طالبان بدهی خارجی دولت سابق را پرداخت کرد
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۶    ۱۴۰۳/۶/۲۶ کد خبر: 176033 منبع: پرینت

وزارت مالیه حکومت طالبان اعلام کرد هیات حاکمه از مجموع بدهی‌های باقیمانده‌ افغانستان به نهادهای خارجی، دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون افغانی آن را پرداخته است.
به گزارش تسنیم، وزارت دارایی مالیه طالبان اعلام کرد هیات حاکمه از مجموع بدهی‌های باقیمانده‌ افغانستان به نهادهای خارجی، دو میلیارد و 700 میلیون افغانی آن را پرداخته است.
بر اساس اطلاعیه منتشر شده، از بدهی‌های‌ پرداخت‌شده، 910 میلیون افغانی به بانک جهانی و یک میلیارد و 900 میلیون افغانی به بانک توسعه‌ آسیایی پرداخت شده است.
اطلاعیه افزود طالبان در سه سال گذشته از هیچ نهاد خارجی قرضه دریافت نکرده و تلاش دارد تمام بدهی‌های باقیمانده نهادهای خارجی را پرداخت کند.

اواخر ماه حوت سال گذشته وزارت مالیه حکومت طالبان با اعلام اینکه نهادهای دولت پیشین افغانستان بیش از 186 میلیارد افغانی بدهی به‌جا گذاشته‌اند، تأکید کرده بود روند پرداخت این بدهی‌ها جریان دارد.

قابل یادآوری است که پیش از این مسوولان شرکت برشنا نیز اعلام کرده بودند 627 میلیون دلار امریکایی بدهی دولت پیشین را به چهار کشور همسایه پرداخته‌اند.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان بدهی
دولت سابق
نظرات بینندگان:

>>>   627 ملیون دالر بدهی
به قبلی و فعلی اش کاری ندارم اما اگر واقعا دلسوز وجود میداشت با این مبلغ که سالانه به کشور های بیرونی پرداخت میشود حالا مشکل بی برقی در سطح کشور حل شده بود اما واقعا افسوس و صد افسوس
مجددی از کابل

>>>   طالبان به خاطر اقتصاد دست پا میزند فساد نداره ولی بدون رسمیت بدون مراعات حقوق بشر امکان نداره مخالفان داخلی بد طوطعه مکند این جبهه آزادی جبهه مقاومت بسیار خطر ناگ هست علاج پیش از واقعه هست یا با اینها مزاکره کند یا انتخابات برگزار شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است