برخورد نامناسب با افغان‌ها در ایران؛ همچنان ادامه دارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۲    ۱۴۰۳/۶/۳۱ کد خبر: 176056 منبع: پرینت

برخورد نامناسب با افغان‌ها در ایران؛ چالشی که همچنان ادامه دارد.
با این حال، طالبان از کشورهایی که میزبان مهاجران افغان هستند می‌خواهد تا با مهاجران برخورد نیک داشته باشند و آنان را برای بازگشت به افغانستان دلگرم کنند.

برخی از مهاجران افغان در ایران بار دیگر از برخورد نامناسب نیروهای این کشور انتقاد دارند. آنان می‌گویند که در این کشور با چالش‌های گوناگون روبرو هستند.
محمد اکبر مهاجر گفت: «بدبختی که امروز ایران بالای مهاجران افغان آورده، نگران کننده است. سیم‌کارت‌های تلفون را مسدود کرده، نان خشک برای افغان‌ها داده نمی‌شود، کار برای افغان‌ها داده نمی‌شود و از خانه‌های شان به راحتی بیرون آمده نمی‌توانند و همانند یک زندانی هستند.»

با این حال، طالبان از کشورهایی که میزبان مهاجران افغان هستند می‌خواهد تا با مهاجران برخورد نیک داشته باشند و آنان را برای بازگشت به افغانستان دلگرم کنند.
به گزارش طلوع، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت: «از افغان‌ها می‌خواهیم که به فکر برگشت به کشور خود باشند، زندگی در کشورهای دیگر مشکلات خود را دارد و از کشورهای میزبان هم می‌خواهیم که به بدرفتاری‌های خود با افغان‌ها پایان بدهند و از راه تشویق افغان‌ها را به کشور شان بازگردانند.»

امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان در برنامه ارایه گزارش سالانه این وزارت، از حکومت ایران خواست تا با مهاجران افغان که در آبادانی این کشور کار کرده‌اند، با حوصله و پیشانی باز همکاری کنند.

کد (۸)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانها
ایران
نظرات بینندگان:

>>>   و همچنان ادامه خواهد داشت تا وقتی که به مرزهای ایران احترام بگذارید و غیرقانونی وارد نشوید

>>>   بله دوستان کشوری که ادعای وحدت اسلامی داردوهمواره ادعامی کندحامی مستضعفین است اینطور مهاجرین را بامحدودیت های ....گرانه روبه رو می کندحتی اگرشده اب وگازوبرق رابرای مهاجرین قطع خواهندکردوبااین روشهای ناجوانمردانه که خلاف موازین اسلامی وکرامت انسانیس افغانهارامجبوربه ترک ایران می کند
ولله که این روش های ظالمانه درمرام زردتشتی ویهودی عیسوی وحیوان نیست افسوس ازاینجاس که مسوئولین اداره اتباع ومراجع ذی ربطشان که همیشه درصفوف نمازجماعت ودرمراسم های مذهبی وکمک به خیریه ها یدطولایی دارن ایانفهمیدن یاافغانهاراجزدسته ادمیزاد بحساب نمی اورن که بابدترین روش های کثیف مهاجرین رامجبوربه ترک ایران می کنند حتی که اقامت دارن وشواهدزیادی موجوداست

>>>   نظر دهنده دوم
هیچ می فهمی چه می گویی؟؟ میلیون ها نفر غیر قانونی وارد یک کشور می شوند و برای مردمان آن که درگیر مشکلات بسیار اقتصادی هستند گرفتاری ها و نارضایتی بوجود آورده اند.. آیا نباید آنها را اخراج کنند؟ ظرفیت مدارس ما کم بود و با آمدن مهاجرانی که چندین طفل (گاهی تا ده دوازده نفر !) دارند اینک دچار بحران شده.. چرا با بی انصافی درک نمی کنید و اینقدر خودخواه هستید؟؟؟

>>>   دوست عزیز حدود تا .... میلیون مهاجر تخمین زده میشود که کمتر از 1 میلیون نفر مجوز دارند.
کمی انصاف داشته باشید قضاوتهای اینچنینی نکنید.
حدود 650 هزار دانش آموز افغان از امروز در مدارس ایران به کلاس درس میروند.
بالغ بر 100 هزار دانشجوی افغان از امروز به دانشگاه میروند.
میلیونها نفر بدون مدرک که نمیتوانند هر جائی که خواستند بروند وبیایند.

