چهره مخوف اسراییل در کتاب «تو زودتر بکُش»
اسراییل اکنون چنان وحشتی در بین کشورها و ملت‌های عربی و... ایجاد کرده که دولت‌ها به عنوان گروگان، نسبت به گروگان‌گیر خود حس همدلی و وفاداری پیدا کرده‌اند 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۱۵    ۱۴۰۳/۵/۱۱ کد خبر: 175809 منبع: پرینت

درباره اسراییل روایت‌های بیرونی فراوانی هر روز می‌شنویم و می‌بینیم اما هیچ روایتی به پای روایت‌های درونی این رژیم نمی‌رسد. راوی روایت‌های درونی اسراییل، «رونین برگمن» روزنامه‌نگار، نویسنده و از تحلیل‌گران برجسته امور نظامی و امنیتی اسراییل است. برگمن در سال ۲۰۰۸ کتابی تحت عنوان «جنگ پنهان اسراییل در ایران» نوشت اما شهرت او نه از این کتاب بلکه از کتاب دیگری تحت عنوان «تو زودتر بکُش» یا «برخیز و اول تو بکش» است که نسخه انگلیسی آن در سال ۲۰۱۸ توسط انتشارات «رندوم هاوس» در آمریکا چاپ شد. این کتاب بعداً توسط «وحید خضاب» در سه جلد به زبان فارسی ترجمه شد که از سال ۱۳۹۹خورشیدی تاکنون به ترتیب در انتشارات «کاظمی» تهران به چاپ رسیده است.

کتاب برگمن از همان آغاز نظرهای فراوانی را به خود جلب کرد زیرا روایتی اسراییلی از پیش‌زمینه‌ها و روند تشکیل سازمان‌های اطلاعاتی این رژیم از جمله موساد است. در این میان، محتوای کتاب، بیش از هرچیزی بر قتل‌های فراقانونی یا قتل‌های هدفمند از سوی اسراییل تمرکز دارد. برگمن، برای به دست آوردن تصویری از راهبرد و عملکرد اسراییل، هزاران سند و تعداد بی‌شماری کتاب و مقاله را بررسی کرده است اما اهمیت بیشتر اثر این محقق اسراییلی، به صدها مصاحبه اختصاصی با کسانی برمی‌گردد که خود به صورت مستقیم در رأس امور قرار داشته و دارند. نویسنده کتاب و راویانش، متعهد به منافع اسراییل هستند اما وقتی از کشتارها، قتل‌عام‌ها، آدم‌ربایی‌ها و ترورهای اسراییل صحبت می‌کنند، در ابتدا این ذهنیت به خواننده دست می‌دهد که نکند راویان کتاب، از مخالفان رژیم اسراییل باشند اما چنین نیست بلکه برگمن با حمایت سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی اسراییل هدفمندانه کتاب خود را نوشته است. البته چهره اسراییل در این کتاب، بسیار مخوف، بی‌رحم و سفّاک معرفی شده است اما از آنجا که اهداف بلندتری در پشت آن قرار دارد، اسراییل این ریسک را پذیرفته است.

در حقیقت این کتاب، نسخه مکتوب کلیپ‌های داعش است. هدف داعش از پخش ویدئوهای "زنده سوزاندن انسان‌ها" و سربریدن مخالفان خود، ایجاد رعب و وحشت در قلب دشمن بود. از خواندن کتاب رونین برگمن نیز همین حس به خواننده دست می‌دهد که اسراییل نسخه یهو..دی داعش است. وقتی خواننده داستان‌های مستند از کشتارهای مهیب در جغرافیای فلسطین و ترورهای پیچیده سیاست‌مداران، دانشمندان هسته‌ای، نویسندگان و نخبگان کشورهای جهان توسط اسراییل را می‌خواند، ناگهان دچار وحشت و توهم می‌شود که پس من چرا هنوز به عنوان یک غیر یهو..دی زنده‌ام و توسط جوخه‌های مرگ اسراییل کشته نشده‌ام.

