فرانسه درخواست پناهجویان زن افغان را می‌پذیرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۰    ۱۴۰۳/۴/۲۳ کد خبر: 175682 منبع: پرینت

دادگاهی در فرانسه با صدور یک تصمیم تاریخی اعلام کرد که به پناهجویان زن اهل افغانستان پناهندگی می‌دهد.
قضات «دادگاه ملی حق پناهندگی فرانسه» می‌گویند این تصمیم را به دلیل اقدامات طالبان علیه «حقوق و آزادی‌های زنان» اتخاذ کرده‌اند.
به گزارش انترنشنال، در بیانیه این دادگاه آمده است که طالبان، از زمان بازگشت به قدرت در اگست ۲۰۲۱ «به حقوق و آزادی‌های بنیادین زنان و دختران افغان آسیب رسانده است».
این دادگاه اعلام کرد که «تمامی زنان افغان» را به عنوان یک گروه اجتماعی می‌شناسد که به عنوان پناهنده می‌توانند مورد حمایت قرار بگیرند.
دادگاه ملی حق پناهندگی فرانسه می‌گوید از حکم صادر شده در تاریخ ۱۶ جنوری توسط دیوان دادگستری اتحادیه اروپا پیروی می‌کند.

پیش از این دیوان دادگستری اتحادیه اروپا حکمی صادر کرده بود که بر مبنای آن زنان اگر «در کشور مبدا خود به دلیل جنسیت‌شان در معرض خشونت‌های فیزیکی یا روانی قرار گیرند»، می‌توانند درخواست پناهندگی دهند.
بیانیه افزوده براساس مفاد کنوانسیون ژنو، اقدامات طالبان علیه زنان مانند منع حق دسترسی به خدمات صحی، آموزشی، آزادی رفت‌و‌آمد و حذف آنان از ساختار دولتی به منزله اقدامات «تبعیض‌آمیز جدی» و «اعمال آزار و اذیت» به حساب می‌آید.
براساس حکم این دادگاه، زنان افغان که به دلیل اقدامات تبعیض‌آمیز و آزار و اذیت‌های طالبان از کشور خود فرار می‌کنند، اکنون می‌توانند در فرانسه درخواست پناهندگی دهند و شانس بالایی برای دریافت پناهندگی دارند.
دلفین رویو، مدیر کل سازمانی موسوم به «فرانسه سرزمین پناهجویان»، با استقبال از این تصمیم ابراز امیدواری کرد که این تصمیم به ایجاد برنامه‌ای برای پذیرش زنان افغان کمک کند.

در پنج سال گذشته افغان‌ها بیش از هر ملت دیگر در فرانسه درخواست پناهندگی داده‌اند.
بر اساس داده‌های دفتر حفاظت از پناهندگان و افراد بدون تابعیت فرانسه، شهروندان افغانستان در سال ۲۰۲۲، هفده هزار و ۱۰۳ درخواست پناهندگی در این کشور ثبت کرده‌اند. این میزان ۱۵ درصد کل درخواست‌های پناهندگی در فرانسه است.
پیش از این سویدن و دانمارک نیز اعلام کرده بودند که به دلیل سیاست‌های تبعیض‌آمیز طالبان علیه زنان افغانستان به پناهجویان زن این کشور به صورت خودکار پناهندگی می‌دهند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فرانسه
پناهجویان زن
نظرات بینندگان:

>>>   خبر خوش! امید زودتر تحقق یابد
آتش خاوری

>>>   ۱۷ هزار؟!

>>>   زنان جمهوریت زنان به نان حقوق بشر زنان نماینده زنان کون لوچ وسرلوچ .....های جمهوریت انجمن سبز ارغوانی .....خانها پیش به سوی ارباب تان فرانسه البته به یاد داشته باشید به زنان با حجاب کامل ومسلمان در این طرح جای نیست چون خودشهروندان مسلمان فرانسه در مکتب در پانتون باحجاب درس خوانده نمی تواند حال شما که محاجر باشی شما را باحجاب قبول میکند نه شما خودتان قضاوت کنید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است