اسامی مقامات تحریم شده طالبان نشر شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۸    ۱۴۰۳/۴/۲۳ کد خبر: 175680 منبع: پرینت

گروه نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل در گزارشی اسامی 61 مقام طالبان که 35 نفر از آنها نیز از اعضای کابینه و مقامات ارشد هستند را اعلام کرد.

سهیل شاهین رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر پس از وضع تحریم‌های شورای امنیت بر مقام‌های طالبان، خواهان رفع این تحریم‌ها شده است.
رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر به طلوع‌نیوز گفته است که وضع تحریم‌ها نتیجه‌بخش نبوده و باید هرچه زودتر از میان برداشته شوند.
آقای شاهین گفت: «باید تمام این محدودیت‌ها که مانع بر سر راه تعامل جامعه جهانی و امارت اسلامی است، برداشته شود تا راه برای یک تعامل مثبت هموار شود.»

به تازگی تیم نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل متحد گفته است که ۶۱ مقام ارشد «طالبان» در فهرست تحریم‌های جهانی قرار دارند و از این میان، ۳۵ نفر آنان از اعضای کابینه و رهبری امارت اسلامی هستند.
در این قهرست مقام‌های ارشد امارت اسلامی از جمله ملا محمد حسن آخند رییس‌الوزرا، عبدالغنی برادر معاون اقتصادی، عبدالسلام حنفی معاون اداری، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی رییس‌الوزرا، امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه، سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت داخله، عبدالحق وثیق رییس استخبارات و برخی دیگر از اعضای امارت اسلامی گنجانیده شده‌اند.»

علاوه بر چهره‌های ارشد حکومت طالبان، نام برخی روسا و معاونان اداره‌های مستقل نیز در فهرست تحریم‌های سازمان ملل درج شده‌اند.
تسنیم نوشت: در فهرست 26 صفحه‌ای از تحریم‌های سازمان ملل، نام «عبدالحسیب علیزایی» و «فیض‌الله خان نورزی» از تاجران بزرگ افغانستان نیز به چشم می‌خورد.
بر اساس تحریم‌های سازمان ملل، این افراد بدون مجوز حق سفر به خارج از افغانستان را ندارد و دارایی‌های آنها نیز مسدود است.

پیش از این ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان به طلوع‌نیوز گفته بود که نام‌های ۲۴ مقام امارت اسلامی هنوز در فهرست سیاه سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا قرار دارد. آقای مجاهد، حذف نشدن نام مقام‌های امارت اسلامی از فهرست سیاه را خلاف توافق‌نامه دوحه عنوان کرده بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تحریم طالبان
سازمان ملل
نظرات بینندگان:

>>>   بازی تیاتر گدی، "مولی کراسی" هر دقیقه ای لیست تغییررا میدهد همانطور که در گذشته کرده است.
آتش خاوری

>>>   در زمان جورج بوش جایزه میلیون دلاری بخاطری گرفتاری آنها در نظر گرفته شده بود.
بعد از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان یک درجه پایین شد و گفتند که این مقامات اجازه سفر به خارج را ندارند.
در سفر اخیر وزیر خارجه امریکا به کشور های عربی،با گرفتن رشوه از کشور های عربی،توسط سخنگوی وزارت خارجه اعلان کرد که با طالبان باید تعامل صورت بگیرد.
چند روز بعد اش سراج الدین حقانی به امارات سفر کرد و امریکا انتقاد کرد که باید برای سفر به خارج،مقام های طالبان اجازه بگیرند.
نمیدانم قدم بعدی چه خواهد بود؟
فکر میکنم اگر این بار وزیر خارجه امریکا و یا کدام مقام دیگر به کشور های عربی سفر کنند و رشوت بگیرند،شاید دیگر تحریم ها رفع شود و مقامات امریکایی برای پذیرایی از طالبان در امریکا به میدان هوایی خواهند آمد.

>>>   به نظر دهنده یک و دو ۱ و ۲ چقدر شما کوتاه فکر استی به خاطر ده دالر یا بیست دالر هم وطن خود را به امریکا تحویل میدادی کار خدا را ببین شما حال فراری توریرستان سر قدرت امریکا شما را به عنوان جاسوس خود به کشور امریکا راه نمیته از این قدر بی عزتی بی ابروی بی وجدانی در کجای دنیا پیدا میشه که نه برای اسلام خدمت کردین نه برای ملت خود حال نمیدانید که شما به کدام کسی دست درازی کنی چون به هرکی رسیدی نامردی بی غیرتی دوزدی کردین کشورها ازدست شما زله شدن مهاجرین که قبل در این کشورها بودن برای اونها شما درد سر جور کردین الهی شکر که شما به این روز افتادین که قدر وطن قدر وطن دار قدر ملت خود بدانید خدا حامین دولت توریرستان را یک هزار سال پایدار بدارد تا ریشه شما مفتخورا ولندغرا را خوشک کند امین یا رب العالمین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است