کوچی ها حمله کردند، والی بامیان دروغ گفت
کمیسیون حل منازعات به شدت حامی کوچی ها است و میخواهد که آنها در تمام مناطق هزاره جات بالای زمین ها و علفچر ها بروند 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۱۶    ۱۴۰۳/۴/۲۹ کد خبر: 175724 منبع: پرینت

حملات مسلحانه کوچی ها برمردم « دهن کره » ای ولسوالی پنجاب؛
شب 27 سرطان 1403 خورشیدی، کوچی های مسلح با 200 راس گوسفند، به قریه دهن کره ای درازقول ولسوالی پنجاب هجوم آوردند. دهن کره نخستین قریه ای دراز قول یعنی مرز صفری بین ولایات میدان - وردک و بامیان شمرده میشود.

مردم محل شب هنگام برای بیرون راندن کوچی ها به مصاف آنها رفتند. کوچی های مسلح بدون آنکه سخن مردم را بشنوند، بالای مردم فیر کردند. در نتیجه قربان کربلایی مرمی به دستش اصابت میکند، زخمی میشود. دست علی خان سلطانی را با سنگ زخمی میسازند، حسن فرزند غلام علی ساکن «دیکتور» را با سنگ برفرقش میکوبند و به شدت زخمی میشود، به این هم اکتفا نمیکنند او را پنج کیلومتر با خود میبرند و در میانه ای راه به شدت حسن را لت و کوب میکنند.
مردم هم از قبل یک نوجوانک کوچی را گروگان گرفته بودند، در نتیجه حسن را با این چوپان نوجوان کوچی تبادله میکنند. حسن به شفاخانه پنجاب منتقل میشود و سرش هشت کوک خورده است و هنوز تحت تداوی و مراقبت جدی داکتران قرار دارد.

تاریخ 28 سرطان، عده ای از کوچی ها بنام کمیسیون در قریه دهن کره می آیند، با بد دهنی به هزاره ها فحش میدهند و تهدید میکنند که شما هزاره ها از مردم اندراب و پنجشیر برتر نیستید، آنها را سرکوب کردیم، شما خو نصوار ما نمیشوید؛ چرا به کوچی ها در منطقه تان اجازه نمیدهید؟
کمیسیون «کمیسیون حل منازعات کوچیان و ساکنان محلی» به شدت حامی کوچی ها است و میخواهد که آنها در تمام مناطق هزاره جات بالای زمین ها و علفچر ها بروند. بعدآ معلوم شد که این چند نفر کوچی به گونه ای جعلی خود را بنام اعضای کمیسیون جا زده بودند، تا به این شکل از کوچی ها حمایت کرده و مردم محل را تهدید نمایند.
کوچی های متجاوز بعد از آن غایله حدود یک کیلومتر دورتر به سمت ریگریشن «توغی میشی» از توابع بهسود، عقب نشینی کرده اند و تا لحظاتی که این سطور رقم میخورد، به دهن کره یعنی اولین قریه مرزی درازقول ولسوالی پنجاب برنگشته اند.
کوچی هایی که قبلا در کوتل «غو گردو» ی دراز قول خیمه زده بودند، در همانجا پابرجا هستند.

ناگفته نماند که عبدالله سرحدی والی ولایت بامیان شایعه ای دروغینی را راه اندازی کرده است که گویا او دستور داده است که جلوی کو چی ها گرفته شود و از درازقول پیشروی نکنند. دروغ بودن این شایعه زمانی ثابت میشود که ولسوال و قوماندان امنیه پنجاب همین دیروز از پیشروی کوچی ها اظهار عجز کردند. اگر والی صادق می بود، از طریق همآهنگی ولسوالی پنجاب و نیروهای امنیتی آن در همراهی با مردم محل بطور قاطع جلوی ورود کوچی ها را در ولسوالی پنجاب میگرفتند.
در حالیکه همین اکنون خیمه های کوچی درکوتل غو گردوی درازقول پنجاب ازدور نمایان است. این را بخاطری نوشتم که مردم محل به این شایعات دلخوش نکنند. برای انسجام و همآهنگی خود کار کنند، تا جلوی تهاجم و تجاوز کوچی ها را در مناطق شان بگیرند.