وقتی خواننده به نیمه‌های جلد دوم کتاب «تو زودتر بکُش» می‌رسد، دیگر عملکرد داعش در ذهنش کم‌رنگ می‌شود و جای آن را دستگاه قتل و کشتار اسراییل می‌گیرد. سپس در ذهن خواننده، این تئوری شکل می‌گیرد که هدف صه.یونی.سم بین‌المللی نه تشکیل دولت یهو..د در سرزمین موعود بلکه حذف فیزیکی هر جنبنده‌ای مخالف نظریه «از نیل تا فرات» است. وقتی محتوای کتاب، روان خواننده را در برابر قدرت اسراییل تخدیر کرد، مرحله نهایی فرامی‌رسد که عبارت از پدیده روانی «سندرم استکهلم» است. سندرم یا نشانگان استکهلم، پدیده‌ای روانی است که در آن گروگان نسبت به گروگان‌گیر حس همدلی، همدردی و وفاداری پیدا می‌کند. در مواقعی این حس وفاداری تا جایی پیش می‌رود که از کسی که جان، مال و آزادی‌اش را تهدید کرده است، دفاع کرده و خودش را با اختیار و علاقه، تسلیم دشمن می‌کند.

کتاب برگمن، بخش کوچکی از یک برنامه بزرگ اسراییلی است که این رژیم در چارچوب آن می‌کوشد، دولت‌ها و ملت‌ها را به وحشت بیندازد و شکست دهد، همان نسخه‌ای که داعش علیه مخالفان خود در چارچوب ایجاد رعب و وحشت روی دست گرفت اما چون حامیانی در لباس حقوق بشر و دموکراسی نداشت، موفق نشد.
به نظر می‌رسد که دولت‌ها و ملت‌های عربی و یا بخش بیشتر مسلمان‌ها اکنون در برابر اسراییل به پدیده سندرم استکهلم دچار شده باشند. اسراییل اکنون چنان وحشتی در بین کشورها و ملت‌های عربی و حتی سایر ملت‌ها و کشورها ایجاد کرده است که دولت‌های آن‌ها به عنوان گروگان، نسبت به گروگان‌گیر خود حس همدلی و وفاداری پیدا کرده‌اند.

مرادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسراییل
عرب ها
نظرات بینندگان:

>>>   شریف گر مستضعف شود گمان مبر که پایگاه بلندش ضعیف خواهد شد-ور آستان سیمین به میخ زر بندد گمان نبر که یهودی شریف خواهد شد

>>>   اسرائیل یک دانه سرطان است در بین کشورهای اسلامی.این رژیم ....صهیونیستی از حمایت کامل آمریکای ... برخوردار هستند.

>>>   این تنها اسراییل نیست بلکه موجودیت نوکر هایی "مولی کراسی" همچون سعودی وهابی-صهیونیست، امارات، اردن انگلیس، مصر نوکرزاد، عراق دست نشانده، بحرین و ..... است که تبر "مولی کراسی" را دسته میدهد.
و فراموش نکنیم که ما بی خبران خود هر سال پول هایی باد آورده به عربستان میبریم و بودجه نظامی عملیات"مولی کراسی" و صهیونیست هارا در خور میانه دو دست تقدیم این جانیان می کنیم.
"خود کرده را نه درد است و نه درمان"!!!!!
آتش خاوری

