فاجعه هولناک افشار از زبان فرمانده سیاف
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۵    ۱۴۰۳/۴/۳۱ کد خبر: 175734 منبع: پرینت

شاه ولی احمدی یک تن ازفرماندهان عبدالرب رسول سیاف در مصاحبه با مختار لشکری این فرزند فرزانه ای جامعه، پرده از جنایات هولناک افشار برداشت که تا کنون هیچ فرمانده سیاف و مسعود با چنین روشنی و صراحت چشمدید خود را در مورد فاجعه افشار، جنگ های کوته سنگی و جاده میوند؛ بیان نکرده اند.
احمدی در حالیکه پیوسته از خداوند بخاطر انجام این جنایات عفو میخواست، گفت که رهبری جنگ افشار کاملا بدست سیاف بود. اما تاریخ حمله بر افشار میان سیاف، مسعود و سید حسین انوری قبلآ طراحی و فیصله شده بود که ما تا ساعات آخر از آن بی خبر گذاشته شده بودیم، فقط دو ساعت پیش پی بردیم که این حمله اتفاق می افتد.

به نکات مهم اعترافات شاه ولی احمدی می پردازیم:
- سید حسین انوری قله کوه افشار که فتح ناپذیر تصور میشد، بدون جنگ تسخیر کرد. {قبلا خریداری کرده بود}
- سیاف حدود 1000 نفراز «پای لوچان جنگی» را از قندهار خواسته بود که این جنگجویان قندهاری کشتار، تجاوز و غارت را به عادت خود تبدیل کرده بودند. در افشار این قندهاریان بدترین جنایات را انجام دادند.
- از قسمت کارته مامورین تا سپین کلی، در هر درخت یک جسد بیجان آویزان شده بود.
- در هریک خانه بعد، حتما یک و یا چند نفر کشته و یا تجاوز صورت گرفته بود.
- دروازه های خانه های شخصی مردم با قنداق و یا لگد شکستانده میشدند و یا از سر بام ها وارد خانه ها میشدند.
- من خودم شاهد تجاوزات مکرر بر زن ها و دختران افشار بودم.
- حدود چهار ماه تمام اموال خانه های افشار به شمول دستک و خشت های پخته، تاراج و به پغمان برده میشد که مسجدی در پغمان از همین خشت های پخته افشار اعمار گردید.
- برای تاراج خانه های افشار صدها زن پغمانی را بسیج کردند و آنها اموال منازل ساکنان افشار را بار زده و با خود به پغمان می بردند.
- در کنار پای لوچان قندهاری، افراد قوماندان شیرعلم؛ قوماندانی بنام توریالی مشهور به «تور دیوانه» زیاد ترین کشتار و تجاوزات را او و افرادش بر مردم هزاره انجام دادند.
- قوماندانان سیاف در کشیدن چرس، نوشیدن شراب، بچه بازی و زن رقصانی عادت کرده بودند و شب ها در پغمان محافل عیاشی آنها تا صبح ادامه داشت.
- افراد احمدشاه مسعود در جنایات افشار همدست افراد سیاف بودند و کمتر از پای لوچان قندهار و قومندانان سیاف در این کشتار و تجاوز سهیم نبودند. آنها دست در دست هم و در کنار هم علیه هزاره ها چنین جنایات وحشتناکی را رقم زدند.
و...

حال از سیاف این شیخ الحدیث پرسیده شود که در برابر اعترافات و چشمدید قوماندان خود چه پاسخ دارد؟
در مورد این همه جنایات از تجاوز و کشتار گرفته تا غارت خانه های افشار آنهم توسط زنان پغمانی چه میگوید؟
در ترکیه نشسته است و گاهی هم در جلسات شورای عالی مقاومت برای نجات افغانستان، سخنرانی آتشین میکند و استاد محقق هم به او لبخند میزند و استاد و ریش سفید گفته حرمت گذاری میکند.
وقتش رسیده است که باید جواب وارثان کشته شدگان افشار را بدهد. اگر خون های ریخته شده توسط او و فرماندهانش یکجا جمع شود، سیاف این پیر... را در خود غرق میکند. یعنی این اصظلاح بر این وهابی گذشته درست نمی آید که دستانش تا مرفق در خون آلوده است، بلکه او مستغرق در دریای خون بیگناهان است، باید فورآ برای این کشتار هایش پاسخ بدهد. نمیتوان تحمل کرد که این جنایات هولناک به رهبری سیاف اتفاق افتاده باشد و او هنوز زنده باشد و پاسخگو نگردد؟

