تاجیکان از نبود یک روایت واحد در منطقه رنج می برند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۵    ۱۴۰۳/۴/۳۱ کد خبر: 175736 منبع: پرینت

تاجیکان از نبود یک روایت واحد در منطقه رنج می برند.
جامعه و مردمی به کمال، سعادت و خوشبختی می رسند که بدانند برای چه مبارزه ی سیاسی، فرهنگی و نظامی می کنند.
تمام روایت کنونی تاجیکان در افغانستان در سطح معاونت ریاست جمهوری خلاصه می شود؛ بدین معنا که فرزندان تاجیک کشته شوند تا عده ای معاون رئیس جمهور یک افغان/ پشتون شوند. این کمال عدم پویایی بزرگان جامعه تاجیک را به نمایش می گذارد.

پشتون ها در منطقه برای مبارزه سیاسی و نظامی خود یک روایت واحد ایجاد کرده اند: یکجا شدن تمام پشتون های «لر و بر» و حفظ اقتدار سیاسی؛ اما پرسش اصلی به قول امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان از ۶۰ میلیون تاجیک منطقه این است که روایت شما برای انسجام و هماهنگی و پیوستن به هم تباران تان چیست؟
آیا زمان آن فرا نرسیده است که تاجیکان برای ایجاد یک روایت واحد: «پیوستن و جمع شدن در یک تاجیکستان بزرگ کنار هم جمع شوند؟»

جامعه تاجیک هیچ چیز برای از دست دادن ندارند؛ تمام ارزش های هویتی، تمدنی و فرهنگی خود را در منطقه از دست داده و در مسیر کاملا نزولی قرار گرفته اند.
لذا، به ایجاد یک روایت واحد و انسجام بخش که مرز های سیاسی استعماری را عبور و برای پیوستن به هم تباران خود در منطقه از تمام گزینه های ممکن استفاده کنند، نیازمند اند.

مهم نیست که این روایت چقدر زمان می برد؛ مهم این است که این روایت ایجاد و خلق شود.
مهم نیست که تاجیکان در کجایی این منطقه زندگی می کنند؛ مهم این است که تاجیک باشند و برای یک آرمان و روایت واحد و تشکیل تاجیکستان بزرگ متحد شوند؛ بدون شک پایان این روایت، ثمر شیرین و تشکیل تاجیکستان بزرگ را همراه خواهد داشت!
آن زمان دیگر هیچ دشمنی منطقه ای و فرا منطقه ای توان نگاه غیر سازنده ای به این نجیب زادگان تاریخ را نخواهند داشت.

جلالی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تاجیکان
روایت واحد
نظرات بینندگان:

>>>   به رحمان لینگ دراز کله کته غلام نمیتواند ارباب را به نوکری بیگرد تو هنوز هم به دونی اراده روسیه حق رفتن به بیت الخلاهم نداری باز یک چیز دیگر است تاجیکان افغانستان در مسلمانی حرف اول میزنه تو به اینها این اجازه میتی که ملا یش طالب ش ازادانه اسلام را تبلیغ کند یا در مسلمان خود ازاد باشد تو مسلمانان تاجکستان را به بند کشیدی یا افراطی میخوانی یک جور دیگر میشه تاجیکان متهد شود که تو از قدرت بری کنار تاجیکان مسلمان سر قدرت بیاید که زیر دست روسیه نباشد این را قبول میکنی تا تاجیکان متهد شود اگر تو لینگ دراز میخواهی به اینها رقص دمبره بهش بدی افغانستان با پنج کشور هم مرز استن هیچ تولنیگ دراز کله گاو به سربازنت شلیک مسقیم دادی حال حرف از اتحاد تاجیک میزنی...

>>>   جناب جلالی محترم،
در نهایت منظور جناب عالی تقسیم منطقه به جای مرز های جغرافیایی به مرز های قومی و زبانی است.
تاجکستان بزرگ ، پشتونستان بزرک ، اوزبیکستان بزرک ، ترکمنستان بزرگ ، ارمنستان بزرگ آذر بایجان بزرگ ، بلوچستان بزرگ ، کردستان بزرگ ، عربستان بزرگ، پنجاب بزرگ سند بزرگ و چندین و چندین بزرگ دیگر ، مگر از نظر عقلی در عالم امکان همچو چیزی ممکن است ؟؟ هر چند که محال نیست.
فرض کنیم تاجکستان بزرگ تشکیل شد ، حدود اربعه اش کدام است و مرکز اش کدام است و شیوه تعین زعامت اش کدام است؟؟؟ مگر امان علی رحمن حاظر است تا به نفع یک تاجک بخارایی از قدرت صرف نظر کند؟؟؟؟

>>>   با این طور نوشتار تاجکستان آرام را نا آرام نسازید.

>>>   👄 همه مردم فارسیزبانان و پارسترکان برعلیه مردم ناقلینسرحدی افغانپشتونی یکی و متحد شوند تا یک انسجام جغرافیایی بزرگ برضد پشتوزبانان ایجاد گردد و.....

>>>   نظر دهنده ۴ از خاک میخواهی بلند شی به خاکستر بشنی عل رحمان به تاجیکان بخارای سهم در دولت نمیته چه برسه به شما که سر مرز با تیر میزنه شکم تان فاره میکند از چای سبز فور میکند تحویل میته شما در اینجا دعوه ریاست جمهوری میکنی اون وقت باز صد سال در تاجکستان شهروند درجه چهارم باید خدمت کنی چون شما زاده برای رهبری نشدین شما باید زیر دست یکی باشی ولی یک چیز در زهن من نبود اونحا دمبره رقص است اگر اینها به شما برسه شما هیچ نمیخواهی این ها در زهن من نبود

>>>   تاجیکان از یک رهبر واحد رنج می برند نه از روایت واحد.
رهبر فرزانه استاد برهان الدین ربانی را برای همین از بین بردند که رهبری تاجکان پراکنده شود
ومردم تاجک سرگردان وپریشان سر به صحرا بزنندونه دانند که دنبال کی بروند.
آریا از جرمنی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است