‏پیامبران فریبنده
من نمی‌گویم که به کشور نروید. اما اگر می‌روید، نگذارید از شما استفاده سیاسی کنند. حتی چه بهتر که نروید... 
تاریخ انتشار:   ۰۱:۳۷    ۱۴۰۳/۶/۲۱ کد خبر: 176002 منبع: پرینت

‏برای شما که از اروپا، امریکا با جیب های پر از دالر، یورو و پوند استرلینگ به افغانستان می‌روید، طبعا که وضعیت «عالی» است. برای شما عادی است که کی بر قدرت و اراده مردم حاکمیت می‌کند، وضعیت زنان چگونه است، ۲۳ میلیون انسان دچار فقر است، میلیون‌ها کودک شبانه گرسنه می‌خوابد و خون ده ها هزار جوانی که در ۲۰ سال گذشته به خاک و خون کشانیده شده اند، هنوز نخشکیده و ده‌ها هزار انسان برای گرفتن پاسپورت شب‌ها را در دروازه های فرار صف بسته اند.

برای شما معمولی است که غذا های خوب صرف کنید، خانه های آرام داشته باشید و خدمت‌گاران زیادی را برای‌تان از میان لشکر بی‌کاران و فقرا قطار کنید.
برای شما بهترین فضا نباشد، برای کی باشد؟
زشت‌تر این‌که برای رسانه های اجتماعی عکس می‌گیرید و با یوتیوبر های استخدامی و تجارتی مصاحبه می‌کنید و خرسندی تان را از «امنیت» ابراز می‌دارید و پخش می‌کنید.
آیا به باور شما امنیت همین است؟

اگر می‌خواهید معنای امنیت را بدانید بروید با یکی از هزاران جوان تحصیل‌یافته ما مصاحبه کنید که در فقر به سر می‌برد.
اگر می‌خواهید معنای آرامش را بدانید بروید با یکی از میلیون‌ها زن کشور مصاحبه کنید تا از وضعیت زندان‌های خانگی و بی‌کاری تحمیلی برای‌تان قصه کند.
اگر معنای شفقت را می‌خواهید پیدا کنید بروید هزاران کودک یتیم که در بازار مندوی وخیابان‌های کشور تگدی و پلاستیک‌فروشی می‌کند دریابید و دستی بدهید.
اگر می‌خواهید معنای انسانیت را در افغانستان دریابید بروید با هزاران جوان کشور مصاحبه کنید که با قربانی‌کردن جان از راه ها ایران و پاکستان و ترکیه از کشور فرار می‌کنند.
اگر می‌خواهید معنای معصومیت را دریابید، حداقل بروید با دوشیزه ها‌ی جوان سرزمین من که از دانشگاه‌ها و مکاتب برون رانده شده و حالا باید به‌زور به پیرمردی داده شوند، صحبت کنید.
اگر می‌خواهید معنای مادروطن را دریابید، بروید بر گورستانی بنشینید و فغان و شیون مادرانی را بشنوید که بر گور نورچشم‌های خود تا هنوز خون می‌گریند.

شما با این مصاحبه های فرمایشی تان بر همه مصایب سرزمین ما چشم می‌پوشید و رژیمی را که عامل جنگ، کشتار، انتحار و خون است مشروعیت پوشالی می‌بخشید. این چه کار است که شما می‌کنید؟ شما به صد ها هزار پناهجو و مهاجر سرگردان کشور ما که به کشور های پناه آورده اند، خیانت می‌کنید. دولت های پناهنده پذیر این صحبت های هوایی شما را که «افغانستان کشور امن است» برای پاسخ منفی به هم‌میهنان شما استفاده می‌کنند.

آیا شما می‌دانید که پیامبران سرگردان و حتی دروغ‌گو هستید؟ شما چه بلایی بر سر آن‌ها می‌آورید؟ حد اقل برای وجدان خود و میلیون‌ها انسان سرزمین ما خیانت نکنید. من نمی‌گویم که به کشور نروید. اما اگر می‌روید، نگذارید از شما استفاده سیاسی کنند. حتی چه بهتر که نروید و پول سفر تان را برای سزاوار ترین خانواده های کودکان هردم‌شهید بفرستید. این خواست خدا و انسانیت از شما است.

داکتر ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
‏پیامبران فریبنده
اروپا کشور
نظرات بینندگان:

