حدود ۳ میلیون مهاجر در پاکستان زندگی می‌کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۹    ۱۴۰۳/۴/۲۶ کد خبر: 175701 منبع: پرینت

قیصر افریدی سخنگوی کمیشنری عالی پناهندگان سازمان ملل در پاکستان گفته است در حال حاضر سه میلیون مهاجر افغان در این کشور زندگی می‌کنند که بیشتر شان غیرقانونی هستند.
آقای افریدی به رسانه‌های پاکستانی هم‌چنان گفته است که پس از آغاز روند اخراج اجباری، ۶۳۰هزار مهاجر افغان از پاکستان به کشورشان برگشت داده شده‌اند.
به گفته‌ی او، کمیشنری عالی پناهندگان سازمان ملل در پاکستان به نیازهای مهاجران افغان در پاکستان توجه دارد.
سخنگوی کمیشنری عالی پناهندگان سازمان ملل در پاکستان گفت: «حدود سه میلیون مهاجر افغان قانونی و غیرقانونی در پاکستان زندگی می‌کنند که شامل پناهندگان قانونی و غیرقانونی هستند. پس از آغاز روند اخراج مهاجران از پاکستان، ۶۳۰هزار مهاجر افغان از پاکستان به کشور خود برگردانده شده‌اند.»

هم‌زمان وزارت مهاجران و عودت‌کننده‌ها از پاکستان و کشورهای دیگر می‌خواهد که مهاجران افغان را اخراج نکنند.
عبدالمطلب حقانی سخنگوی وزارت مهاجران و عودت‌کننده‌ها با تاکید بر این‌که تمام حقوق مهاجران باید بر بنیاد قوانین بین‌المللی داده شود، گفت: «ما از کشورها می‌خواهیم که بر بنیاد قوانین بین‌المللی حقوق مهاجران را بدهند و بر بنیاد قانون برخورد با آنان شود.»
به گزارش طلوع، یکی از مهاجران افغان در پاکستان گفت: «ما با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم، در بخش گرفتن ویزا، رفت‌وآمد در بیرون و چالش‌های زیادی است که ما با آن مواجه هستیم.»
پیش از این وزارت خارجه پاکستان گفته بود که اسلام‌آباد هیچ نشانه‌ای به کمیشنری عالی پناهندگان سازمان ملل نداده است که برنامه بازگشت شهروندان خارجی غیرقانونی تعلیق شده یا پس از این اجرا نمی‌شود.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجر پاکستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است