ذکیه خدادادی به مدال برنز پارالمپیک پاریس دست یافت
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۸    ۱۴۰۳/۶/۹ کد خبر: 175949 منبع: پرینت

ذکیه خدادادی، تکواندوکار افغانستانی، عضو تیم پناهندگان در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس با کسب مدال برنز به پیروزی تاریخی دست یافت.
او در مسابقه پایانی خود به دلیل آنکه حریف مراکشی‌اش بخاطر مصدومیت از مبارزه انصراف داد، برنده این مسابقه اعلام شد و به مدال برنز دست یافت.

خانم خدادادی که در وزن ۴۴ تا ۴۷ کیلوگرم در این دوره از رقابت‌ها حضور داشت، توانست حریفان خود از کوبا و ترکیه را شکست دهد.
اما با شکست در مقابل حریف ازبکستانی به فینال مدال برنزدست یافت.
این ورزشکار در مقابل حریف کوبایی خود ۲۱ بر ۱۱ به پیروزی رسید و حریفی از ترکیه را هم با نتیجه ۹ بر یک شکست داد.

ذکیه خدادادی که در افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس مشعل المپیک را حمل کرده بود، به نمایندگی از میلیون‌ها پناهنده‌ اهل افغانستان و جهان در رشته پاراتکواندو در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت کرده است.
خانم خدادادی نماینده تیم افغانستان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود که با بازگشت طالبان به قدرت، به کشورش بازنگشت و سپس عضو تیم پناهندگان فرانسه شد.

کد (5)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ذکیه خدادادی
پارالمپیک پاریس
نظرات بینندگان:

>>>   فرزندان افتخار آفرین سرزمین بلا کشیده !!!
صوبه دار هبت خان مدال طلایی بی غیرتی لشکر اجیر چرکستان را دریافت کرد!!!!!!
آتش خاوری

>>>   Hadi Miraan
ذکیه خدادادی اولین دختری در تاریخ افغانستان است که از یک رقابت نفس‌گیر بین‌الملی، برای افغانستان مدال برنز گرفت. ذکیه از بستر فقر و بیچارگی برخواست و با تلاش و پشت‌کار و امیدواری، بزرگترین افتخار ورزشی را برای کشوری خلق کرد که خود برای زنده ماندن از آن گریخته است و در آن در بهترین حالت به زندان خانگی محکوم است. پیروزی او بر حریفان قدرتمندش در یک رقابت سخت، مانند درخشش جرقه نوری در یک تاریکستان مطلق پنداشته می‌شود که نامش افغانستان است. او در این تاریکستان چراغ افروخت. ذکیه مانند بذری می‌ماند که از دل سنگ رویده است و اکنون در پیرامون خود شوق رستن را می‌فشاند حتی اگر به جای خاک، سنگ باشد. ذکیه را می‌توان الگوی رهایی برای تمام دختران ستم‌دیده افغانستان خواند که آیینه امیدشان را سنگ ستمگر شکسته است.

>>>   آفرین خاوری ،راست گفتی

>>>   به اولی تو افتخارت بکن چون این فرهنگ تان است در امریکا در فارک خوب رقص مختلت کردی که فرهنگت نشان دادی به تمام دنیا اما افتخارات افرین ملا هیبت الله اخندزاده به زنو در اوردن وشکست دادن ابر قدرت ها است از جمله امریکا مغرور که از عراق بیرون نمیشه از سوریه بیرون نمیشه از جاپان بیرون نمیشه از المان بیرون نمیشه سربازان ملاهیبت الله اخندزاده بالا کشیده بایدن اعتراف میکند که سربازان ملاهیبت الله اخندزاده افغانستان را به قبرستان امپراتوری ها تبدیل کرده است دشمن بیست ساله هم اعتراف به قهرمانی ملت هیبت الله اخندزاده میکند که قهرمان دنیا است بگیر بچیم المانت بفرس که چرا برای ژالب دوم تکان میته

>>>   چارمی یا چلی صوبه دار هبت
هبت چرکستانی با این همه قدرت شگفت انگیز که همه را به زانو در آورده است آیا حاضراست که با این دختر قهرمان هم مسابقه دهد تا نشان دهد که زور آور کل است؟؟؟ تا آنجا که من میدانم این چرکستانی دالخور در مرغانچه پت شده است. خوب خیر تو چکره خودت میخواهی بجای بادار پوده ات در میدان بیایی تا که این دختر شیر مرد "در امریکا و در پارک با ضربه یی کلک بقه پرانک یادت دهد وتو هم فرهنگ دهل و رقص گردک ات را نشان دهی"!!!!!!!
آتش‌خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است