>>>   🌐🌏🌐 منظور از (👈پیامبران فریبنده چیست؟👉)؛
👈یعنی ملا های مسلمانپشتونی با مذهب اسلام-پشتونی همه کاره، عقل کل و برحق کل هستند
👈یعنی روایات خودساخته آسمانی از سوی ملا و سیاستگران افغانپشتونی در بین مردم ترکتباران/فارسیزبانان جاری گردد
👈یعنی در رژیم افغانپشتونی، قانون پشتونی در انحصار قومیتی پشتونها باشد
👈یعنی هر فیصله توسط مقام افغانپشتونی به نفع مردم پشتونکوچی واگذار و ختم شود چون در نمرات کانکوری، دعوای جایداد، آشغال کرسی دولتی و....
👈یعنی ملا ها و سیاستگران افغانپشتونی حدیث، آیات و ماده های قانون بشری-انسانی را رد و لغو کرده می توانند و در عوض افغانپشتونی را ترویج بدهند ...
👈یعنی سیاستگران و ملا های افغانپشتونی سزاوارند که حکم و فتوای رای دادن، غضب اموال، محروم-سازی، شکنجه و نسلکشی مردم قومیت های دیگر را صادر کنند و نوش جان کنند!
👈یعنی برخلاف احکام قرآن خدا و حدیث پیامبر، مقام افغانپشتونی مذاهب دیگران را به توهین و تمسخر گرفته و جبرا مذهب و دین دیگران را نابود و حذف کنند (تا به بهانه مذهب حنفی) حیله و اهداف افغانپشتونی بلامانع گسترش و همه گیر شود
👈یعنی ترویج جبری مذهب حنفی (سلطه گرایی پشتونی بر دیگران) تا که مردم شیع و فارسیزبانان/ترکتباران از هر نگاه در هر جای حذف و سرکوب شوند
👈یعنی هویت پشتونی [افغانیت پشتونی/افغان پشتونی] را بر زبان، پیشانی، مغز و در دل مردم قومیت های دیگر مهر و حک کردن تا مردم فرهنگیی غیرپشتون فقط اوغان/افغانخر گردند و بیفرهنگ، محروم و نسل دوم جامعه شوند!
و . . . . . .
👈یعنی درین کره خاکی بخصوص در سرزمین بنام اوغانستان/افغانستان و هم در سفارت های مقیم خارج کشور ها فقط تنها گروه های قبیلوی متحجر پشتونی اشغال در وظیفه شدن، مالکیت را صاحب شدن و رئیس بودن را حق دارند و بس، نه دیگران !؟
👈👈👈 آیا عملا چنین روش و وضعیت های فوق از ۱۳۵ سال در کشور ما و در درون دولت جریان و حکمفرمایی-حیوانی ندارد !؟؟

>>>   حقا که چنین است ، حقیقت همین است

>>>   دکتر ملک ستیز پشتونی.... همیشه جوانان را در تمرکز کفتارش قرار میدهد و خوب میدانند که جوانان بی تجربه خامخیال ناکارکشته و وسوسه-خور به آسانی تلقین باغ سرخ-سبز را گرفته اغفال میگردد و به سوی اهداف خودش (ستیز) سوق میگردد و...
و قابل تامل است که هیچ وقت در مورد بازنگری و اعاده شناسه یا هویت فرهنگی اصیل تباری-زبانی مردم ترکتباران/فارسیزبانان نکته ای از سخن یاد نمیکند
، چرا !؟ زیرا او در اصل و خفا پشتون نژاد و از خوست هست.
هویت پشتونی داشتن یعنی در واقع بیهویت بودن بیهویت شدن، امانتی بودن، فرهنگ نداشتن قابل حذف و محروم شدن و .....
هویت عنصر-عاملی است که شناسه حضور مردم، نیروی فرهنگ و موجودیت تانرا تائید و تثبیت میکند.
هویت پشتونی (افغان)، بر جان مردم فارسیزبان/ترکتباران سبب تحریم ها در وضعیت زندگی و محرومیت حقوق و جان شان شده است در داخل جامعه و خارج کشور به منزوی حاشیه و بی ریشه بودن سوق شده اند و...

>>>   چرا نرویم؟ به تو چی که کسی می رود افغانستان. مسافران که سالهای سال پدر و مادر خود را ندیدند حق ندارند به دیدار شان بروند؟ تو‌ دلتنگی یک مادر را برای فرزند اش درک می کنی؟ کسی که می رود برای دیدار بستگان و وطن می رود. رفتن به معنی طرفداری از هیچ دولتی نیست. امروز یکی پا چا است فردا یکی دیگر. ما زندگی خود را می گذرانیم. یک جانبه قضاوت می کنی. مشکلات مسافران دور از وطن در ملک بیگانه را هم باید می گفتی!

>>>   اقای ملک ستیز ایا خودت هم این احساس مردم را داری که در افغانستان والدین شان درانتظار است تاجکر کوشه های خ د را دیدار کند، اینکه دولت طالب چیست و که از ان دفاع میکند خودت و اهل علم میداند مردم غریب وبیچاره افغانستان همیشه در هر رژیم پایمال است آیا در طول مدتی که در افغانستان در مصاحبه هایت پول چتل را بدست میاوردی فکر کرده که در کجا قردر داری ،ایا به آن مردمانی که در افغانستان در خاک وخون غرق بودند تو برایشان مرهم زخم شان بودی ،این موضوع به تو. هیچ ارتباط ندارد که یوتوبران تجاری است انها فقط درد دل مردم ا اشکار میکند و یک لقمه نان با عزت بدست میاورند کوشش نما که انسان با عزت باشی تا دیگران عبرت از اخلاق خوب ات بگیرند عبدالله ریحان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است