اشتباهات طالبان نباید بر مردم افغانستان تحمیل شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۰    ۱۴۰۳/۷/۱ کد خبر: 176059 منبع: پرینت

نماینده پاکستان در سازمان ملل می‌گوید که اسلام‌آباد با وجود اختلافات همچنان متعهد به گفتگو و برقراری روابط با طالبان افغان است.
منیر اکرم در مصاحبه با یک رسانه امریکایی گفت که نباید اشتباهات رژیم حاکم در افغانستان بر مردم این کشور تحمیل شود.

منیر اکرم گفت که پاکستان همیشه از تعامل با افغانستان حمایت کرده است.
به گزارش اینترنشنال، وی همچنین تصریح کرد که با وجود به‌رسمیت شناختن اشتباهات طالبان، مسائل داخلی و خارجی افغانستان نیازمند یک استراتژی مشترک و تلاش‌های جمعی است.

منیر اکرم پیشتر در نشست شورای امنیت در سازمان ملل درباره افغانستان هشدار داد که تحریک طالبان پاکستانی با حمایت رژیم طالبان در افغانستان، نفوذ خود را در این کشور افزایش می‌دهد.
منیر اکرم گفت که تحریک طالبان پاکستان به تسلیحات پیشرفته مجهز شده و با سایر گروه‌های شورشی از جمله گروه‌های تجزیه‌طلب همکاری می‌کنند.

علاوه بر این، سفیر پاکستان از طالبان به دلیل نقض مداوم حقوق بشر، به ویژه علیه زنان و دختران، انتقاد کرد.
وی گفت که سیاست‌های قهقرایی طالبان نه تنها با ارزش‌های اسلامی در تضاد است، بلکه مانع از تعامل افغانستان با جامعه بین‌المللی نیز می‌شود.

کد (۹)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان طالبان
مردم افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   هویت ذاتی پشتونطالبان یعنی شناسه ( افغان/افغانپشتونی) را، همه مردم فرهنگی فارسیزبانان و ترکتباران از خود دور کنند و ازین پس هویت افغان=پشتونی تحریم و رد گردد تا از تسلط تجاوز و قلدری رژیم های افغانپشتونی خلاص و آزاده شویم و..

>>>   چرا مردم باید این تاوان پرداخت کند چونکه مردم طالبان کمک کرده

>>>   سلام برنویسنده بشدت گرامی انسان و مسلمان خانم حامیه نادری
وقتی که اشرف غنی آب رو به روی مردم سیستان بست و مردم شما هم از آن طرفداری وسپس به حاکمان و مردمان ایران فحاشی کردند چرا یک نوشته ای در همین سایت برای دفاع از همسایه و مردمانش ننوشتی؟
امثال شماها در مواقعی که ضعیف هستیدادعای انسانیت و اسلامیت ویا حق همسایگی می کنید ولی اگر کمی قدرت داشته باشید از یزید و اسراییلیان بدارید. جالب اینجاست که مردمان شما برهمان مناطقی که آب برروری آن بسته شده در ان زندگی میکنند و مردم ما هیچ اقدام سویی نسبت به مردمان شما ندارند. ولی اگه ایران بخواهد از کمترین حق میزبانی خود دفاع کند ویا بسیار اندک مقابله به مثل کند بازهم همسایه بد ونژاد پرست میشود.
در ضمن یادمان هست که شما با مردمان آواره پاکستان و تاجیکستان چه برخورد بدی کردید که ادعای اسلامیت و انسانیت شما رو برای همیشه ازبین برد وبیچاره آن مردمان بسیاراندک تاجیکستان که سالیان سال هنوز در کشورشماهستندولی تابعیت ویا اقامت کشور شما رو ندارند. ای کاش یک مقاله ای در این باب برای این مردم مسلمان می نوشتی تا حداقل نشان‌دهنده عمل به شعار انسانیت و اسلامیت شما نویسنده گرامی باشد.
در ضمن ایران هرکار خوب یا بدی کند شما ایران را دشمن درجه اول خود خواهید دانست پس چه انتظاری از دشمن دارید. بازهم ما با دشمنی مردمان و حاکمان شما با ایران به اندازه دانه ی ارزنی مقابله به مثل نکردیم ولی اگر بخواهیم اینکار را بکنیم اکثریت مردم شما با افغانی با ارزش خود نخواهد توانست بنزین بزند ویا اندکی نان بخرد. سعی کن در نوشته هایت کم انصاف داشته باشی تا آب در آسیاب دشمنان ایران نریزی .
از طرف یه ایرانی بد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است