استرالیا به خانواده‌ کشته‌شده ها غرامت می‌پردازد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۸    ۱۴۰۳/۵/۱ کد خبر: 175746 منبع: پرینت

استرالیا به خانواده‌های افغان‌های بی‌گناه کشته‌شده هنگام مأموریت نیروهای نظامی‌اش در افغانستان، غرامت پرداخت می‌کند.
حکومت این کشور اعلام کرد با شرح نحوه پرداخت غرامت به قربانیان افغان از سوی نیروهای استرالیایی، این غرامت به افغان‌هایی پرداخت خواهد شد که بی‌گناه کشته شده‌ و یا متضرر شده‌اند.

حکومت این کشور هم‌چنان افزوده است که برای اجرای این فرآیند، دولت استرالیا یک وکیل برای بررسی ادعاهای غرامت تعیین می‌کند.
در خبرنامه این کشور آمده است: «ایجاد طرح غرامت تحقیق افغانستان نشان‌دهنده یک گام مهم رو به جلو در انجام این توصیه‌ها است. دولت متعهد به اجرای توصیه‌های گزارش بریرتون تا حداکثر ممکن بوده است که شامل ایجاد یک مسیر جبران خسارات می‌شود.»

به گزارش ای‌بی‌اس استرالیا، غرامت یکی از توصیه‌های گزارش ۲۰۲۰ بریتون بود که «اطلاعات موثقی» مبنی بر دست‌داشتن نیروهای استرالیایی در جنایات جدی، از جمله «قتل» ۳۹ زندانی و غیرنظامی بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ ارایه می‌کرد.
طبق این گزارش، براساس مقرراتی که بی‌سروصدا در روز پنج‌شنبه منتشر شده، یک وکیل جدید برای تحقیق در افغانستان استخدام خواهد شد.
این تحقیق شامل بررسی ادعای فرد متضرر و اعضای خانواده‌ی شخص کشته‌شده است.

طبق مقررات، پس از بررسی ادعاها، وکیل توصیه‌های خود را به دیوید جانستون، رییس نیروهای مسلح استرالیا ارائه خواهد داد و او تصمیم می‌گیرد.
یکی از سخنگویان وزارت دفاع استرالیا گفته است که دولت متعهد به اجرای توصیه‎‌های گزارش بریتون تا «حداکثر حد ممکن» بوده است که شامل پرداخت غرامت می‌شود.
او در بیانیه‌ای گفته است: «ایجاد طرح غرامت تحقیق افغانستان نشان‌دهنده‌ی یک گام مهم رو به جلو در بستن این توصیه‌ها است.»

طالبان نیز از کشورهایی که مرتکب جنایت‌های جنگی در افغانستان شده‌اند می‌خواهد تا به خانواده‌های قربانیان غرامت بپردازند.
به گزارش طلوع، حمدالله فطرت معاون سخنگوی طالبان گفت: «افغان‌ها در بیست سال گذشته زیر وحشت‌ها و جنایت‌های کشورهای گوناگون و اشغال‌گر بودند. تمام کشورهایی که در اشغال افغانستان سهیم بودند، سربازهای آن‌ها در جنایت‌های جنگی و بشری در افغانستان دست داشتند باید به افغان‌ها در بدل این جنایت‌ها غرامت مالی بپردازند. حال که استرالیا بر تعدادی از جنایت‌های سربازانش اعتراف کرده و حرف از پرداخت غرامت به قربانیان می‌زند، این یک بخش کوچکی است.»

پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان در سال ۲۰۲۰ در گزارشی که از سوی پل بریرتون، قاضی استرالیایی تهیه شده بود، پیشنهاد شد.
این گزارش، جنایت‌های جنگی نیروهای استرالیایی را که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ در افغانستان رخ داده و منجر به کشته شدن ۳۹ افغان بی‌گناه شده بود، افشا کرده بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استرالیا
غرامت
نظرات بینندگان:

>>>   جنایتکاران استرالیای جنایت‌های زیادی در افغانستان کرده اند. این چوچه های انگلیسی های ....باید صدها میلیارد دالر به مردم ما غرامت پرداخت کند.

>>>   شاید صد دالر برای هر قربانی.

>>>   اگر مقصد از گشته شدن افغانها و پرداخت پول برای خانواده آنها باشد اول باید کمونست ها به پرداخت پول شروع کنند که در آن شوروی و ممالک کمونستی شامل میشوند.
دوم پاکستان و ایران و ممالک عربی و ممالک اروپایی و امریکا که به اینها پول دادند.
سوم خود طالبان در دوره اول و پاکستان و شیخ نیشنان عرب
چهارم اروپایی ها و امریکایی ها در مدت بیست سال درین وطن بودند و همچنان طالبان بواسطه پاکستان ابران چین و شوروی به قتل افغانها مشغول بودند و همین حالا هموطنان ما توسط ملیشه های پاکستانی کشته میشوند پوا اینها را که پرداخت میکنند؟
دور از اینکه نفری که به قتل رسیده است خلقی پرچمی مجاهد بیگناه طالب غربی و شرقی بود مقصد یک افغان بود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است