شکنجه مهاجران افغان در زندان‌های پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۱    ۱۴۰۳/۵/۱ کد خبر: 175744 منبع: پرینت

مهاجران افغان که در پاکستان زندانی شده بودند، می‌گویند خلاف تمامی نورم‌های بشری، شکنجه شده‌اند.
این مهاجران که از گذرگاه سپین بولدک قندهار باز گردانیده شده‌اند، می‌افزایند که با وجود داشتن اسناد قانونی، باز هم از سوی نیروهای پاکستانی بازداشت و در جریان زندان سخت شکنجه شده‌اند.
آنان برخورد نهادهای امنیتی پاکستان با زندانیان افغان را نقض آشکار حقوق بشر می‌خوانند.

مصطفی ۳۵ ساله که باشنده اصلی ناحیه هشتم شهر کابل است، هنوز هم آثار شکنجه و ضرب و شتم نیروهای پاکستانی در بدنش دیده می‌شود.
مصطفی زندانی اخراج شده از پاکستان گفت: «آن‌ها خیلی ما را لت‌وکوب کردند، ما را در کچلاق بازداشت کردند، پاسپورت‌ها و پول‌های ما را گرفتند و در ایستگاه‌های پولیس و زندان‌ها به شدت ما را لت‌وکوب کردند.»

شمار دیگری از افغان‌های زندانی شده در پاکستان نیز به طلوع‌نیوز می‌گویند که افزون بر رفتارهای غیرانسانی با افغان‌های زندانی در آن کشور، کارهای شاقه را نیز بالای آنان انجام داده‌اند.
احسان‌الله زندانی اخراج شده از پاکستان گفت: «با ما هیچ رفتار انسانی نمی‌شد، ما را لت‌وکوب می‌کردند، مجبورمان می‌کردند که جاروب کنیم و غذا هم مناسب نبود.»
امان‌الله زندانی اخراج شده از پاکستان گفت: «با افغان‌ها خیلی بد رفتار می‌شد، به آنها فحش می‌دادند و لت‌وکوب شان می‌کردند و با تحقیر آن‌ها را به زندان می‌انداختند.»

مسوولان ریاست اقوام، سرحدات و قبایل قندهار نیز با تایید رفتارهای غیرانسانی با زندانیان افغان، می‌گویند که از افغان‌های اخراج شده به گونه کامل، پشتیبانی می‌کنند.
به گزارش طلوع، حبیب‌الله کارشناس ریاست اقوام، سرحدات و قبایل قندهار گفت: «ما ابتدا آن‌ها را ثبت می‌کنیم، سپس بیومتریک می‌کنیم، به هر کس پنج هزار افغانی، غذا، دارو و انتقال تا خانه‌هایشان را وظیفه ماست و همچنان به آن‌ها تسهیلات بیشتری فراهم خواهیم کرد.»
براساس معلومات مسوولان کمپ موقت ولسوالی تخته پل قندهار، از سال پار به اینسو، ۶۰۰ مهاجر زندانی شده در پاکستان، به آنان سپرده شده و این روند هم‌چنان ادامه دارد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شکنجه مهاجران
زندان‌های پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   بدبختی ما قربانیان بهشت عرب ها تا اینجا رسیده است که توسط دالخور هایی انگلیسی تحقیر میشویم، مگر آتش دوزخ دردناک تر از این خواهد بود؟؟؟ من فکر نمیکنم!!!!!
آتش خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است