صدای مقاومت فلسطین در تهران ترور شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۱:۵۵    ۱۴۰۳/۵/۱۱ کد خبر: 175800 منبع: پرینت

اسماعیل هنیه، یکی از برجسته‌ترین چهره‌های حماس، صبح روز (چهارشنبه، ۱۰ اسد) در پی حمله‌ای در ایران ترور شد.
رسانه‌های ایرانی به نقل از سپاه پاسداران این کشور کشته شدن او را در محل اقامتش در تهران تایید کرده‌اند، اما جزییات بیش‌تری درباره این رویداد تا اکنون ارایه نکرده‌اند.
سپاه پاسداران اعلام کرده که او پس از مراسم تحلیف مسعود پزشکیان در تهران از سوی اسراییل مورد حمله قرار گرفته است.

اسماعیل هنیه که به‌عنوان نمادی از مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین در برابر اشغال‌گری اسراییل شناخته می‌شود، در سال ۱۹۶۲ در اردوگاه الشاطئ در نوار غزه به دنیا آمد.
او در دانش‌گاه اسلامی غزه تحصیل کرده و مدرک لیسانس ادبیات عربی را از این دانش‌گاه دریافت کرده است. زندگی او پر از چالش‌ها و فداکاری‌ها بوده و تلفات خانوادگی‌اش، این مبارزات را بیش از پیش ملموس کرده است. سه پسر اسماعیل هنیه و چهار نواسه او در حمله هوایی اسراییل در ماه اپریل در غزه کشته شدند.

از دهه ۱۹۸۰، هنیه به عضویت حماس درآمد و به مرور زمان به یکی از چهره‌های کلیدی این جنبش تبدیل شد. فعالیت‌های او در حماس به تدریج او را به یکی از رهبران برجسته این گروه تبدیل کرد.
در سال ۲۰۰۶، پس از پیروزی حماس در انتخابات مجلس قانون‌گذاری فلسطین، اسماعیل هنیه به‌عنوان نخست‌وزیر دولت خودگردان فلسطین منصوب شد. با این حال، اختلافات شدید بین فتح و حماس در سال ۲۰۰۷ منجر به کنترل غزه توسط حماس شد و هنیه به‌عنوان نخست‌وزیر دولت خودگردان در غزه به کار خود ادامه داد.
در سال ۲۰۱۷، اسماعیل هنیه به‌عنوان رییس دفتر سیاسی حماس انتخاب شد. در این موقف، او هدایت سیاسی و استراتژیک جنبش را بر عهده داشت و نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های کلان جنبش ایفا می‌کرد.
اسماعیل هنیه در سال‌های اخیر در قطر زندگی می‌کرد.
وزارت خارجه امریکا در سال ۲۰۱۸ اسماعیل هنیه را در فهرست تروریستی قرار داد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسماعیل هنیه
مقاومت فلسطین
نظرات بینندگان:

>>>   سپاه پاسداران با برداشتن موانع امنیتی پیش روی موساد قدمی به سوی اتمام جنگ غزه برداشت تا دامن کشور را نگیرد.. هر حمله ایران و پاسخ اسرائیل یعنی شیفت کردن جنگ از ذهن مردمان در غزه به عرصه دیگر برای همه طرف ها بهترین گزینه است.. ایران و فلسطین و اسرائیل و جهان

>>>   به نظر دهنده اول: تلفن اسماعیل هنیه توسط موساد شنود میشد

>>>   ابو مرزوق و خالد مشعل و هنیه مثلث قدرت حماس هستند. هنیه در قضیه سوریه از چشم سپا پاسدارن افتاد و فقط سپاه قدس تن هم شخص سلیمانی که به دلایلی رابطه خود را با هنیه حفظ کرده بود از وی حمایت می کرد. با رفتن سلیمانی هنیه نگران شد و به بهانه های مختلف به ایران می آمد که تا حدود زیادی دل رهبر ایران را به نیت آورده بود ولی سپاه پاسداران همچنان به وی بی اعتماد بود و ظاهرا علی رغم میل خود خالد مشعل را به وی ترجیح میداد با پیش آمدن عملیات قضیه ٧ اکتبر که با بی اطلاعی تهران صورت داد و کشتار مردم غزه تمایل سپاه برای از میان برداشته شدن هنیه توسط اسرائیل مشخص بود ولی او همچنان تصور می کرد که با حضور پیاپی در تهران می تواند از حذف خود جلوگیری کند. اشتباه اسرائیل انجام این اقدام در تهران بود که نیعزی به این کار نداشت و با وجود هنیه حماس در دریای خوت غزه غرق میشد. اسرائیل حماس را نجات داد

>>>   عجب ازکینه توزی وخودکامگی صهیونیس های گرگ
ازشارون ومشه دایان که هزارن انسان بیگناه راکشتن که آخرش چی شد؟کجاراگرفتن وچی بدستشون رسیددرآخرهم مردن وکارنامه عمرشون باتباهی وجنایت ثبت شدحالاباذلت وخواری درجهنم معذب ونام ویادشون همراه با لعن ونفرین نیس بهتربود نتانیاهوی آدم کش سرنوشت نخست وزیران سابق راپیشینه کارش می کرد
همانطورکه هرچیزی دراین جهان تاریخ انقضایی دارد رژیم متعفن صهیونیس ازتاریخ انقضایش زیادباقی نمانده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است