شرکت اماراتی خواستار غرامت میلیونی از افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۷    ۱۴۰۳/۵/۶ کد خبر: 175773 منبع: پرینت

یک شرکت اماراتی به‌ دلیل نقض یک قرارداد امنیتی که به دستور اشرف غنی لغو شده بود، خواستار دریافت غرامت ۱۵ میلیون دلاری از افغانستان شده است.
به گزارش تسنیم ، شرکت اماراتی موسوم به «گروه زیتون» به‌دلیل نقض یک قرارداد امنیتی که به دستور «اشرف غنی» لغو شده بود، خواستار دریافت غرامت 15 میلیون دلاری از افغانستان شده است .
این شرکت که قرارداد تامین امنیت فرودگاه‌های بین‌المللی افغانستان را برعهده داشت، از یک دادگاه منطقه‌ای در آمریکا درخواست کرد تا رای صادر شده توسط یک قاضی در این مورد را اجرا کند .

« ویکتور لگینسکی» قاضی کانادایی پیشتر در دادگاهی در دبی که دادگاه دایمی حکمیت واقع در لاهه آن را رهبری می‌کرد، دستور داده بود حکومت پیشین افغانستان باید 15 میلیون دلار به اضافه سود قرارداد را به این گروه تجاری بپردازد.
هرچند تشکیلات اداره هوانوردی دولت سابق افغانستان اکنون وجود ندارد، اما گروه زیتون با استخدام وکلای مدافع، همچنان خواستار دریافت غرامت است.
این شرکت ادعایش را در سال 2021 ثبت کرد و افزود به‌ علت نقض قرارداد 38 میلیون دلاری امضا شده برای چهار فرودگاه بین‌المللی افغانستان، اداره هوانوردی این کشور باید بیش از 24 میلیون دلار غرامت بپردازد.

بر اساس گزارش این نهاد، اداره هوانوردی دولت سابق افغانستان در سال 2020 گفته بود قرارداد را فسخ می‌کند، اما با مخالفت این شرکت روبرو شده بود.
به گفته مسوولان شرکت اماراتی، مقام‌های پیشین اداره هوانوردی افغانستان سپس یک قرارداد مشابه را بدون روند «مناقصه مناسب» و با پول بیشتری به شرکت دیگری داده بود.

منابع در آن زمان گفته بودند این اقدام به دستور مستقیم اشرف غنی انجام شده و قرارداد به یک شرکت مورد علاقه او واگذار شده بود.
به گفته منابع، شرکت مورد نظر اشرف غنی به تازگی ایجاد شده بود و تجربه‌ای در بخش هوانوردی غیرنظامی نداشت.
منابع همچنین می‌گویند غنی به کمک همان شرکتی که قرارداد را به آن سپرده بود، از ترمذ به امارات گریخت.
دارایی‌های ارزی افغانستان در بانک‌های آمریکا بلوکه است و به نظر می‌رسد شرکت اماراتی از این محل به دنبال دریافت غرامت خود است.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شرکت اماراتی
غرامت میلیونی
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت. بوقلمونی طالبان محترم وارث
استند و مسوول محاسبه و پرداخت طلبات
مردم میباشند.
کرم شریعتی کابل

>>>   پول بانک مرکزی افغانستان را به مبلغ ده میلیارد دالر آمریکایی‌ها دزدی کرده بلوک کرده و پس نمی‌دهند، دیگه افغانستان از کجا پول دارد که به شما دزدها پرداخت کند؟

>>>   زمانیکه اشرف غنی وزیر مالیه بود در یک پروگرام تلویزیونی گفت که: حدود سه صد و چند ملیون و خرده (خرده اش یادم نیست) در یکی از بانگ های امارات به مفاد گذاشتیم که این قدر درسال مفاد دارد. این شرکت امارتی که شکایت کرده حتما از این سرمایه گذرای احمد زی خبر دارد و به همین خاطر جمعی که ‌ پول افغانستان در امارات وجد دارد اقدام نموده است. جالب اینجاست هریک از این رژیم ها که در کشور جای بجای می شودند؛ ستون فقرات رژیم همان پشتون والی هست؛ هیچکدام این رژیم ها خیانت های رژیم، نه حکومت ها نه محکوم ونه هم کدام هیءت تشکیل می دهد که رژیم قبلی چه خیانت ها کرده در حق این مردم مظلوم نموده است؛ و بگفته قرآن مجید همه این رژیم های ظالم از ریشه محو شدند.پس به این نتیجه می رسیم که می گویند همه ما در اصل یکی هستیم و در ظاهر نام های رژیم ما تفاوت دارد؛ من قبلی را محکوم نمیکنم تا بعدی مرا محکوم نکند و از من حساب پس نگیرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است