"۳۰۰" لاری میوه افغانستان پشت مرز پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۶    ۱۴۰۳/۴/۲۳ کد خبر: 175686 منبع: پرینت

سفارت طالبان در اسلام‌آباد اعلام کرد پاکستان از ورود ۳۰۰ لاری حامل میوه و سبزیجات بازرگانان افغان به این کشور جلوگیری کرده است.
سفارت طالبان گفته لاری‌های بازرگانان افغان در گذرگاه‌های تورخم، اسپین بولدک و خرلاچی متوقف شده است.
پاکستان در ماه‌های گذشته طرحی را تصویب کرد که براساس آن رانندگان برای ورود به پاکستان نیاز به اسناد موقت دارند.

اکنون سفارت طالبان در اسلام‌آباد از پاکستان خواسته است تا تکمیل اسناد موقت به لاری‌های حامل میوه و سبزیجات بازرگانان افغان اجازه ورود و رسیدن به مقصد نهایی را بدهد.
سفارت طالبان در اسلام‌آباد در اطلاعیه‌ای نوشت که هیاتی از این سفارت روز جمعه (۲۲ سرطان) در دیدار با یک مقام وزارت تجارت پاکستان، از این کشور خواست که به ۳۰۰ لاری حامل میوه و سبزیجات اجازه ورود بدهد.
هیات طالبان با اشاره به فصل صادرات میوه تازه و سبزیجات، نسبت به اعمال مالیات اضافی بر اموال صادراتی افغانستان ابراز نگرانی کرده است. طالبان گفته افزایش مالیات به زیان کشاورزان افغان و بازار داخلی پاکستان است.

سفارت طالبان اعلام کرد که خانم ماریا کازی، رییس دفتر تجارت خارجی وزارت تجارت پاکستان، ضمن ابراز موافقت درباره ترخیص لاری‌های یادشده، در زمینه تسریع روند صدور سند پذیرش موقت و حل مشکلات لاری‌های افغانستان اطمینان داده است.
هیات سفارت طالبان از پاکستان خواسته با توجه به رویه گذشته، الی نهایی‌شدن سند تجارت ترجیحی (PTA) میان افغانستان و پاکستان، این معافیت‌ها مجدداً اعمال شوند.

مقامات وزارت‌های تجارت پاکستان و طالبان در ماه مارچ اعلام کردند که درباره صدور اسناد موقت برای رانندگان موترهای تجاری به توافق رسیده‌اند.
محمد خرم آغا، وزیر تجارت سابق پاکستان ۲۴ تا ۲۷ مارچ به کابل رفت و مذاکرات فشرده‌ای با نورالدین عزیزی، وزیر تجارت طالبان درباره روابط تجاری- ترانزیتی میان دو کشور داشت.
اختلاف درباره ویزا و پاسپورت رانندگان و جواز عبور از مرز، بارها موجب تعطیلی گذرگاه تورخم شده است.
پاکستان هرگونه تردد از مرز را مشروط به داشتن ویزا و پاسپورت ساخته است.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
میوه و سبزیجات
مرز پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   همیشه از لاری ها تاجران افغان میگویند که در بندر تورخم و سپین بولدک متوقف هستند و تاجران افغان متضرر شده اند من خو معلومات ندارم کسی گفته میتواند که مواد تجارتی از پاکستان بطرف تاجکستان و ازبکستان هم متوقف است و یا انها به بسیار راحتی از خاک افغانستان عبور میکنند . واگر اموال تاچران پاکستانی به راحتی بطرف آسیای میانه میفرستند پس درین گپی است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است