بدرفتاری‌ ترکیه با پناهجویان مستندسازی شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۶    ۱۴۰۳/۴/۲۶ کد خبر: 175700 منبع: پرینت

دیدبان حقوق بشر (هیومن رایتس واچ) اعلام کرد که موارد زیادی از رفتار غیرانسانی نیروهای ترکیه با پناهجویان افغان و سوریه را مستند کرده است.
هیومن رایتس واچ این مطلب را روز دوشنبه (۲۵ سرطان) در گزارشی خبر داده است. دیدبان حقوق بشر گزارش در مورد بدرفتاری ترکیه با مهاجران افغان و سوریه را پیش از ارزیابی کمیتۀ سازمان ملل متحد علیه شکنجه منتشر کرد.

این سازمان ابراز امیدواری کرد که همۀ [رفتارها و مجازات‌های وحشیانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز] در ترکیه مورد بررسی قرار گیرند.
بر اساس گزارش دیدبان حقوق بشر، پناهجویان افغان و سوریه که به ترکیه رفته‌اند، شکنجه، تیرباران و به زور اخراج شده‌اند.
به گزارش رادیو آزادی، در چند سال گذشته، به ویژه پس از آگست سال ۲۰۲۱، زمانی که طالبان بر افغانستان مسلط شدند، بسیاری از پناهجویان افغان از ایران به ترکیه رفتند یا در راه توسط نیروهای امنیتی به بدترین شکل مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مستندسازی
ترکیه پناهجویان
نظرات بینندگان:

>>>   چطور اینا میرن سوریه پناهجو محسوب میشن مال ایران میشن مهاجر!؟ همین مهاجر گفتن باعث شده که مردم ایران به درستی فکر کنند که افغانی ها درصدد اشغال ایرانند!

>>>   هر چه کشور های مسلمان بد بختی وتنگ نظری آنجا وجود دارد

>>>   نه ترکیه ملامت است نه پاکستان نه ایران نه هم کشورهای دیگر ما ملت افغانستان که این قدر تحقیر بی عزتی بی احترامی این کشورها میکشیم ما ملامت استیم بین خود به خاطر چند رهبر نه رهبر بلکه جاسوسان وطن فروش که بغیر منافع شخصی خود برای ما ملت هیچ سود ومنفعت نه داشته ونداشت که همه ای ملت را به خاک سیاه ذلت کشیدن حال هم خودشان درخارج دربهترین خانه ها زندگی میکند نه فقر دید نه هم محتاجی دید که ما هم مثل برده لال و کور کر اطاعت میکنیم این سر انجام ما ملت شود مگر کدام شان بر زخم این ملت دربدر مرحم کزشتن فقط زخمان مون عمیق تر کردن اگر ما ملت دست به دست هم ندهیم امین اش وحامین کاسه بیایم برای وطن خود اتحاد برادری همه اقوام دست به دست هم بدهیم این وطن را اباد کنیم تا بکی محاجر تابکی قاچاقی رفتن به کشورهای دیگر برای سیر کردن شکم اولادای خود تن به همه ذلت وبی احترامی مرک خود بیایم افغانستان را اباد کنیم از تاجر کرفته تا کاریکر ساده برای چه که کی در راس قدرت باشد ما فقط امنیت میخایم وبس


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است