بازگشایی سفارت ایتالیا و اسپانیا در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۰    ۱۴۰۳/۴/۲۷ کد خبر: 175708 منبع: پرینت

چندین کشور اروپایی در حال بررسی بازگشایی سفارت‌های خود در افغانستان هستند. «بلومبرگ» به نقل از یک دیپلمات اروپایی فاش کرد که مقامات در بروکسل در حال ارزیابی بازگشایی نمایندگی‌های دیپلماتیک در کابل هستند.
به گزارش تجارت‌نیوز، امروز تنها نمایندگی جمعی اتحادیه اروپا در افغانستان حضور دارد و کشورهای اروپایی پس از به قدرت‌رسیدن طالبان، سفارت‌های خود را در این کشور بسته‌اند.

به نظر می‌رسد ایتالیا در خط مقدم این تعامل مجدد دیپلماتیک بالقوه قرار دارد. «آنتونیو تاجانی»، وزیر امور خارجه ایتالیا فاش کرد که سفیر این کشور در قطر اخیرا به کابل سفر کرده است که نشان‌دهنده علاقه ایتالیا برای بازگشایی سفارت خود در افغانستان است. تاجانی با اذعان به پیچیدگی شرایط، تصریح کرد: در حال کار بر روی آن هستیم، حل مشکل بسیار دشوار است و زمانبر است.

اسپانیا نیز رویکرد مشابهی را در پیش گرفته است. در حالی که سفیر اسپانیا در افغانستان در حال حاضر به دلیل نگرانی‌های امنیتی در قطر فعالیت می‌کند، اما مادرید در نظر دارد «در اسرع وقت» سفیر خود را به کابل بازگرداند. «خوزه مانوئل آلبارس»، وزیر امور خارجه اسپانیا در این‌باره توضیح داد: «به محض اینکه حداقل شرایط امنیتی فراهم شود، سفیر خود را برمی‌گردانیم. ما یک ماه پیش آماده بودیم، اما متأسفانه تروریست‌های داعش در آن زمان سه اسپانیایی را در افغانستان کشتند.»

با این حال، همه کشورهای اتحادیه اروپا در این شور و شوق برای تعامل مجدد دیپلماتیک فوری مشترک نیستند. مقامات فرانسه، بریتانیا و آلمان در گفت‌وگو با بلومبرگ عنوان کرده‌اند که هیچ برنامه فوری برای بازگشایی نمایندگی‌های خود در کابل ندارند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتالیا اسپانیا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   شما غربیهای .....در اخیر خودتان به کابل میایید، ما به شما هیچ التماس نداریم. اگر بیایید هم دوباره مشل سابق حمایت از داعش و القاعده و ترویج دین عیسوی را اجازه ندارید که ادامه بدهید‌. اگر بیرون از چوکات قانون افغانستان فعالیت کنید شما را بیرون می‌اندازیم.
سید شاه عالم

>>>   درگفتگوهای پنهانی وپشت درهای بسته میان مقامات وفرستادگان طالبان باامریکاییهاواروپا نتنهابرای به رسمیت شناختن خودشان برای ایجادروابط تقللاوالتماس می کنن بلکه حاضرن برای بازگشایی سفارتخانه ها هرشرایطی رابپذیرن چراکه بدون رابطه بااروپا ازمزایای کنوانسیون هاوگروهای تجاری وعلمی کاملن محروم خواهندبود وبهتراست پشتونهای ساده لوح کمی بجای جنگ افروزی ونژادپرستی مطالعه وپژوهش کنن
که البته بابرسی های به عمل امده درمورده طایفه پشتون خیلی ناامیدکننده بوده

>>>   به نظر دهنده ۲ این چاپلوسی مال شما بود که برای هر کاری امده بودین حتا جان سپر غربی ها میشودین که که در اخر به شما می کفتن خاین وطن فروش زور این ها را دیدن در بیست سال مثل شیر ها باهش نشستن مزاکره کردن تمام شرایت شان هم قبول کردن شما را حامون غربی ها که سپر جانش بودین ایله کردن در جلسه که قطر با شیر ها می کند شیرها بهش میگن شغال وروباه وچاپلوسهایتان نباید در این جلسه باشد ارباب شما بهش مگه چم اونها که سربازان ما بود حال به عنوان سگ شوی هم ما قبول نمیکنیم تو هم نظر میتی تو باید خودرا حلقه اویز کنید تو و این کارا از هم فاصله داری در جمهوریت تان که جلسه درقطر جور میشد شما تا دو ماه بین خود جور نمیامدی هزار نفر پانصد تا زن پانصد مردتان اسم میدادن که باز هم رشوت فاحیشه بازی میکردن که چنتای تان میرفت جلسه یادت نیست چر خودت به خاب زدی به این زودی فراموش کار شودین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است