>>>   ✍ پس خیلی دقیق و عمیق که فکر کنید چنین برنامه برعلیه مردم فارسیزبان/ترکپارسیان در سرزمینی بنام افغان-ستان-؟ نیز واضحا جریان داشته که درین ۳-سال اجرآت آن از سوی افغانپشتون های سرکش شدت یافته است.!.!
✍ چنین چهره های معامله گر، با برنامه منافقت، با اعمال ریاکارانه، متحجر و زشت افغانپشتونهای آمریکایی را در (کتاب دویمه سقاوی)=(کتاب سقاوی دوم) آشکارا ببینید و بخوانید که کاپی کتاب برگمن هست !؟!
✍ نویسنده کتاب سقاوی دوم یک فرد افغانپشتونی بنام (سمسور افغان) از حزب افغانملتی هست.
👈 تجویز برگمن یهودی در کتابش است که (برخیز اولتر تو بکشش)،👉
👈 اما این فرد افغانپشتونی سمسور در کتابش در واقع فتوا داده که کشتن/نسلکشی مردم فارسیزبان/ترکپارسیان ثواب دارد ثواب !؟!! چه برسد به دادگاه کشانیدن افغانقاتل یا پشتونمتجاوزین !؟👉
✍ همین جنگ خاموشانه و تجاوز مرموزانه مردم پشتوزبان و رژیمهای افغانپشتونی را برعلیه مردم ترکپارسیان/فارسیزبانان در سرزمینی حایل (افغان-ستان) با تفکر و پیگیرانه عمیق درست سفید نمایی نمایید و بیدار شوید... ،
✍ و همین موضوع هویتی (افغان/افغانیت=پشتونی) را به همه شبکه ها و دوستان تان شریک و بفرستید،
✍ واضح تحلیل کنید که افغانپشتونهای ناقلینسرحدی به زور و جرئت (هویت مرموزاثر نژادی) مردمان ناتباری (افغان-جعل) را به آسانی به محرومیت سرکوبی حذف کوچ اجباری فرار و نسلکشی سوق داده هست !؟؟
✍ همه رژیمهای افغانپشتونی و سیاستگران درنده-خاموش آن چنان لفظ (افغانیت) و هویت (پشتونی=(افغان) را (در بین مردم و ملتهای ۱هزاره ۲ترکمن ۳تاجک ۴ازبک ۵تاتار ۶ایماق فارسیزبانان/ترکپارسیان ایجاد کرده و ترویج تحمیل کرده است)،
👈 که همین مردم (نانژادی افغان) یعنی مردم فرهنگی فارسیزبانان/ترکپارسیان به زور لفظ افغان (سلاح افغانپشتونی یعنی بزور لفظ راهبردی افغان=پشتونی) به عنوان گروگان نسبت به گروگانگیر افغانپشتون خود حس محرومشده، مجرمبوده، نسل دومی و وفاداری پیدا کرده اند !؟؟؟👉
✍ یعنی مردم فارسیزبانان/ترکپارسیان به مرض کشنده (سندروم افغانیت/افغان) مسموم گردیده و قریب که همه شان ازبین بروند!؟
و . . . . . . .
همین موضوع نوشته شده آغای مرادی را بار بار تکراری بخوانید تا بهوش بیایید (در هویت مسموم شده افغانیت و افغان تباه شده تان)!

>>>   نهایت بی غیرتی اعراب را نشان می‌دهد، در مقابل این همه ظلم نظاره گر هستند، وقتی اینهمه ظلم را بر فلسطین روا داشتند بر بقیه اعراب نیز انجام خواهد داد
افضلی

>>>   مقصرکشورهای عربی اندبجزعراق سوریه لبنان که باجانفشانی اسراییل رابه تنگناکشیدن اگرکشورهای عربی بیغیرت فلسطینی هارا یاری می رساند اسراییل اینهمه دست درازی وچپاول کشتارنمیکرد بهرحال کشورهای عربی از شوی خوداسراییل تمکین می کنن وهرگزنمیتوانن مخالفت خودراابرازکنندواگرهم ابرازکنن مانندنیش وکنایه زنانه ای اظهارمیکنن واسراییل خرسندترمیشود
اخه گفتن ازقدیم نیش کنایه زنان شیرین است خخخ

>>>   اگر ایران جلوی اسرائیل نمی ایستاد الان داعش در عراق و سوریه امارت اسلامی وحشت و ترور راه انداخته بود و اسرائیل لبنان و اردن و صحرای سینا را دوباره می گرفت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است