اخطارهای رسمی و حمله به مهاجران در تهران (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۱    ۱۴۰۳/۵/۲ کد خبر: 175751 منبع: پرینت

در پی پخش خبری از مرگ یک شهروند ایرانی در درگیری با سه مهاجر افغان، شماری از مهاجران در تهران از بدرفتاری‌های گسترده مردم محل با افغان‌ها در شرق پایتخت خبر می‌دهند.
هفته پیش گزارش شد که یک شهروند ایرانی در پی درگیری با سه مهاجر افغان کشته شده است که پیشتر برای جمع‌آوری شارژ (هزینه نگهداری و پاک‌کاری) ساختمان به آپارتمان برادر او مراجعه کرده بودند.

اکنون چند مهاجر افغان از شرق تهران به افغانستان اینترنشنال نوشته‌اند که در روزهای اخیر مردم محل در پارک‌ها،‌ خیابان‌ها و ایستگاه‌ها مترو آن منطقه به مهاجران افغان حمله می‌کنند.
یک مهاجر افغان از شرق تهران نوشته است که او و خانواده‌اش احساس می‌کنند که در محاصره زندگی می‌کنند و جرات نمی‌کنند برای کار یا خرید از خانه بیرون شوند.

یک مخاطب دیگر از منطقه ۱۵ تهران (محل وقوع این درگیری) تصویر اطلاعیه‌ای را فرستاده که در آن به مهاجران افغان هشدار داده شده است که فوراً این محله را ترک کنند. در این اطلاعیه که معلوم نیست از سوی چه فرد یا نهادی نشر شده، به مهاجران افغان اخطار داده شده است که از منطقه ۱۵ نروند، به صورت قهری از ایران اخراج خواهند شد.

همچنین ویدیوهایی از درگیری‌های خیابانی به افغانستان اینترنشنال رسیده که در این مقطع قابل راستی‌آزمایی نیست.
خبرگزاری تسنیم هفته پیش نوشته بود که در پی مرگ یک شهروند ایرانی در اورژانس بیمارستان، پولیس پاییخت سه برادر افغان را به ظن دست داشتن در جراحت منجر به قتل بازداشت کرده است.
این خبرگزاری به نقل از یک زن که سه کارگر مهاجر به آپارتمان او مراجعه کرده‌ بودند نوشته است: همسرم برای مأموریت کاری تهران را ترک کرده و من در خانه تنها بودم. این سه برادر که همسایه ما هستند برای دریافت شارژ ساختمان آمدند که در همان ابتدا به‌خاطر مسائل ساختمانی مشاجره‌ لفظی میان ما شکل گرفت.
این زن که سه کارگر مهاجر را به فحاشی متهم کرده، گفته است که به پس رفتن آن‌ها، او با همسرش تماس گرفته و ساعتی بعد برادر همسرش به سراغ آن سه کارگر رفته و با آن‌ها درگیر شده است.

رسانه‌های ایرانی از جمله خبرگزاری تسنیم نوشته‌اند که این مرد ۲۸ ساله در جریان بگو مگو با سه کارگر افغان از ناحیه سینه زخمی شده و در بیمارستان جان باخته است. اما جزییات اینکه چه کسی درگیری را شروع کرد و چگونه به برخورد منجر به زخمی شدن مرد ایرانی انجامید، منتشر نشده است.

در ماه‌های اخیر موجی از انتقاد از حضور مهاجران افغان در شهرهای مختلف ایران در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها راه افتاده است.
دو روز پیش هم در پی قتل یک مرد ایرانی که گزارش شد در پی اختلاف به دست شاگرد افغان رستوران خود کشته شده، مردم شهر خور استان فارس به خانه‌های مهاجران حمله کردند و چند خانه را آتش زدند.

در همین حال رسانه‌های ایرانی به نقل از پولیس تهران از بازداشت ۱۰ شهروند افغانستان به اتهام «چاقوکشی در جاده‌ها»ی این شهر خبر دادند. این بازداشت در میانه درگیری‌ها بر سر اخراج مهاجرین افغان از ایران انجام شده است. هنوز اطلاعات زیادی درباره شرایط بازداشت این افراد منتشر نشده است.

کد (8)


اخطارهای رسمی و حمله به مهاجران در تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله مهاجران
تهران افغان
نظرات بینندگان:

>>>   اگر چند ایرانی های بدبخت گناه هم ندارند. گفته معروفی است که میگویند: از گرسنه چه بماند که به گدا برسد. ایرانیهای خودشان چشم شانرا بر روی حاصلات کمایی کرده خانم شان درشب گذشته می بندند وبا اینحال برای پناهنده افعاافغانستانی چه میتواند باقی بماند اما با تمام اینهااز دیدن وشنیدن هرچه ایرانی است احسلس ....به من دست میدهد.از چتلیکثافت پاکستانی ها متنفر بودم ولی ایرانی ها این مسابقه را بردند.
.....
رضا از قم

>>>   ایرانی تو مرز یونان وترکیه پاسپورت خودشو اتیش میزنه وخودشو افغان جا میزنه که به اروپا برسه با چشم خودم دیدم چند نفروشون همین کارو کردن وخودشون رو افغان جا زدنند بعد میگوینند ایرانی ها همه گی نخبه وباسواد هستنند اگه نخبه وباسواد این روش هست که واقعا کسی رو دستتون کسی نیست
بعد اینجا ایران دوست میشه وبنر علیه افغان ها میزنه
....

