زرمینه پریانی: طالبان مرا برهنه کردند (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۴    ۱۴۰۳/۴/۲۱ کد خبر: 175672 منبع: پرینت

زرمینه پریانی، از زنان معترض و فعال حقوق زن، از بی تفاوتی عمومی در برابر برخورد طالبان با زنان انتقاد کرد و از مردم خواست که به آزار و اذیت زنان در افغانستان اعتراض کنند.
او گفت که طالبان «او و زنان دیگر» را در زندان برهنه کرده‌اند.
خانم پریانی گفت که طالبان به‌صورت گروهی با او هنگامی که برهنه‌اش کردند، عکس گرفتند.
این فعال حقوق زنان این اظهارات را در واکنش به انتقادها از شیوه پوشش خود در شبکه‌های اجتماعی مطرح کرده است. او از منتقدانش خواست که دست از اذیت او و خانواده‌اش بردارند. او گفت که سبک زندگی و انتخاب هایش مربوط به خودش است نه از خانواده‌اش.

پریانی روز ۱۵ سرطان، عکسی با پیامی در شبکه اکس منتشر کرد که در آن به ارزش‌های حامی مالکیت مردان بر زنان، انتقاد کرد. او گفت که با این ارزش‌های «دین و فرهنگ» مبارزه می‌کند.
انتشار این یادداشت و عکسی از او، موجی از انتقادها و حمایت‌ها از زرمینه پریانی را برانگیخت. خانم پریانی گفت که به دنبال انتشار این پست، او خانواده‌اش مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

پریانی خطاب به منتقدانش نوشت: «اگر از تن برهنه زنان احساس گناه می‌کنید جلوی طالب‌ها را بگیرید ‌که در این سه سال در زندان‌ها حجاب زنان را دور ساخته و از هیچ جنایتی در اجتماع افغانستان علیه‌زنان کشورم دریغ ‌نمی‌کند.»
او در پیام ویدیویی گفت: «شما یک لباس نیمه آستین مرا دیدید، ولی طالب با زور تفنگش، جهادش و پرچم اسلامی بدن مرا با یک سوتین دیده است.»
پریانی به منتقدانش گفت به جای انتقاد و حمله به وی، بروند به طالبان حمله کنند و نگذارند زنان مثل او در زندان این گروه برهنه شوند.

این افشاگری خانم پریانی در حالی منتشر می‌شود که پیش از این نیز شماری زنان معترض که در زندان‌های طالبان اسیر بودند، تجربیات تلخی از رفتار طالبان با خود را با رسانه‌ها بازگو کرده‌اند.
وی در شبکه ایکس افزود: اگر ما واقعا پدران خوب،برادران خوب،معشوقه های خوب،همسران خوب داشتیم حالا نیازی نبود در برابر یک گروه تروریستی به جرم جنسیت ما قربانی بدهیم. به من قبل ازینکه اسم پدرم،برادرم،ولایت و قوم ملتم را بگیرید ،فراموش نکنید زن تنها هستم دارم برای زنده ماندن و زن زیستن به خواست انسانی خودم «تنها »میجنگم.
قسم به اشک و بغض امشب، بعد ما هم زنانی در برابر دین و فرهنگ تان خواهند جنگید. بدن ما مال شخصی مرد خانواده و جامعه نیست.

استخبارات طالبان به تاریخ ۲۹ جدی ۱۴۰۰ به خانه زرمینه پریانی در کابل حمله کردند، او را با سه خواهر معترضش از خانه شان بازداشت کردند.
آنها ۲۶ روز در بند طالبان بودند. خواهران پریانی بعد از آزادی مخفیانه از کشور بیرون شدند و به آلمان رفتند.

کد (9)


زرمینه پریانی

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زرمینه پریانی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   خانم پریانی پیش از آمدن طالبان در بغل نیروهای آمریکای انگلیسی در بگرام عیش نوش میکرد و در دفتر جاسوسی غربی‌ها یعنی یوناما در کابل تربیت داده شد.

