آمریکا قادر به حسابدهی کمک‌ها به طالبان نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۶    ۱۴۰۳/۴/۲۹ کد خبر: 175719 منبع: پرینت

«جان سپکو» سربازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان(سیگار) در گزارش تازه خود اعلام کرد سه دفتر در وزارت خارجه آمریکا نتوانسته‌‌اند نهادهای کمک‌کننده به افغانستان را مطابق سیاست داخلی بررسی کنند.
(سیگار)، درگزارشی اعلام کرد که دو اداره مربوط به وزارت خارجه این کشور نتوانسته‌اند براساس سیاست‌های این وزارت در مورد نظارت بر عملکرد شرکای کاری‌شان در افغانستان عمل کنند. وزارت خارجه آمریکا نتوانسته اسناد لازم در مورد مصرف ۲۹۳ میلیون دلار را ارایه کند.
نگرانی که در گزارش سیگار مطرح شده این است که امکان دارد پول کمک شده از سوی آمریکا برای مردم افغانستان در اختیار حکومت طالبان و دیگر گروه‌های تحریم شده از سوی این کشور قرار بگیرد.
گزارش می‌افزاید که وزارت خارجه آمریکا هم پذیرفته که مشکلاتی در زمینه تهیه اسناد نظارتی وجود داشته است.

گزارش تازه سیگار که در مورد فعالیت ۵ اداره مربوط به وزارت خارجه آمریکا در افغانستان بین مارس ۲۰۲۲ تا نوامبر همان سال تهیه شده، دریافته که دو اداره مطابق معیارهای نظارتی این وزارت و دیگر اقدامات ضد تروریسم در زمینه بررسی فعالیت همکارانشان عمل نکرده‌اند.
سیگار اضافه کرده است که اداره دموکراسی، حقوق بشر و کار و همچنین اداره بین‌المللی مبارزه با مواد مخدر و حاکمیت قانون در مورد بخشی از مصارف اسناد ارایه کرده‌اند اما این اسناد برای اینکه بتوان فهمید تمامی برنامه‌های این دو بخش در افغانستان با رهنمود نظارتی وزارت خارجه آمریکا مطابقت دارد یا نه، کافی نیست.

این نهاد نظارتی ادامه داد سه دفتر از پنج دفتر وزارت خارجه آمریکا مطابق مقررات داخلی توانسته‌اند کار نهادهای دریافت‌کننده کمک‌های این وزارتخانه را بررسی کنند.
بر اساس این گزارش، دفتر دموکراسی، حقوق بشر و کار و دفتر بین‌المللی مواد مخدر امور اجرای قانون نتوانسته‌اند اسناد کافی در مورد چگونگی مصرف این کمک‌ها در افغانستان به دست آورند.
سیگار افزوده است که دولت بایدن نتوانسته در مورد دست‌کم 293 میلیون دلاری که برای کمک در افغانستان پرداخته ارزیابی‌های لازم را انجام دهد.
این اداره پیش از این نیز در گزارشی اعلام کرده بود شرکای اجرایی این کشور در افغانستان 10.9 میلیون دلار از کمک‌ها را به عنوان مالیات و یا هزینه آب و برق و... به طالبان پرداخته‌اند.
سیگار در ادامه تأکید کرده بود نظام مالیاتی کنونی طالبان و میزان مالیات دریافتی آنها از کمک‌های بین‌المللی با زمان دولت اشرف غنی تا حد زیادی یکسان و بدون تغییر باقیمانده است.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   خودتان به خاب نزنید ما مردم افغانستان ازبسکه فریب حرفای شما خورده است شمارا بهتر از خودتان میشناسیم یک روز سناتور تان یک روز ریس پارلمان تان یک روز ریس ارتش تان یک روز جان بولتون تان یک روز ترامپ تان این کفتار میکنی لکه نگ بر پیشانی امریکا است که از افغانستان فاجعه بار از افغانستان خارج شدیم فقط حرف موت میزنی شما با طالبان ۱۸ مذاکره پشورده انجام دادی یک پایگاه به ما بتی هرچی خواستی ما برایتان فراهم میکنیم طالب کفت حرفش نزن باز بانیرنگ کفتین که پایگاه باگرام که خیلی هزینه کردیم این پایگاه ابدی ما در نظرداشتیم حال حامین پایگاه به بده طالب بهت کفت حرفش را نزن شما تمام شرایت طالب را قبول کردین البته به میانجگری تمام همسایه های وتمام کشورها که برای شما لابیگری کردن تا طالب به پای این سند امضاکند خداوراستتی اگر پنج سال درافغانستان میماندی نبود میشودین حامین حالا چین از لحاظ اقتصادی شما جلو زد روسیه به اکراین حمله کرد که شمارا ضعیف دیدن شما اگر پنج سال در افغانستان میماندی این صلاح ادوات نظامی که حال گذشین باید تمام وسایل درافغانستان درپایگاه پاکستان هم می اوردین افغانستان به دست خودتان به طالب میدادی باز میرفتی حیف که تمام دنیا حرف های شمارا قبول میکردن که امریک این تور است وان تور است شما اگر زور نبینی هیچ کس جلودار تان نیست ما در افغانستان یک ضرب مثل داریم طرف که بگیل شد بهش میگیم اگر سر اسپ شرابی هم سوار شوی دیگه این طرف نمیاد باز افغانستان با تمام دنیا فرق دارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است