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افشار
سیاف
نظرات بینندگان:

>>>   مصاحبه احمدی با لشکری در اولین کامنت
https://www.youtube.com/watch?v=qDcblQBXemA

>>>   بزودی ستمگران زیروزبرخواهندشد

>>>   چرا نسل دمبوره با اطلاعات غلط سعی می کند چهره منفور خود را از این جنایت پاک کند . کشتار افشار توسط مسعود صورت گرفته است و از کودک تا پیر را سلاخی و قتل عام کرده است .این کشتار نسل مسعود فراموش شدنی نیست و به کندهار هیچ ربطی ندارد

>>>   هنوزعده ای نافهم طرفدار سیاف و مسعود هستن. خدا را شکر امارت آمد و کشور امنیت شد.
محمدی تهران

>>>   برو بازنگر کدام اش خوب بود خلیلی محقق این .....حالا شما هنوز هم هوشیار نشدید همان های که مردم را به نام های مختلف کشتن و حالا باز با هم پیمان می بندند که یکجا شوند رقص بسمل سینه بریدن در دهن شاش کردند گو را خوراندن در کانتینر انداختن و اب نمک دادن کجا شد از کثافت ها کی مرده مردم بی دفاع و بیچاره مرده و این .... ها در ان وقت هم در قصر زندگی می کردند و حالا هم

>>>   اداره امتحانات گفته است امسال شرکت کنندگانی که به زبان‌های فارسی و پشتو تسلط کافی ندارند، به زبان‌های عربی و انگلیسی امتحان می‌دهند.
معنی این وضاحت را ندانستم.
مگر در افغانستان کسی است که به جز زبان فارسی یا پشتو به کدام زبان دیگر ۱۲ سال آموزش دیده باشد مگر؟؟؟

>>>   جناب علی تقوایی،
خودت که مفهوم تز و انتی تز و سنتز را خوب میدانی و برای فهم عام باید بگویم هر عملی را عکس العملی است.
اینکه جنایات افشار واقعا" جنایات هولناک و غیر انسانی و اسلامی بود شکی نیست اما اینکه جرا واقع شد باید در موردش تحقیق صورت بگیرد.
اول در داخل حزب وحدت
بعد در داخل جامعه هزاره
بعد در تعامل حزب وحدت با حرکت محسنی و قضیه تپه اسکاد
بعد در مورد عملکرد های نصر در دوران جهاد در داخل هزاره جات
بعد در مورد ایجاد شورای هم آهنگی و مثلث گلبدین و مزاری و دوستم
بعد در مورد عملکرد شفیع دیوانه و باقی نیرو های حزب وحدت در مناطق کارته ۳ و کارته ۴ و در نهایت از کوته سنگی تا لب دریای کابل و از قروغ تا دهمزنگ و و در نهایت جنگ سفارت شوروی
جنگ افشاره زنجیره یی از جنگ های داخل کابل بود که نتیجه اش آسیب دیدن مردم مظلوم ساکن کابل بدون در نظر داشت قوم و زبان و منطقه بود.
مگر طالبان در زمان حاکمیت دور اول شان در بامیان و یکاولنگ نقل و نبات پخش کردند؟؟؟؟؟؟
نباید از وقایع جنگ های بین گروهی کابل سوء استفاده موضوعی کرد و زمینه نفرت و انزجار یک بخش ملت را از بخش دیگر آن مهیا ساخت.
در جنگ های کابل به جز مردم عادی باقی تمام احزاب و تنظیم ها مقصر هستند و هیچ کس دست اش و دامن اش پاک نیست.
پس بهتر است که به جای تحریک و نفرت پراگنی ، تا دیر نشده به گونه مستند حقیقت یابی صورت گیرد تا درس عبرتی شود برای نسل های آینده.
و در مورد این قوماندان که با آغای لشکری مصاحبه داشت ، از نظر من این آغا جوان تر از آن است که در آن سالها نقش اساسی در آن جنگ ها داشته باشد ، اگر این آقا در آن دوران ده ساله بوده باشد حالا باید پنجاه ساله باشد اما از نظر چهره جوان تر به نظر میرسد.
یک نکته دیگر اینکه در دوران جنگ افشار مگر تنها هزاره ها ساکن کارته مامورین تا فرقه قرغه و خوشحالخان و دامنه پشت پل تخنیک بودند یا دیگر مردم هم بودند ؟؟؟؟ این باقی مردم کجا بودن؟؟؟ اگر نبودند چرا نبودند؟؟؟؟
به هر حال خداوند ملت ما را عقل نصیب فرماید تا از حوادث تاریخی بیاموزیم و تکرار اش نکنیم ، اگر ما ملت مومن واقعی میبودیم از یک سوراخ دوبار طالب ما را نمیگزید.