>>>   همه دروغ است.
حالا در عصر فوتو شاپ و هوش مصنوعی و دیجیتال،انواع و اقسام عکس های تقلبی و ویدیو های تقلبی و اخبار جعلی و خواندن اخبار و متن با صدای اشخاصی که اصلاً این اخبار را نخواندند،مثل صدای ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان که هر روز در تلویزیون طلوع در اخبار صدایش را نشر میکنند و حتی به شکل درست نیز نمیتوانند متن خبر را با حرکات دهن و لب هایش برابر تنظیم کنند.
بنأ اینها همه تقلبی هستند.
حتی استدیو های فلم سازی نیز دیگر به هنرمدان عرصه سینما مزد های ده ها میلیون دلاری برای بازی نقش در فلم ها نمی پردازند و صرف یک قطعه عکس شان را میگیرند و نمونه صدای شان را ثبت میکنند و یک فلم سه ساعته میسازند،بدون آن که خود هنرمند در آن فلم کار کرده باشد.
شما هیچ تصور نمی کنید که این یک فلم هنری جعلی باشد،زیرا هیچ فرقی میان فلم که توسط هوش مصنوعی ساخته میشود و فلم طبیعی،وجود ندارد.
مثل تلویزیون طلوع نیست که حرکت لب ها را با متن خبر نتوانند هماهنگ بسازند.

>>>   ای عکس نیمه لچ ای خانم ده اینجه اس یا ده اونجه، چه خوب هوسی خنده میکنه

>>>   ماشاءالله بسیار زیبا است

>>>   نمی دانم که افغان ها چه مشکل دارند زنان بی حجاب یازنان حثوق بشر یازنان نماینده زنان افغانستان چه مرک شان است به خارجی ها که میرسه میگه دربیست دراختیار تان استیم برای هر امر امده ایم در اونجا کون لوج وسرلوچ چکر میزنه دست به هرکاری میزنه درافغانستان که میاید از ملت افغانستان تقظا یک قدیس را دارد نی خانوم جان این حرف ها برای اقامتت در غرب است اگر در اونجا برای تو پیر جوان برایت به صف کند تازه خوشحال میشی فردایش برای اصبات در دفتر گینس جنال به فا میکنی که حاضرن دوباره این واین خدمات بدم به شرت قبولی مادرم وپدرم وخاواده ام ودرچشم همه اعضای خانواده این کار می کنم ولی یک چیز است اگر شما زنان ....وبی حجاب به افغان ها خدامات میدادی کار تون به انجا نمیرسد پس خود کرده دوا ندارد پس از عکس فیدا است که چی استی خودت استی خودت به کوچه علی چپ نزن قندو لکم

>>>   افغانپشتونطالبان زن و دختر شانرا با آمریکا و عربی ها در دوحه قطر در مقابل چپنکی دولتی و پول به فروش داماد رساندند

>>>   ......نام زنان مسلمان افغانستان را بد کنید......

>>>   خانم پریانی! مثل اینکه خودت هم از برهنه شدن بدت نمی اید؟

>>>   چطور قندولک مقبول است برای کار های خراب بیخی از چوچه شیطان کده هم مقبول است خدا خرابش نکند به درد بچه های ولگرد می خورد.
آریا

>>>   کار این خانم زشت
ولی چقدر در کنار شما حتی از پشت گوشی احساس ترس کردم شما مردان جامعه ما هستید
....بر شما و ....برشما که به جای تقبیح کار این زن هوسرانی می کنید

>>>   این عکس را در کجا گرفتی خوب خوش و خندان گرفتی از عکس معلوم میشه که طالبان برهنه نکرده خودت برهنه ساختی شما خو همین حقوق را میخواهید که برهنه بگردید در شب ها مانند کوجه های مانچستر برهنه باشید و یا هم مانند تایلند در کوچه ها به انتظار مراجعین باشید و هر مرد را دربغل بگیرید.
یما

>>>   ازطرز لباش پوشیدنش کاملن آشکار است - که وی یک ....است! وقتیکه خود وی برهنگی را خوش دارد_ چرا طالبان را ملامت می سازد؟

>>>   به قسمکه تو خودرا برهنه ساختی طالب چی که خر هم بالایت سوار می‌شود وقتیکه ..... چرا دیگران را ملامت میسازی

>>>   به اعتراف ملا ضعیف در کتاب اش ، امریکایی ها طالبان را برهنه کردند و اینکه بعد چه کردند را ملا صاحب ننوشته ، و حالا طالبان به جای امریکایی ها دختران و پسران افغانستان را برهنه میکنند ، فرق بین طتلب و امریکایی چیست ؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است