>>>   افغانیا توی ایران سرمایه گذاری نکنید. بخدا روزی بشه که پالوچ فرارکنید ازایران. مردم ایران ازافغانستان جماعت متنفره. پولتون راببریدکشورخودتون.
اکبرب

>>>   بیا تماشا کن من 25 سال ایران هستم روی پاسگاه دادگاه ندیدم نه طرف ناموس نگاه نکردم اصلا یک جرم ندارم به کمک خداوند ولی این آخری چاره ندارم یک چاقو به خودم حمل مکنم دیگه چاره ندارم ازبسکه ....خیلی بد شده

>>>   در سایت های ایران هر توهین ایرانی های میکروب به مردم افعانستان میکنند اشکالی نداره
ولی در سایت خودمان یک کلمه علیه شان حرف بزنیم
میشیم فاشیست

>>>   این کشور برادر اسلامی است . انسانیت و احترام به انسان مظلوم را بیا از کشور های غیر اسلامی بیاموز . خود را جمهوری اسلامی میگوئید و به همزبانان و هم دینان تان چنین برخورد می کنید . کدام جای عقل و ایمان تان ناکار آمد است ؟

>>>   یادتان باشد دلسوزان دوتا مملکت از مقامات ایران اسلامی تلاش کنید یک جنگ بین ایران افغان روخ ندهد مردم چه گناهی کرده آگه واقعا مهاجران نمخاهید محترمانه خارج کنیدخاهشا خاهشا خاهشا

>>>   💦👈 یک موضوع امنیتی از سوی دولتمردان ایران باید جدی گرفته شود که؛
رژیم افغانپشتونطالبان متحجر ناقلینسرحدی به تعداد ۷ الی ۱۰ هزار افراد با تابعیت ایرانی ( ایرانی های پشتوزبان/افاغنه ای ) را تذکره و پاسپورت افغانستانی داده است همین گونه پاکستانی ها را نیز،
تا از طرف رژیم پشتونطالبان در داخل ایران به عنوان افغانستانی فعالیت ناامنسازی، نفوذی، سرمایه گذاری و شرکتی را در ایران راه اندازی کنند که کرده اند و تا اهداف افغانپشتونطالبان نیابتی را اجرا کنند و....

>>>   متاسفانه بزرگترین مشکل بین مهاجران و مردم ایران رسانه های بی در پیکر ایران است ببینید مثلاً تابناک همیشه اخبار ضد مهاجرین رو نشر می کنه شما برادر یا خواهر ایرانی اگر دین داری و خدا می شناسی یا انسانیت سرت می شود برو شخصا تحقیق کن ببین در این ۴۰سال چند ده هزار افغانستانی توسط مردم ایران کشته شدند و هرگز رسانه ای نشده چه کارگران مظلومی که بخاطر پرداخت نکردن حقوقشان کشته شدند مستاجرینی که بارها پولشان را صاحب خانه ها تصرف کردند چه نان آورانی که به دلیل اینکه رسانه ها گفتند خفاش شب افغانی است به دست مردم این سلاخی شدند به خدا که ظلم مردم و حکومت جمهوری اسلامی به حدی زیاد بوده در این ۴۰سال که بعضی از بی خردان افغانستانی که خدا لعنت کند اولین و اخرینشان را برای انتقام دست به جنایاتی زدند که حیثیت مردم افغانستان را لکه دار کردند من به عنوان یک دو رگه که بین هر دو جامعه بودم چیزی که دیدم عموم مردم افغانستان مظلوم هستند مخصوصا تاجیک و هزاره و عموم مردم ایران هم خوب هستند اما در هر دو کشور نخاله هایی باعث بدنامی شدند به هم رحم کنیم همه انسان هستیم باور کنید روزی در مقابل خدا جوابگو خواهیم بود

>>>   طرف تو کامنت ها برگشته گفته از ترس مردم ایران داخل ایران با خودم چاقو حمل میکنم!
با اون چاقو که نارنگی پوست نمیکنی آوردی بزنی به آدمیزاد!
یحتمل این فرد به صورت غیرقانونی وارد ایران شده و زیست میکند حال که ایرانی با اعتراض برحق گفته که برگرد وطن خود را آباد کن ناراحت میشود با با خودش سلاح سرد حمل میکند!
بعد میگید چرا دنیا با ما افغانیا مشکل داره!همین کارارو تو آلمان کردید که اینطوری شد!

>>>   من چاقو به خاطر جون خودم مگیرم نعمت آباد بودم ی نفر امد افغانی جان یک بیست هزار تومن بده گفتم ندارم گفت کرایه ماشین ندارم گفتم برم از عابر بانگ بست هزار از عابر بانگ دادم شما ایرانی حق دارید سر ما افغانی ها این آدم نود درجه تغیر در جه تغییر کرد گفت کسافت دویست هزار بده کارت من گرفت گفت رمز چند من یک تیشه بنای داخل گونی برنج داشتم زدم با پاش به مشکلات این کارت گرفتم اگر نه سه ملیون از کارت مگرفت اینهای نظر میدهد اینجا سالم نیست آدم نوکرکس نیست یکدفعه دو دفعه احترام سه دفعه باید از خود دفاع اینجا وحشت ناک جوان های ایرانی ده سال زحمت یک ماشین میخره بزور ازش مگیره هزار ها ایرانی در گیر این آدم ها اینجا آدم درست نیست این نظر حرف آخر میآزار مور دانه کش است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است