مراسم یکصد هزار نفری اربعین حسینی در شمال
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۲    ۱۴۰۳/۶/۵ کد خبر: 175926 منبع: پرینت

رییس شورای علمای شیعه ولایت سرپل از برگزاری و حضور پر شور عشاق حسینی در مراسم صد هزار نفری اربعین امسال در شمال افغانستان با امنیت کامل خبر داد.
به گزارش تسنیم، «حجت الاسلام والمسلمین سید رضا عالمی زاده»، رییس شورای علمای شیعه ولایت سرپل در شمال افغانستان اعلام کرد مراسم صد هزار نفری عاشقان حسینی اربعین امسال در حرم امام زاده یحیی (علیه‌السلام) در سایه امنیت کامل برگزار شد.

وی افزود: شکوه و ازدحام مراسم اربعین در حرم امام زاده یحیی (ع) هر ساله در حال گسترده‌تر شدن است و زایرین از مناطق مختلف افغانستان در این مراسم معنوی در حرم امن فرزند رسول خدا (ص) شرکت می‌کنند.
عالمی زاده همچنین تصریح کرد: امسال جمعیت انبوهی از سراسر افغانستان از جمله کابل و ولایت‌های لوگر، قندهار، ارزگان، هلمند در مراسم اربعین در حرم امام زاده یحیی حضور داشتند.

مراسم پرشور اربعین امسال با سخنرانی برخی علمای شیعه و سنی آغاز شد است.
« مولوی سلیمان فائز» با بیان اینکه اهل سنت نیز برای اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه و آله) احترام ویژه‌ای قایل هستند و این خانواده تنها مربوط به شیعیان نیست، اذعان داشت در مراسم‌های دینی و عزاداری اربعین باید پیام وحدت، اخوت، سازندگی و دیگر ارزش‌ها تبلیغ شود و از پیام‌های اختلاف‌آور دوری کنیم.

کد (5)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اربعین حسینی
سرپل
نظرات بینندگان:

>>>   آری ، اگر پول داری برو کربلا و اگر نداری برو امام زاده یحیی ، و اگر ....داری دو رکعت نماز بگذار و هرچه میخواهی از خدا بخواه.

>>>   عزاداری ریشه در قرآن دارد. آن جا که در سوره یوسف خداوند می فرمایند حضرت یعقوب از فراغ یوسف آن قدر گریه کرد که نابینا شد و به پسرانش که او را سرزنش می کردند گفت من غم و حزنم را به سوی خدا می برم.
عزاداری اگر برای دنیا باشد مذموم است ولی اگر برای آخرت باشد قرآنی و اسلامی است و به مذهب خاصی ربطی ندارد

>>>   مراسم اربعین حسینی در حرم امام زاده یحیی علیه السلام واقعا خیلی باشکوه برگزار شده و صحبت های عالم محترم اهل سنت در این مراسم خیلی عالی، پر محتوا و دلسوزانه بود، یقینا که وجود پر برکت همچون علما در بین اقوام باعث یک پارچه گی بیشتر مردم گردیده و سبب صلح ،آرامش، پیشرفت و ترقی در کشور خواهد شد.

>>>   انشاالله خداوند به آبروی امام حسین علیه السلام
به مردم و کشور ما رحم کند و یک صلح سرتاسری در کشور تامین گردد
بلخابی

>>>   اگر ما مردم افغانستان متحد شویم افغانستان گل گلذار میشه اگر این رهبران وجنگ سالاران را از بین خود دور کتیم می بینیم که در بست سال جمهوریت همچین مراسم بر فا نشده بود مگر کسی میتوانست درجمهوریت چنین مراسم به دون تلفات انجام دهد برای من ان روز روز چشن است که درافغانستان یک افغانی کشته نشود به امید اون روز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است