>>>   خدایی وطنداران از ایران کم شده در حال خروج هست کارگر نیست کارخانه ها تعطیل شده است

>>>   در جواب نظر دهنده محترم شماره 2
بله ایران حامی مستضعفان است و اما دلیل بر این نمی شود که مردم افغانستان به صورت گروهی و غیر قانونی وارد ایران شوند. فرض بر این باشد که به هر دلیلی مردم ایران به صورت قاچاق و. غیر قانونی وارد افغانستان شوند، برخورد حکومت و مردم آنجا به چه صورت خواهد بود. لطفا به مرز ها و حریم شخصی دیگران احترام بگذارید. 20 سال تمام حکومت شما در دستان آمریکا و اروپاییها بود و کشور شما را اشغال کرده بودند. بنابرایان اشغالگران در برابر پیامد های اشغالگری خود نسبت به مردم افغانستان باید پاسخگو باشند. چه دلیل دارد که تاوان اشغالگری آمریکا را ایران پرداخت کند.
اگر به یاد داشته باشید اشرف غنی به پشتیبان آمریکا در اواخر حکومت خود برای ایران خط و نشان می کشید و تهدید میکرد.حالا هم مردم ایران خوب به یاد دارند که دولت مردان افغان چگونه آب شرب مردم سیستان بلوچستان را قطع کردند و به آن هم افتخار می کردند. ادامه همان سیاست دولت قبلی در مورد حق آبه ایران هنوز هم بدون تغییر توسط طالبان اجرا می شود. بعد مردم افغانستان توقع دارند که ایارن مرز ها را بردارد و هر موقع که تمایل داسند وارد و خارج شوند. آقای محترم هر مملکت بای خود قوانینی دارد و بایستی شما رعایت کنید و اگر رعایت نکنید برخورد خواهد شد.

>>>   شما برادر افعانی دست از جنگهای قومی نژادی بردارید بعد راجب اسلام حرف بزنه

>>>   دیگه غیر مجاز خارج شود بهتر است

>>>   جدیدا وارد خانه های مردم میشوند و زن و بچه رو بزور میبرن اردوگاه این کار را سال 77خلخالی هم کرد خوش باش که ظالم نبرد راه به منزل

>>>   ایرانی ها را به فاشیسم و به افغان ستیزی و به غیر مسلمانی و به هزار چیز متهم میکنید و چون تعدادی از هموطنان شما برای اعتقادات خودشان به سوریه رفتند منت آن را بر سر ایرانی ها می گذارید با اینکه شما نبودید که رفتید و شما حتی از کشور خودتان در مقابل طالبان دفاع نکردید و در ضمن آنها اگر برای منافع خود رفتند که به خودشان ربط دارد و اگر برای باورشان رفتند که آجر آن با خداست..

>>>   عزیز جان کسانیکه در سوريه بودن می دانند در جبهه داعش چقدر افغانی بود
از خود همین فاطمیون پرسان کنند کی با بیسیم آنها رو می خواستن فریب بدن‌

>>>   به نظر دهندها ایرانی و افغانستانی ایرانیها درست میگه آقایون افغانستان حال خطر رف شد چی از آمار داعش چی از لحاز سوریه چی ازلحاز عراق بشار اسد در قدرت ماند عراق هم به قدرت رسید داعش هم ازبین رفت حال میماند افغانهای که سینه سپر اینها بود مزدشان گرفت یامعنوی یا پولی حال باید ایران را ترک کند از نظر من حق شان است باید از این بیشتر بهش گیر بده به وطن خود خو هیچ ارزش نمیده در افغانستان توقو وزیر وریس جمهور دارد البته برای ازادای وطن خود درمقابل امریکا ومتحدانش یک روز هم به جنگ ش نه رفت البته برای سوریه و عراق خوب سرلشکر رفتن برای چی برای اقامت بهش بدهند در افغانستان این مفت خورا دعوه ریس وزرا دارند ایران هم حق دارد بهتون میگه اگر سوریه یا عراق در مقابل پول رفتی یا برای اعتقادات خود رفتی چرا کند سرما می گذاری حال تمام شد هرچی بود باید به کشور خود برای که هرچند شما برای کشورتان نه جنگ کرده اید به غیر تخریب بین اقوام افغانستان به قول ایرانیها دست شان درد نکنه که اینها بهدونن کشور وطن چی است مردم برای کشور خود چی کارا نکردن یا نمیکند حال دست از پا دراز به روی سیاه برید پیش حامون افغانها والله که ما لالا مهاجر بودیم

>>>   جنگ ایران عراق چی ؟ صد البته که به خاطر اعتقادات خودشون رفتند منتی هم بر کسی نیست شیعه هستن پیرو مولا با دست خالی رفتن به عنایت اهل بیت لشکری شدن به نام فاطمیون فقط یه فرق بین ما هست ما جون می‌دیم شعار نمی‌دیم شما نون دادید به ما با هزار شعار و منت و تحقیر ما نگفتیم حامی مستضعفین هستیم چون جمله سنگینه و عواقب داره شما ادعا کردید و ما چیزی ندیدیم شما حتی از شیعیانی که ادعا هم دارید که حامیشون هستین هم نتونستین کمترین حمایت رو کنید حرف ما فقط اینه
شعار ندین آقا شعار ندین

>>>   عزیزم قول می دهم حتی تفنگ اسباب بازی دستت نگرفتی
آن کسانیکه رفتند با داعش جنگیدن ادعایی ندارن ....

>>>   وای اگر جای ما ایرانی‌ها بودن که این همه کمک به فلسطین لبنان عراق یمن سوریه بوسنی کردیم پس تا حالا باید ادعای سند کل اون کشورها رو داشتیم
آن کسانیکه رفتند جنگیدن را اقامت بدهند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است