>>>   در آن زمان یادم هست که می گفتند: در پغمان برای همین قندهاری های ذکر شده‌؛ ۲۴ ساعته چندین دیگ های بزرگ که در بین آن گوشت پخته میشد‌ آماده پود و چرس فراوانی در دسترس این قندهاری ها قرار داشت.
البته خواننده گرامی بداند که اعتراف قومندان سیاف در رابطه با زنهاایکه از پغمان برای چور کردن افشار آمده بودند، همان ناقلین قوم سیاف اند؛ نه مردمان شریف بومی اصلی پغمان هم از تاجیک و اهل تشیع آن سر زمین.
بعدا اگر مسعود و مزاری می خواستند به توافقی برسند؛ یا یک طرف مقداری غالب می شد و طرف را از ساحه سیلو چند متری به عقب می راند؛ سیاف طرف غالب را با توپ و دیگر سلاح ها از پغمان می زد و به عقب می راند ؛ تا: از یک طرف توازن قدرت را حفظ کرده باشد و از طرف دیگر اعتمادی که طرفین در مزاکرت به دست آورده بودند، دیگر به همدیگر اعتماد نکنند و نداشته باشند و و و. سیاف مشهور به سیاف وهابی بود و مستقیم از سفارت سعودی دستور می گرفت.
سهیل.

>>>   در طرف دیگر عبدالعلی مزاری به مردم گل توزیع می‌کرد و موسیجه بی گناه بود

>>>   این جنایات نابخشودنی بدست کسانی اتفاق افتاد که بنام "جهاد فی السیل الله" جوانان مارا قربانی نفس کثیف شان کردند و تا توانستند جیب هایی خودرا از پولهایی باد آورده "مولی کراسی، عرب هایی جاهل، دزدی معادن و قاچاق مخدر پر کردند. این اشرار جاهل و باند وهابی وی آنچه از عرب هایی بربر، زن ستیز و خون آشام در چرکستان یاد گرفته بودند بر مردم مظلوم افشار عملی کردند.

>>>   زمانیکه سیاف در سمت شمالی و با دیگر احزاب بودند _ البته همه شأن پیش هم بودند_ همینکه سیاف مسعود را می دید برای مسعود می گفت: او بچه همین هزاره ها را از اطراف خود گم کن!

