی زنان حقوق لشر زنان نماینده زنان افغانستان هر کسی که می کفت من از زن ومرد باید به دون استسنا اعدام یا تیر باران درجا شود این تحقیر ها این طلم ها این بی عزتی این بی حرمتی ها که به افغان ها میشه والله اگر به حیوان نمیشه باز هم ما چی میگم ما قهرمان افغان ها او قوم برده او قوم نوکر اوقوم پول پرست وقوم چی او افغان ها بیایم برای خود برای اولادای خود زندگی کنیم دست دردست هم بدهیم ازپامیر تا جلال اباد از نمروز بیگر تا حیرتان ار تورغندی هرات بگیر تا بندر واخان برای پیسرفت خود وطن خود دست در دست هم بدهیم افغانستان اباد درست کنیم این چنتا مافیا وطن فروش را هرجای دنیا باید محکمه شود اگر میخواهید مثل یک انسان ازاد ومسلمان در کشور خود زندگی میخواهی اگر میخواهی همیشه دربدر خاک بسر زنگی کنیم اوگلبدین صاحب تو دوستم صاحب او سیاف صاحب وووو حامین تور صاحب چرا به کن نکوید صاحب ساب چرا من به او نکوین صاحب ساب چرا به همسایه های خود نکویم صاحب ساب دلم پر خون است وطن داری بعد که این نظر دهنده رت میبینم مغزم سوت میکشه که ملت افغانستان را یا به قوم یا به زبان تقسیم میکند این ه را باید انکشنانش راقط کرد زبانش را از بیخ برید چشمش از کاسه سرکشید که بین ملت افغانستان تفرقه کرده روان استن به امید یک افغانستان اباد درصلح و برادری باشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است