برگردان اجمالی سخنرانی مهم ولادیمیر پوتین
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۳۹    ۱۴۰۳/۶/۲۸ کد خبر: 176043 منبع: پرینت

رییس جمهور پوتین درباره "اجازه" ایالات متحده و بریتانیا برای استفاده از موشک های دوربرد غربی در خاک روسیه به رژیم کییف چنین اعلام داشت: "تلاش برای جایگزینی مفاهیم وجود دارد. زیرا ما در مورد دادن اجازه یا ممنوعیت حمله به رژیم کی یف صحبت نمی کنیم. خاک روسیه در حال حاضر با کمک هواپیماهای بدون سرنشین و وسایل دیگر مورد حمله قرار گرفته است.
اما وقتی صحبت از استفاده از سلاح‌های دوربرد ساخت غربی با دقت بالا می‌شود، داستان کاملاً متفاوت است.

واقعیت این است که همانطور که قبلاً گفتم و هر متخصصی این را تأیید می کند (هم در اینجا و هم در غرب)، ارتش اوکراین قادر به حمله با سیستم های مدرن دوربرد با دقت بالا تولید غربی نیست. نمی تواند این کار را انجام دهد. این تنها با استفاده از داده های ماهواره ای امکان پذیر است، که اوکراین در اختیار ندارد. این داده ها فقط از ماهواره های اتحادیه اروپا یا ایالات متحده، به طور کلی، از ماهواره های ناتو می تواند صورت پذیرد. این اولین مورد است.

دومین و بسیار مهم، شاید کلیدی، این است که ماموریت های پروازی به این سیستم های موشکی در واقع فقط توسط پرسنل نظامی کشورهای ناتو قابل انجام است. نظامیان اوکراینی نمی توانند این کار را انجام دهند. و بنابراین، بحث اجازه دادن به رژیم اوکراین برای ضربه زدن به روسیه با این سلاح ها یا عدم اجازه آن نیست. این در مورد تصمیم گیری است که آیا کشورهای ناتو مستقیماً در یک درگیری نظامی دخالت دارند یا خیر.

اگر این تصمیم گرفته شود معنایی جز مشارکت مستقیم کشورهای ناتو، آمریکا و کشورهای اروپایی در جنگ اوکراین نخواهد داشت. این دخالت مستقیم آنهااست و این؛ البته، به طور قابل توجهی ماهیت، ماهیت درگیری را تغییر می دهد. این بدان معنااست که کشورهای ناتو، ایالات متحده و کشورهای اروپایی در حال جنگ با روسیه هستند و اگر چنین باشد، پس با درنظر گرفتن تغییر ماهیت این درگیری، بر اساس تهدیداتی که برای ما ایجاد خواهد شد، تصمیمات مناسب خواهیم گرفت.

دکترعلی سمیع


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پوتین
روسیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است