>>>   حمارت آمد و کشور امنیت شد باعث تمام این تا امنی همین طالب حمارتی بود اگر کشور امنیت شده چرا رفته استی تهران بیا کابل زیر سایه حقانی داعش زندگی کن

>>>   نمی دانم این نظر دهنده ها کجای این معرک بودن باید از مزاری بگیر و سیاف و احمدشاه مسعود و گلبدین و دوستوم اسماعیل خان و قمندان ها که درجنگ های داخلی بودن اگر فرزند و نواسه اش زنده باشد باید کشته شود تا در افغانستان نصل اینها ختم شود دوم باید این سیاسون به حساب چیز دان که پلان وپلان این ها را در هر کجای دنیا باشد باید این ها یا ترور کند یا بکوشن چون به نفع ملت هیچ کدامشان کار نمیکند هر کشور که به این ویزه ودالر داد هرچی از این ها خواستند حامون را انجام میته پس نتیجه میگیریم که این ها همه وهمه جاسوس وطن فروش وملت فروش استن اگر نیستن شما که جنرال نبودین شما که نظامی نبودین دست شما که به خون ملت الوده نیست شما که کدام جرم وجنایت نه کردین شما چرا از این مملکت فراری استین شما که استاد استین شما که مغز مفتکر این کشور استین شما به وطن خود خدمت نمکنی باشد که طالب چنتا شماهم زندانی کند نی اگر ازمن فرسان شود شما را باید نیست ونابود کند بعد کسان دیگرچون شماچاپلوس ها حامین رهبران افغانستان را بیراهه کشیدن امروز شما که حال ار طالب ناله میکنید که طالب قانون نمیداند طالب ازادی بیان نمی فهمد شما که در جمهوریت که هم ازادی بیان بود همه چی بر مراد تان بود شما در انجا چکار کردین برای ملت افغانستان حامین شما بودین که یک تان دانشکاه میکفتین یک تان پانتون میکفتن اگر ازمن سوال و فورسان شود میگم استاد دانشکاه ازجافان بیار از چین بیار از امریکا بیار ولی افغانستانی نباشد شما چه خصلت داری شما چی ارزش دارین بی غیر چاپلوسی اگر به خود استاد دانشگاه یا استاد پانتون میگید کدام فاریکه کدام جنراتور برق کدام بنداب کدام ماشین کدام کارخانه جور کردین نی هیچ در چنته ندارید فقط جاسوس شیطنت مردم وملت را به جنگ انداختن کاذی شما شده این فقط درفکر دالر وزر اندازی شما بی ضمیر سر ملت خود تجارت کرده روان استین اون هم باخون جوانان حامین رهبر ها افغانستان یک تعداد اش که جرم وجنایت کردن باعیس اش شما بودین شما راه وجاره برایش نشان دادین حال اون ها را ایله کردین میخواهید یک چنتای دیگر عقده ای را فیدا کنید بهش بال قدرت بهش بدین که باز یک انفاق افشار یا باز کشتار دشت لیلی یا باز کشتار مزار یا بامیان یا یکاولنگ در افغانستان تکرار کنید در اصل این کشتار مال شما استادان یاسیاسون استن چون پشت هر قومندان بیسواد پشت هر رهبر بیسواد سیاسی چنتا شما نقش کش وترح ریز بودین من به تما جوانان افغانستان از همه اقوام نصحت من این است در هرجای این کره خاکی سیاسون استاد دیدیدن در جا بکشید شما ار من سوال کنید که چر ابن کار میکنید شما در این جنگ داخیلی وخارجی بعد از شوروی نشان بتی چنتا از عزای خانواده تان درحنگ کشته شده است که در هر روز درافغانستان ۲۵۰ تا ۳۰۰ کشته میشود نشون بدید یک تیر غیبی به شما نخوردن ولی ولی به یک چیز دلم خوشحال استن کسانی سر قدرت امدن که همه ای مردوم دنیار شناختن که کی بکی است شما که هیچ نیستن شما یک مقدار مزدور وجاسوس حقوق بگیر غربیها استین چون خاین استین حامین نظر من را نسر نمیکنید

>>>   دگه چی شد.

>>>   لطفا مردم افشار را هزاره خطاب نکنید افشار هزاره نیستند.
پروانی

>>>   💯 مردم فارسیزبان ترکپارسیان را افغان خطاب نکنید
که .....بهتر است از افغانپشتون های سرکش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است