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله کوچیها
هزاره ها
نظرات بینندگان:

>>>   کوچی ینی چپاول تجاوز قتل توحش کوچی ها ازنسل صهیونیس هاهستن وهیچ بویی انسانیت وبهره ای ازاسلام ندارن

>>>   💯 به جوانان عزیز فارسیزبان پارسترکان؛
جرم و جنایت پشتوزبانان/افغانکوچیها را برعلیه تان عادی و نامهم نگیرید بی پروا تلقی نکنید.
پشتوزبان یا افغانکوچی ناقلینسرحدی هستند،
برعلاوه تمام افغانپشتونی ها متحجر تکفیری و بدعتگران کافرگونه ای هستند که اینها را روزی از سرزمین تان می رانید میکشید فراری میدهید و قسم بخورید که دختر و زن شانرا چور حامله-دار و کنیز می سازید مردانش را در زنجیر ست می بندید و ......
چهلدختران شهید

>>>   چرا نسل دمبوره با خبر های کذب میخواهند هزاره ها را سپر انسانی خود کنند . آیا میدانید در دوره جمهوریت ۱۵ تا هزاره توسط همین نسل دمبوره سر برید شدند و بعد گفتند این کار طالبان است . کشور قانون دارد و امنیت بر قرار است و. گول این خبر های کذب را نخورید
حبیب اله یوسف زی

>>>   ....هیچ گاهی هزاره سر نبریده این جنایت فقط از همون کوچی ها و کوچی زاده های بی اصل و نسب پاکستانی می آید

>>>   کوچی حق داره هر جای افغانستان برود چون شیوه زندگیش کوچیگری است. گنگجلا آمده جلو کوچیها را میگره. کوچی هم افغان حق داره هر جای افغانستان برود مگر درازقول از افغانستان نیست .مه اگه جای کوچی میبودم تمام گنگجلا را سر میزدم.

>>>   کوچی و کوچیگری هنوز تعریف نشده ؟
آیا غنی کوچی است؟؟؟؟

>>>   درشرایط کنونی برای مردمان غیر ازپشتون یک چانس باقی است که هرچه میتوانند کمر اتحاد وهمدلی رابسته نمایند که اتحاد قوت است.

>>>   ولا حبیب لا جان سر کله ات پیدا شد تو را هم نفرین مکنم تو هم یکی از سرسخت طرفدار طالبان هستی واقعا فهمیدی بعد ازامدن طالبان چه روز سر مهاجران آمد امید وارم احساس کرده باشی

>>>   اصلا کوچی ها چرا باید وارد خاک افغانستان شوند؟ آنان که تبعه افغانستانی نیستند و فقط پشتون هستند که هر سال از پاکستان وارد خاک ما شده و غیر پشتونها را تهدید می کنند. افزون بر آن آنان چرا باید اسلحه داشته باشند؟ قوم پشتون نژآد یهودی است که خود را برتر از دیگر اقوام می دانند و پیوسته به اشغالگری می پردازند. امروز طالبان از اسم اسلام برای تقویت قوم خود استفاده می کنند و هیچ پروایی نسبت به دین اسلام ندارند.پشتونیزم اساس این جریان را تشکیل می دهد. تمام تصمیمات این جریان مبتنی بر منافع پشتون است. آنان شجاع نیستند بلکه ترسو بودن اقوام غیر پشتون آنان را شجاع کرده اند. اگر یک شیر بترسد یک گربه و پشی بر او زور است. وقتی اقوام غیر پشتون با هم اختلاف داشته باشند و از اسم پشتون بترسند باید آنان شجاع شوند و این روز را بر سر غیر پشتونها بیاورند.

>>>   کوچی ....میکنه به مناطق هزاره نشین بیاید به عنوان مهمان آدم بکشه دزدی کنه ما ازش استقبال کنیم؟؟ او کسی هم که گفت اگر جای کوچی بودم تمام... سر میبریدم باید برش گفت تو اوقدر نیستی که سر ما ره ببری خودت میمافی اگه هزاره یک رهبر مزاری واری داشته باشد چنان سرتان میخیزه که کوچی و خودتان ره به پاکستان فراری بده فامیدی بچم یا دوباره بگم؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است