حمله افغانها به قنسولگری پاکستان در فرانکفورت
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۲    ۱۴۰۳/۵/۱ کد خبر: 175739 منبع: پرینت

تعدادی که پرچم سه رنگ افغانستان را حمل می کردند به قنسولگری پاکستان در شهر فرانکفورت آلمان حمله کردند.
وزارت خارجۀ پاکستان، از حکومت آلمان خواسته است که اقدامات فوری را روی دست بگیرد و امنیت مأموریت‌ها و کارمندان دیپلماتیک پاکستان را در آلمان تضمین کند.
وزارت خارجۀ پاکستان از مقام‌های آلمان همچنان خواسته شده است تا افرادی را که در رویداد دیروز دخیل بودند بازداشت و مورد پی‌گرد قرار بدهد.

یک رسانه هندی موسوم به «سی‌ان‌ان‌نیوز 18» با انتشار ویدئوی حمله گزارش داد این افراد در اعتراض به کشته‌شدن «گیله‌من وزیر»، عضو جنبش تحفظ پشتون‌های پاکستان به کنسولگری این کشور در فرانکفورت حمله کرده‌اند.
گیله‌من وزیر چندی پیش در شهر اسلام‌آباد پاکستان بر اثر ضربات چاقو از سوی افراد ناشناس زخمی شد و سپس درگذشت.
مرگ او واکنش‌های زیادی را در پی داشت و چهره‌های سیاسی پشتون‌تبار افغانستان به‌صورت گسترده به مرگ او واکنش نشان دادند.

نوار تصویری به روز شنبه ۳۰ سرطان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن دیده می‌شود گروهی از افراد که بیرق سه رنگ افغانستان را با خود داشتند به قونسلگری پاکستان در شهر فرانکفورت هجوم می‌برند و بیرق پاکستان را پایین می‌آورند.
از سوی دیگر شبکۀ خبری جیو پاکستان گزارش داد که به دنبال نشر این ویدیو، چندین نفر بازداشت شده‌اند.
بر اساس گزارش این رسانه، گروهی از شهروندان افغانستان به قونسلگری پاکستان سنگ پرتاب کردند و بیرق ملی این کشور را پایین آوردند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله افغانها
قنسولگری پاکستان
فرانکفورت آلمان
نظرات بینندگان:

>>>   "چهره‌های سیاسی پشتون‌تبار افغانستان به‌صورت گسترده به مرگ او واکنش نشان دادند." منزل دروغ گوی کوتاه است. این پختونوالی پشاوری یا افغان ملت چه آسان خودرا بروز میدهند. مگر ثبوت دیگر برای چرکستانی بودن این ها ضرورت است؟؟؟؟؟
آتش خاوری

>>>   به اولی مردانه باش در هر شرایتی که باشد مردانه نه مثل بعضیا که هم زبان هم فرهنگ کفتن اش کوش فلک کرده باشد که تاجیکا افغان سرمرز تاجکستان با اصلحه دوربین دار در فرق پیشانی میزند شکم اش خالی میکند چای سبز بجایش میرزد یا برادان هزاره که.... میگن شما واریس دارید دور شین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است