دیپلومات ارشد ایران در آستانه اخراج از افغانستان است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۴    ۱۴۰۳/۴/۲۰ کد خبر: 175665 منبع: پرینت

علی موجانی، دیپلومات و مشاور نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان، در آستانه اخراج قرار دارد.
به گفته منابع، مقام‌های طالبان گفته‌اند که این دیپلومات جمهوری اسلامی «عنصر نامطلوب» است و «پا را از حد خود فراتر گذاشته است.»
منابع معتبر به اینترنشنال گفتند، طالبان به او که پاسپورت دیپلوماتیک دارد، چند ساعت فرصت داده که کشور را ترک کند.
طالبان این دیپلومات جمهوری اسلامی را در واکنش به اخراج یک دیپلومات خود که اخیرا از مشهد اخراج شد و حرکت‌های غیردیپلوماتیک او، از افغانستان بیرون می‌کند.

علی موجانی اخیرا گفت که اعضای طالبان به او اجازه ندادند نماز عید قربان را به امامت ملا هبت‌الله، رهبر طالبان، در عیدگاه قندهار ادا کند.
علی موجانی گفته قبلا برای اشتراک در نماز عید به وزارت خارجه طالبان نامه رسمی فرستاده بود، اما وزارت خارجه طالبان «به آداب دیپلوماتیک مباشرت» نکرده و به نامه رسمی برای اشتراک او در نماز عید پاسخ نداده است.
این دیپلومات ایرانی در شبکه اجتماعی اکس نوشته بود که طالبان بعد از یک‌ونیم ساعت انتظار او را از دروازه عیدگاه راه ندادند.
علی موجانی در حساب کاربری خود در اکس نوشته بود که افراد طالبان به او گفتند که دفتر هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان اجازه ورود او به عیدگاه را نداده است.

داکتر سلیم، دیپلومات طالبان در ۲۵ قوس ۱۴۰۲ یک عکاس ایرانی را در قنسولگری افغانستان در مشهد لت‌وکوب و شکنجه کرده بود. در پی این رویداد، جمهوری اسلامی این دیپلومات طالبان را اخراج کرد.
سلیم، عضو طالبان به‌عنوان سکرتر اول جنرال‌قنسول افغانستان در مشهد کار می‌کرد.
کاظمی قمی، نماینده ایران در امور افغانستان اخیرا تایید کرد که این دیپلومات طالبان به دلیل لت‌وکوب یک عکاس زن ایرانی اخراج شده است. قمی گفته بود که با متخلف «به شدت برخورد شد، به گونه‌ای که گفته شد آن کارمند باید از اینجا برود و این اقدام صورت گرفت.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دیپلومات ایران
اخراج افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   علی موجانی بخاطر از بین بردن تندیس مزاری بالای طالبان انتقاد کرده بود،طالبان در جواب اش گفتند:
به تو چه ارتباط دارد؟
آیا مزاری ایرانی بود؟
این موضوع داخلی خودمان است و به تو هیچ ارتباط ندارد!
هرچه زودتر جیل و پوستک خود را جمع کن و ازینحا برو!
در آخر هم برایش گفتند:
تو مثل هندو ها بت پرستی میکنی؟
نمی شرمی که منحیث یک مسلمان، ما تندیس مزاری را که شکل مجسمه و بت را دارد و در دین اسلام بت پرستی حرام است،از بین میبریم و تو اعتراض میکنی؟

>>>   مشکل است.
درقرن ۲۱ واقعا پذیرش ومراعات دساتیراداره (عبدالمعروف بی نیکر)طالبان کارمشکل است.
عاقل

>>>   "دیپلومات طالبان در ۲۵ قوس ۱۴۰۲ یک عکاس ایرانی را در قنسولگری افغانستان در مشهد لت‌وکوب و شکنجه کرده بود. در پی این رویداد، جمهوری اسلامی این دیپلومات طالبان را اخراج کرد." این پاچه کشال هایی جاهل از طفلی هرروز در مدارس شیطانی چرکستان دوبار لت و کوب میشدند که تا هنوز هم خصلت وحشی گری را از دست نداده اند
"علی موجانی اخیرا گفت که اعضای طالبان به او اجازه ندادند نماز عید قربان را به امامت ملا هبت‌الله، رهبر طالبان، در عیدگاه قندهار ادا کند." یعنی میخواستی چهره هیبت ناک "هیبت الله" صوبه دار چرکستانی را بی حجاب کنی!!!!
آتش خاوری

>>>   علی موجانی اخیرا گفت که اعضای طالبان به او اجازه ندادند نماز عید قربان را به امامت ملا هبت‌الله، رهبر طالبان، در عیدگاه قندهار ادا کند
اگر این ....این جمله رو گفته می خواسته پشت تروریست ها نماز بخواند از طرف ملت ایران‌میگم با لگد اخراجش کنید

>>>   ولا طالبان به خدا گل کاشتید خدا شما را یگ ملیون مهاجر پاکستان اخراج کرد ایران نیم ملیون مهاجر اخراج کرد یک مقدار اخراج نکرده تحقیر میشود از اخراج بد تر هست دراین 20 کدوم گب در باره مهاجران نبود نه اخراج بود نه تحقیر بود نه حرف بود وقت شما آمدید گب زیاد تحقیرات شروع شد یگ گله از هموطنان عزیز هم دارم روز طالب کابل گرفت شما در کشور همسایه کولچه توضیع مکردید من هم خوردم ازآن کول چه ولی آن کولچه نبود زر بود از آن روز روی خوش ندیدم ندیدم ندیدم ندیدم

>>>   با عرض سلام و خسته نباشید ،شما طالبان عقل ندارید ،اگر عقل داشتید از اسرائیل تبعیت نمی کردین شما دارین به خودتان ضرر می رسانید شما طالبان به جای اینکه از مردم کشورتان حمایت کنید و بین شیعه و سنی فرق نگذارید روی مردم فشارمی آورید و بی دلیل مردم بی گناه را به قتل می رسانید ،طالبان قبل از اینکه شما امورات کشور را به دست بگیرید اول سواد خواندن و نوشتن را بلد شوید تا درست را از نادرست تشخیص بدهید شما به شیعان بی حرمتی کرده و به امام حسین ع حتک حرمت کردین و نگذاشتین مردم افغانستان عزاداری کنند شما جلوی آب را به روی مردم سیستان ایران بسته اید در حالی که قصه هرات افغانستان را نمی دانید ،زمانی پادشاه ایران عاشق زن افغانی می شود و یک خال روی صورتش داشته به همین دلیل چون زیبا بود شهر هرات را به زن افغانی بخشید ،سر زمین هرات مال ایران است ،حال شما آب ایران را به روی خود مردم ایران بسته اید و رجز خوانی کرده اید وبا گستاخی تمام گفته اید که اگر ایران دره ای در خاک افغانستان بیاید ما ایران را نابود می کنیم،شما حواستان باشد که ایران توانایی دارد،و کسی اجازه ندارد مردم ایران را تحریک کنند،مردم ایران از آن آب وخاک حق دارند،شما طالبان اول باید کشور داری را بلد شوید نه اینکه کار را برای مردم کشور خود سخت کنید ،اسلحه به دست می گیرید و به مردم افغانستان یورش می برید،این کار شما درست نیست ،از مردم خودتان حمایت کنید با هر دین و آیینی که خدارا پرستش می کنند و یاد از بزرگان دین می کنند شما اجازه ندارید که به عقاید مردم خودتان را دخالت دهید.
وسلام.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است